آغاز رقابت 250 نخبه قرآنی در مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی
کد خبر: 3733841
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

آغاز رقابت 250 نخبه قرآنی در مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از آغاز رقابت 250 نخبه قرآنی در بخش آقایان مسابقات قرآن کریم اوقاف خراسان رضوی همزمان با نهم مرداد ماه خبر داد.

آغاز رقابت 250 نخبه قرآنی آقا در مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی
حجت‌الاسلام محمد احمد زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در دو بخش آوایی و معارفی برگزار شد.
وی افزود: در بخش آوایی انفرادی این دوره از مسابقات شامل رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ جزء پنج، حفظ ١٠ جزء، حفظ بیست و حفظ کل قرآن کریم که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد ٣ هزار نفر با یکدیگر رقابت کردند.
احمدزاده با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقات برطرف کردن ضعف‌های احتمالی قاریان و حافظان شرکت کننده در این دوره از مسابقات بود، اظهار کرد: در حاشیه این مسابقات برای رفع نقاط ضعف داوران حاضر به ضعف‌های متسابقان اشاره کردند.
وی تأکید کرد: رشته تفسیر قرآن، حفظ معارف و احادیث، حفظ موضوعی قرآن کریم از جمله بخش‌های دیگر مسابقات بود که ١٠ خردادماه برگزار و ٣ هزار و ۶٠ نفر در آن شرکت کردند که در نهایت ٢ هزار و ۴۴۶ نفر حائز نمره قبولی شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ابراز کرد: بخش آواها و نغمات دینی شامل دعاخوانی، اذان، همخوانی قرآن، انشاد انفرادی، همسرایی دو یا چند زبانه و مقطع خوانی گروهی قرآن کریم نیز از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات بود.
وی با تأکید بر اینکه رشته‌های آوایی و انفرادی همزمان برگزار شده و در بخش‌های دیگر آثاری به اداره اوقاف رسیده و توسط داوران بررسی شده است، اظهار کرد: آغاز رقابت این دوره از مسابقات در بخش بانوان در روزهای ٢۵، ٢۶و ٢٧ تیرماه برگزار و ٢٠٠ نخبه قرآنی از جمع بانوان برای راهیابی به مرحله کشوری به رقابت پرداختند.

حضور 12 داور بین‌المللی در مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی
وی ابراز کرد: این دوره از مسابقات در بخش آقایان در روزهای نهم، دهم و یازدهم مرداد ماه در مهدیه امام خامنه ای اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با حضور ٢۵٠ نخبه قرآنی برگزار می‌شود.
احمد زاده، در تشریح تیم داوری مسابقات قرآن در بخش آقایان، ابراز کرد: در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف خراسان رضوی ۱۲ داور بین‌المللی و کشوری با حضور استاد هاشم روغنی به عنوان سرپرست هیئت داوران عهده دار قضاوت مسابقات هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: در بخش آقایان نیز اساتیدی چون جواد پناهی و عباس امام جمعه در رشته تجوید، استاد حکیم باشی و سیدجواد سادات فاطمی در رشته وقف و ابتداء، استاد مهدی حسنی و حمید درایتی در رشته حسن حفظ قضاوت خواهند کرد.
احمدزاده گفت: اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی همزمان با ١١ مرداد ماه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

 

captcha