بیان مؤلفه‌های رشد متناسب با اقتضائات سنی از نگاه قرآن
کد خبر: 3743412
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

بیان مؤلفه‌های رشد متناسب با اقتضائات سنی از نگاه قرآن

گروه جامعه ــ مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران کارگاه یک روزه فهم قرآن در دبیرستان را ۱۹ شهریورماه، با محوریت بیان مؤلفه‌های رشد متناسب با اقتضائات سنی از نگاه قرآن کریم برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ ثبت نام کارگاه یک روزه فهم قرآن در دبیرستان از سوی مدرسه تفکر و تعقل مدرسه دانشجویی قران و عترت دانشگاه تهران با همکاری دفتر خانه و مدرسه اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران آغاز شده است.

کارگاه یک روزه فهم قرآن در دبیرستان ۱۹ شهریورماه، ویژه معلمان، مدیران متوسطه و فعالان فرهنگی و تربیتی در حوزه نوجوان از ساعت ۸ تا ۱۳ در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران به نشانی تهران، بلوار کشاورز، خیابان ۱۶ آذر برگزار می‌شود.

فهم قرآن در دبیرستان حاصل دو منظومه پژوهشی پیرامون روش‌های تدبر در قرآن و مؤلفه‌های رشد در دوره‌های مختلف است که تلاش می‌کند با ارائه سوره‌های قرآن به نوجوانان مبتنی بر تدبر و تفکر در آن، مؤلفه‌های رشد را متناسب با اقتضائات این گروه سنی محقق سازد.

بنابر این گزارش، در این راستا شش جلد کتاب با محوریت سور قرآنی تدوین شده است که در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این کتاب‌ها مشتمل بر موضوعات «مهارت‌های 13 ساله بودن با استناد به سوره‌های مبارکه عصر، تین، فجر و طارق»، «مهارت‌های 14 ساله بودن با استناد به سوره‌های مبارکه غاشیه، بلد، ماعون و مطففین»، «مهارت‌های 15 ساله بودن با محوریت سوره‌های مبارکه لیل، شمس و اعلی»، «مهارت‌های 16 ساله بودن با محوریت سوره‌های مبارکه علق، عبس و همزه»، «مهارت‌های 17 ساله بودن با استناد به سوره مبارکه یس» و «مهارت‌های 18 ساله بودن با محوریت سوره مبارکه ملک» است.

همچنین در کنار این آثار دو کتاب دیگر هم تدوین شده که تلاش می‌کند به دو مسئله مهم و حیاتی در این دوره بپردازد. عناوین این دو کتاب «راه‌هایی برای خاص شدن» با محوریت سوره مبارکه معارج، با محوریت بحث نماز و «نور خدا جاری در پاکی ها» با استناد به سوره مبارکه نور، با محوریت بحث عفاف است.

در این کارگاه‌ها که به صورت رایگان برگزار می‌شود، ضمن بیان اقتضائات و الزامات رشد و تربیت در این دوره، به مبانی این آثار و همچنین نحوه ارائه آنها به نوجوانان پرداخته می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این لینک نسبت به ثبت نام و حضور در این کارگاه‌‌ اقدام کنند.

انتهای پیام

captcha