قباحت استعفا باید از بین برود/ ضرورت تغییر رویکرد دستگاه‌های فرهنگی
کد خبر: 3760535
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

قباحت استعفا باید از بین برود/ ضرورت تغییر رویکرد دستگاه‌های فرهنگی

گروه معارف - در نشست برخی چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای مطرح شد که باید تابو و قباحت فرهنگ استعفا از بین برود و استعفادهندگان افراد شریفی تلقی شوند.

قباحت استعفا باید از بین برود
به گزارش ایکنا از مازندران، نشست برخی از چهره‌های فرهنگی، رسانه‌ای و دانشجویان دغدغه‌مند در حوره فرهنگ، رسانه و معماری روز  پنجشنبه 10 آبانماه با محوریت ایکنا در دانشگاه مازندران برگزار شد.

در این نشست که به مدت 2 ساعت برگزار شد همگی پس از بیان نظرات و دغدغه‌های خود در زمینه فرهنگی، رسانه و معماری با رویکرد توسعه استان مازندران نتایجی را به عنوان دستاورد این نشست به تفاهم رسیدند که در ادامه ذکر می‌شود.

در بخش رسانه

خبرنگاران نباید از موضوعات سیاسی غافل باشند چرا که خبرنگار بدون اطلاعات سیاسی نمی‌تواند نویسنده موثری باشد.و نباید توجه به پیشکسوتان سبب شود که جامعه از توجه به قشر جوانان بازبمانند و جوانان به حاشیه روند.

در این نشست به لزوم تداوم کمیته تخصصی توسعه رسانه جهاد دانشگاهی مازندران تاکید شد تا بتواند با همکاری همه رسانه‌های دغدغه‌مند در راستای توسعه رسانه گام‌های عملی را بردارد.

قباحت استعفا باید از بین برود

در بخش  فرهنگ

در این نشست افراد معتقد بودند؛ فرهنگ بذری است که باید کاشت و رویاند و فرهنگی به یکباره ایجاد نمی‌شود.

باید تابو و قباحت فرهنگ استعفا از بین برود استعفا دهندگان افراد شریفی تلقی شوند و در حقیقت استعفا  پاسخ مسئولان در قبال شرمساری از کوتاهی تلقی شود و این فرهنگ احیا شود.

فرهنگ نقد به جهت وجود حکومت پادشاهی در ایران یک عقب‌ماندگی تاریخی دارد و نیاز است در صدا و سیما، مدارس و  دانشگاه به جای تقلید و تحقیق صرف به فرهنگ نقد هم اهتمام کرد. باید درک درستی از تفکر انتقادی داشته باشیم

فرهنگ بستر توسعه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و ریشه توسعه پایدار فرهنگ است.

قباحت استعفا باید از بین برود

سقوط واژگان و تغییر محسوس بار معنایی

در حال حاضر با سقوط معنای واژگان و تغیر محسوس بار معنایی روبرو هستیم و اغلب هوش، اخلاق، نظم، پیشرفت و انسان مهم بودن از مفهوم و معنای واقعی خود فاصله گرفته و به کسی که یک شبه مدیر کل شود، یک شبه پولدار شود و رعایت حقوق دیگران را نکند و یا با تاخیر در جلسات حاضر شود انسانی مهم باهوش و باکلاس تلقی می‌شود.

ارائه بیلان کار به جای خود کار، چیزی است که گریبان خیلی از دستگاه‌ها را گرفته است.

مشخص نبود تکلیف موسیقی.

لزوم ترویج  فرهنگ حمایت از تولیدات داخلی.

 آموزش و پرورش زندگی نمادین دارد و از نظر تربیتی در نقطه صفر هستیم.

در بازار لباس و مانتو متناسب با شئون اسلامی یافت نمی‌شود.

باید اعتراف کرد با توجه به اینکه فرهنگ اسلامی با گذشت چهار دهه از حکومت جمهوری اسلامی نتوانسته در رفتار مردم آن اثر مورد انتظار را داشته باشد پس تغییر رویکرد و برنامه های دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی ضروری به نظر می‌رسد.

در بخش معماری و هنر

قباحت استعفا باید از بین برود/ ضرورت تغییر رویکرد دستگاه‌های فرهنگی

در گذشته هر شهر را با توجه به معماریش تشخیص می‌دادند اما متاسفانه در حال حاضر شاهد رواج معماری رومی هستیم تا معماری ایرانی اسلامی.

باید برای مردم تبیین شود  معماری ایرانی اسلامی درست است یا اسلامی ایرانی و کدام باید اولویت باشد.

در ساخت و سازهای شهری از مردم نظرخواهی شود.

باید ترویج هنر تئاتر از مدارس آغاز شود.

در پایان این نشست همگی بر دیده شدن نتایج نشست‌ها در تصمیمات و برنامه ریزی مسئولان تاکید داشتند.

انتهای پیام

captcha