همایش «چهل جشن کتاب در چهل شهر» در ساری برگزار می‌شود
کد خبر: 3765283
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
با حضور دو نویسنده مطرح کشور؛

همایش «چهل جشن کتاب در چهل شهر» در ساری برگزار می‌شود

گروه معارف - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری همایش «چهل جشن کتاب، چهل شهر، چهل نویسنده» در روز سه‌شنبه، 29 آبان‌ماه در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد مازندران خبر داد.

همایش«چهل جشن کتاب در چهل شهر» در ساری برگزار می‌شود
محمود شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: همزمان با 26 امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» همایش«چهل جشن کتاب، چهل شهر،چهل نویسنده‌» سه‌شنبه 29 آبان در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد مازندران برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش«چهل جشن کتاب، چهل شهر،چهل نویسنده » با حضور دو نویسنده مطرح کشوری زهرا موسوی و پروین پناهی، اعضای جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان و عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.
 شالویی گفت: هدف اصلی این باشگاه‌‌ها ایجاد جریان کتاب‌خوانی گروهی کودکان و نوجوانان است که طی آن با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب، چرخش کتاب در میان همسالان، ارتباط با نویسنده، برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان و... آشنا می شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: در این طرح هریک از باشگاه‌ها کتابخوانی با پلاکاردهای مخصوص که نام باشگاه بر روی آن ثبت شده همراه با مربیان  با سرود جشن کتاب  وارد مکان برگزاری جشن می‌شوند.
وی افزود: در این طرح ابتدا داستان‌هایی از نویسندگان مطرح، برای کودکان به زبان کودکانه خوانده می‌شود و، پس از خواندن کتاب با همکاری بچه‌ها نمایشی با موضوع کتاب اجرا می‌شود و همچنین نمایندگان هریک از باشگاه ها سئولاتی را از نویسندگان مهمان برنامه درباره جام باشگاه‌ها و فواید کتاب و کتابخوانی مطرح می‌کنند.
شالویی با بیان اینکه در ادامه این مراسم کودکان می‌توانند برداشت خود را از کتاب خوانده شده به صورت نقاشی ارائه کنند، اظهار کرد: خواندن شعر به صورت گروهی، برگزاری مسابقه با عنوان بهترین جمله در خصوص کتاب، نقاشی روی دیوار یا بوم از دیگر برنامه‌های اجرایی این طرح است.
وی افزود: در پایان این برنامه هدایایی به رسم یادبود جشن کتاب به اعضاء باشگاه‌ها  اهدا می‌شود.

انتهای پیام

captcha