انتشار مصوبات جلسه 42 شورای توسعه پس از 7 روز
کد خبر: 3769636
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

انتشار مصوبات جلسه 42 شورای توسعه پس از 7 روز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرانجام پس از هفت روز پرحاشیه، مصوبات چهل‌ودومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در آن، بررسی سرنوشت هیئت رسیدگی به امور موسسات بود، منتشر شد.

انتشار مصوبات جلسه 42 شورای توسعه پس از 7 روز + جدولبه گزارش ایکنا؛ چهل‌ودومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، روز سه‌شنبه ششم آذرماه با حضور رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد.
مهم‌ترین بحث مطرح شده در این جلسه که حاشیه‌ها و خبرهای ضد و نقیضی حول آن ایجاد شد، طرح نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد نحوه اعطای مجوز مؤسسات قرآن و عترت بود.
مصوبات جلسه اخیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در حالی امروز 13 آذرماه بر روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی این شورا قرار گرفته است که سکوت مسئولان شورای توسعه در مورد مباحث مطرح شده در این جلسه طی این هفته، حاشیه‌های بسیار زیادی را ایجاد کرد و باعث شد تا برخی خبرگزاری‌ها از انحلال هیئت رسیدگی به امور موسسات خبر دهند. موضوعی که طی یک هفته گذشته از سوی مسئولان شورای توسعه نه تکذیب و نه تأیید شد.

متن یکی از مصوبات مهم با موضوع هیئت رسیدگی به امور موسسات به شرح زیر است؛
شورا با توجه به درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبنی بر تغییر روند صدور مجوز مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و اعلام نظر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، به منظور رفع اختلافات ایجاد شده و تداوم همکاری و تعامل مؤثر، مقرر نموده است؛
1. صدور مجوز از سوی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت کشور، متوقف و مجوزهای مربوط به پرونده‌های مصوب باقیمانده در هیأت، ظرف دو هفته، تعیین تکلیف و صادر می‌شود. از این پس، مجوزها بر اساس ضوابط مصوب یکسان، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی صادر خواهد شد.
2. درباره هیئت رسیدگی و تغییر ترکیب و وظایف آن و سایر ضوابط لازم، آیین‌نامه مورد توافق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با امضای مشترک ایشان، جهت بررسی به شورا پیشنهاد می‌شود. همچنین نحوه پابرجایی ادغام اتحادیه‌ها یا تغییر آن، همراه با پیشنهاد مذکور، تا یک ماه بعد به شورا ارائه می‌شود.
3. تشکیل جلسات هیئت رسیدگی، تا تعیین تکلیف موضوع در شورا، متوقف می‌شود.
خلاصه مذاکرات و مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی را اینجا ببینید.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۲:۱۴
0
0
اینطوری بهتره دیگه حداقل بد اخلاقی های سازمان تبلیغات رو فراموش می کنیم
وزارت ارشاد حداقل خوش برخورد هستن و ادم رو از قرآن زده نمی کنن
captcha