«گام نهایی تا رتبه برتر» در کنکور دکتری علوم قرآن و حدیث منتشر شد
کد خبر: 3738682
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

«گام نهایی تا رتبه برتر» در کنکور دکتری علوم قرآن و حدیث منتشر شد

گروه دانشگاه ــ کتاب مجموعه تست‌های دروس تخصصی رشته علوم قرآن و حدیث، ویژه داوطلبان کنکور دکتری رشته علوم قرآن و حدیث به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به قلم مهدی اسماعیلی صدرآبادی، با عنوان «گام نهایی تا رتبه برتر» منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ در مقدمه این کتاب آمده است: در سال‌های اخیر آزمون دکتری دانشگاه‌ها نیز به صورت کنکور متمرکز و به صورت دو مرحله‌ای آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی برگزار می‌شود. در مجموعه الهیات و معارف اسلامی رشته‌ها و گرایش‌های متعددی نظیر علوم قرآن و حدیث، علوم قرآن، علوم حدیث و تفسیر وجود دارد کلیه گرایش‌های الهیات و معارف اسلامی برای شرکت در کنکور دکتری باید در یک آزمون شرکت کرده و ارزیابی شوند. در این آزمون از دروس عمومی و تخصصی سوال طرح می‌شود. زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی از دروس عمومی در همه رشته‌های دکتری و زبان عربی، علوم قرآن، تفسیر و حدیث نیز ۴ سر فصل تخصصی طراحی سوال در رشته علوم قرآن و حدیث است.

کتاب حاضر مشتمل بر سوالات دروس تخصصی این رشته شامل علوم قرآن، تفسیر، حدیث و عربی از سال ۹۱ تا سال ۹۷ است. در کتاب حاضر در ابتدای هر بخش جداولی طراحی شده است که نشان می‌دهد از هر سر فصل در هر کتاب و در هر سال چند سوال طراحی شده است. با این اقدام داوطلب با یک نگاه متوجه می‌شود کدام سرفصل‌ها و کتاب‌هایی مهم‌تر هستند و برای مطالعه موفق برنامه‌ریزی خواهد کرد. همچنین تمامی سوالات طبق جداول ابتدای هر فصل طبقه‌بندی شده و به سوالات پاسخ تشریحی داده شده است. این کتاب در چند بخش علوم قرآن، تفسیر و حدیث خلاصه می‌شود و هر بخش شامل فصل‌هایی به شرح زیر است:

بخش اول کتاب: علوم قرآن؛ شامل فصل اول: الاتقان، فصل دوم: البیان، فصل سوم: التمهید، فصل چهارم: تلخیص تمهید، فصل پنجم: تاریخ قرآن، فصل ششم: منابع متفرقه.
بخش دوم: تفسیر؛ شامل فصل اول تا پنجم: شامل تفسیر سوره‌های مبارکه آل عمران، اعلی، علق، طارق، انسان، فصل دوم: موارد متفرقه و فصل هفتم: تاریخ تفسیر.
بخش سوم: علوم حدیث؛ شامل فصل اول: درآمدی بر علم رجال، فصل دوم: تلخیص مقباس الهدایه، فصل سوم: تاریخ عمومی حدیث با رویکرد تحلیلی، فصل چهارم: علم الحدیث و درایه الحدیث، فصل پنجم: الاضوا علی السنه المحمدیه، فصل ششم: علوم حدیث و مصطلحه و فصل هفتم: روش فهم حدیث.
بخش چهارم: عربی از سال ۹۱ تا سال ۹۷
 
هر کدام از فصول با طبقه‌بندی خاص خود تست‌های کنکور دکتری از سال ۹۱ تا ۹۷ را در بردارد و پاسخ آن‌ها به صورت تشریحی و نیمه تشریحی در پایان هر مبحث آورده شده است.

از مزیت‌های این کتاب، نخست می‌توان به طبقه‌بندی سوالات به صورت مبحث‌های جدا در هر بخش اشاره کرد. همچنین پاسخ‌های تشریحی و دسترسی آسان به آن‌ها از دیگر امتیازات این کتاب است؛ به طوری که بعد از اتمام سوالات هر مبحث، پاسخ آن سوالات نیز آمده است. اضافه بر آن، این کتاب جامع‌ترین و ارزان‌ترین مجموعه تست‌های کنکور دکتری در این رشته است.
علاقه مندان جهت مشاهده و اطلاع از سایر منابع کمک آموزشی کنکور ارشد و دکتری علوم قرآن و حدیث می توانند به سایت مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم به نشانی www.ciqs.ir مراجعه کنند و جهت تهیه آثار با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۸۵۶۶۳ سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha