كسی جوابگوی وضعیت نابسامان گرانی نیست/ هشدار درباره از دست دادن سرمایه اجتماعی
کد خبر: 3725406
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
امامی:

كسی جوابگوی وضعیت نابسامان گرانی نیست/ هشدار درباره از دست دادن سرمایه اجتماعی

گروه اجتماعی ـ عضو شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از وضعیت نابسامان اقتصادی كشور گفت: متأسفانه هیچکس جوابگوی این وضعیت نابسامان تورم لجام گسیخته و گرانی سرسام‌آور نیست.

كسی جوابگوی وضعیت نابسامان گرانی نیست/ هشدار درباره از دست دادن سرمایه اجتماعی

به گزارش ایكنا از فارس، نوذر امامی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 4 تیرماه در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی این شورا گفت: در روزهای اخیر چنان آشفته بازاری در اقتصاد کشور ایجاد گشته است که کمتر کسی فکر می‌کرد دولت و مسئولان مربوطه در کنترلش چنین ناتوان باشند و متأسفانه هیچکس جوابگوی این وضعیت نابسامان تورم لجام گسیخته و گرانی سرسام‌آور نیست.
وی افزود: به دنبال گرانی دلار و طلا و به تبع آن مواد غذایی و گوشت و میوه‌جات و مصالح ساختمانی و منسوجات زندگی را بر مردم بویژه طبقه ضعیف تنگ شده و هر روز اعتماد عمومی به مسئولان وامید به بهبودی اوضاع کمتر و کمتر می‌شود و به‌دنبال آن سرمایه اجتماعی که بزرگ‌ترین سرمایه ملی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی برای حفظ ارزش‌ها و پاسداری از هویت اسلامی و ارکان و ارمان و افتخارات ملت است در حال آسیب دیدن است.
امامی اظهار كرد: آیا دولت توانایی مقابله با چنین شوک‌هایی که به وحدت و ‌همبستگی ملی خدشه وارد می‌کند را ندارد؟ آیا اعلام کارخانه‌های خودرو سازی برای فروش خود رو و باز بودن سایت‌های خرید و خلاف آن بسته بودن آنلاین‌های خرید و باز کردن دست دلالان و مافیای رانت خوار ظلم به مردم نیست تفاوت پژوی ۲۰۷از کارخانه تا بازار آزاد ۳۰میلیون تومان است؟ آیا وزارت صنایع و معدن و تجارت نباید جوابگو باشد؟ اگر موضوع تحریم و دشمنی ترامپ در این انفجار تورم دخالت دارد تحریم‌ها که هنوز اعمال نشده است آیا مواد غذایی و گوشت از خارج وارد می‌شود.
وی تأكید كرد: مردم از دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار کنترل و سر و سامان دادن به وضعیت اسفناک کنونی هستند در غیر اینصورت مشکلات اجتماعی آینده با چنین وضعیتی غیر قابل پیش بینی هست.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز بیش از پیش مصرانه حول محور جذب اعتماد حداکثری و اعتماد عمومی شهروندان و انسجام بخش‌های متفرقه جامعه شهری شیراز، در راستای ایجاد همدلی برای آحاد جامعه، به خصوص جوانان و جذب سرمایه‌گذاری حداکثری، همراه با رویکرد انسان محوری، اشتغال‌زایی و ایجاد اعتماد عمومی درمدیریت شهری پافشاری می‌كند.
وی ادامه داد: مطمئناً در جهت رسیدن به اهداف گفته شده، ابتدا باید آسان‌سازی در راستای امور مربوط به ایجاد فضای کسب و کار و اهمیت دادن به شهروندان و بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد و این امر حتماً باید همراه با مردم سالاری و لزوم بهره‌گیری از دانش، تخصص باشد که در کمیسیون شهرسازی و معماری در دست اقدام است.
امامی یادآور شد: در سال های گذشته شاهد ناامیدی، سرخوردگی و مهاجرت برخی نخبگان اقتصادی و دانشمندان اجتماعی بوده‌ایم که متاسفانه از شهر شیراز مهاجرت و به شهرهای دیگر استان‌های کشور و یا خارج از کشور جهت سرمایه‌گذاری روی آورده‌اند که مطمئنا این موضوع در برخی موارد به‌دلیل عدم درک متقابل مدیران شهری، کارمندان و پیچیدگی فضای کسب و کار و هزار تویِ صدور مجوزات لازم جهت ورود به عرصه تولید و کسب و کار اجتماعی بوده است.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: وقتی که پاره‌ای از نخبگان اقتصادی و اجتماعی و سرمایه داران و جامعه فنی و مهندسی دست‌اندرکارِ ساخت و ساز، به دلیل پیچیدگی‌های بیش از اندازه فرایند صدور مجوز پروانه ساختمانی به‌عنوان یکی از مهم ترین مشاغل درگیر با بیش از ۲۰۰ صف و شغل مربوطه در جامعه تا میزان حداقل یک سال و حداکثر سه الی چهار سال، در صدور مجوز پروانه ساختمانی اسیرِ گیر و دارهای اداری و حتی برخوردهای قهرآمیز مدیران و کارمندان و یا نگاه های عمودی برخی از مدیران شهری می‌شوند و یا صدور مجوز پایان کار، پس از بهره‌برداری و ارائه خدمات بهره برداران و استفاده کنندگان تا جایی پیش می‌رود که از هر قشر سازنده بیش از ۲۰ پرونده دادگاهی در دادگاه‌های عمومی تشکیل و آن‌ها را ملزم به صدور پایان کار و سند ساختمان می‌كند، حال شما قضاوت كنیدکه چگونه می‌توان فضای کسب و کار مربوط به کمیسیون شهرسازی و معماری را برای آحاد جامعه فعال كرد؟
وی اظهار كرد: مردم، کاربران و بهره‌برداران در کجای برنامه مدیریت شهری جای دارند؟ از ماهیت، باطن و ظاهر وضعیت اشتغال و کسب و کار مشخص است که دوران مدیریت زورگویانه با نگاه عمودی به مردم توسط دستگاه ها تمام شده است. و آیا نباید روش‌های قدیمی مدیریت را کنار گذاشت و آن‌ها را با روش تعامل با مردم جایگزین کرد؟
امامی در پایان تأكید كرد: امروز جامعه کلانشهری چون شیراز نیاز به برنامه‌ریزی و سازماندهی و مدیریت دارد و کنترل امور شهری مربوط به مدیریت سلیقه‌ای و گذشته است و ما امید داریم که در کمیته آسان‌سازی تمام انتظارات و خواسته‌های به‌حق مردم را برآورده كنیم.
انتهای پیام

captcha