برجستگی صفات وفاداری و شجاعت حضرت ابوالفضل(ع)
کد خبر: 3748333
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

برجستگی صفات وفاداری و شجاعت حضرت ابوالفضل(ع)

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که در میان اوصاف برجسته حضرت ابوالفضل(ع) وفاداری و شجاعت حضرت برجسته است، اظهار کرد: وفاداری حضرت ابوالفضل(ع) ریشه در دینداری و صداقت دارد.

 

برجستگی صفات وفاداری و شجاعت حضرت ابوالفضل(ع)

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، شامگاه سه‌شنبه، ۲۷ شهریور در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که به‌همت اصحاب رسانه استان لرستان در بیت امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: برخی شخصیت‌ها در عالم چنان صاحب فضیلت هستند که الفاظ در بیان شخصیت‌شان عاجز است به‌معنای دیگر لفظ طاقت معنا را ندارد یا ظرف با مظروف هم‌خوانی ندارد ظرف کوچک و مظروف بزرگ است.خداوند نور است.
وی با اشاره به این‌که یکی از افرادی‌که الفاظ در بیان معنای آن ناتوان است، حضرت ابوالفضل(ع) است، ادامه داد: عبادت، ادب، حرمت‌داری و شهامت در وجود ابوالفضل تا جایی بود که او را تلم معصوم قرار داده است کمااینکه ابوالفضل العباس(ع) معصوم نیست اما با معصوم فاصله‌ای ندارد.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که در میان اوصاف برجسته حضرت عباس(ع) وفاداری و شجاعت برجسته است، ادامه داد: حضرت ابوالفضل(ع) اسوه وفاداری لست و هیچ کس در تاریخ به اندازه ایشان وفاداری نبوده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که وفاداری حضرت عباس(ع) ریشه در دینداری و صداقت دارد، تصریح کرد: اگر کسی دیندار باشد وفادار است چون نشانه مومن وفاست کمااینکه در روایت آمده است که دین ندارد کسی که وفا ندارد.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که در کربلا عده‌ای دین‌دار و عده‌ای دین فروش بودند، تصریح کرد: عمر سعد برای وعده حکومت بر ری دین خود را فروخت اما حضرت ابوالفضل(ع) امان‌نامه را نپذیرفت.
وی با اشاره به این‌که اگر می‌خواهیم دیندار باشیم باید به انقلاب وفادار بمانیم، کمااینکه ضعف دینداری موجب بی وفایی است، صداقت را از از دیگر عوامل دینداری دانست و گفت: هر کس صداقت داشته باشد وفادار است و هر کس صداقت نداشته باشد خیانت می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که حضرت ابوالفضل(ع) اسوه وفا و شجاعت بود، افزود: شجاعت ریشه در ایمان و توکل دارد چراکه هر کس ایمانش قوی‌تر باشد شجاع‌تر است لذا شجاعت به قدرت ایمان بستگی دارد.

انتهای پیام

captcha