مخالف جداسازی دانش‌آموزان عادی از دیرآموز هستيم
کد خبر: 3725399
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶

مخالف جداسازی دانش‌آموزان عادی از دیرآموز هستيم

گروه فرهنگی- معاون دوره ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اصل بر عدم جداسازی دانش‌آموزان عادی از دانش‌آموزان دیرآموز است چراکه از دید آموزش و پرورش جداسازی دارای تبعات اخلاقی، انسانی، فرهنگی، اجتماعی زیان‌باری برای جامعه دارد.

به گزارش ایکنا از همدان به نقل از سایت شعار سال، رضوان حکیم‌زاده معاون دوره ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در گردهمایی سفیران آموزشی رابطان دانش‌آموز مدارس دوره ابتدایی استان همدان گفت: در معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اصل بر عدم جداسازی دانش‌آموزان عادی از دانش‌آموزان دیرآموز است چراکه از دید آموزش و پرورش جداسازی دارای تبعات اخلاقی، انسانی، فرهنگی، اجتماعی زیان‌باری برای جامعه دارد.

حکیم‌زاده اظهار کرد: امروز همت بلند سفیران آموزشی منجر به رقم زدن دستاوردهای خوبی در کیفی‌بخشی دوره ابتدایی شده است. وی افزود: در شاخص‌های عملکردی معاونت‌ها معاونت ابتدایی آموزش و پرورش کشور رشد 9.8 درصدی داشته و به عنوان معاونت برتر مورد تقدیر قرار گرفته است.
معاون دوره ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص دستاوردهای معاونت آموزش ابتدایی در سال‌های اخیر گفت: افزایش نرخ پوشش تحصیلی، جذب بازماندگان از تحصیل در حالی در معاونت ابتدایی آموزش و پرورش رخ داده که حتی یک ریال نیز به عنوان وزارت آموزش و پرورش اعتبار گرفته نشده است.
وی با اشاره به اینکه رشد شاخص‌های معاونت آموزش ابتدایی با ایثار و تلاش سفیران آموزشی تحقق یافته است، ادامه داد: نعمت کار با کودکان جای سپاسگزاری از خداوند را داراست چراکه کودکان زلال‌ترین و پاکترین مخلوقات خداوند هستند.
حکیم‌زاده با بیان اینکه معلمان هر زمان که در جمع کودکان وارد می‌شوند انرژی مثبت و نگاه پر از امید آنها می‌تواند اثربخشی مثبتی را در آنها داشته باشد، خاطرنشان کرد: کودکانی که سرعت کمی در یادگیری دارا هستند دارای دنیای زیبا و بسیار حساس و مهربان هستند و نگرانی اصلی برای والدین این دانش‌آموزان هستند.
وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) که به درستی حوائج و درخواست‌های مردم برای شما نعمت تلقی می‌شود، تصریح کرد: در معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اصل بر عدم جداسازی دانش‌آموزان عادی از دانش‌آموزان دیرآموز است چراکه از دید آموزش و پرورش جداسازی دارای تبعات اخلاقی، انسانی، فرهنگی، اجتماعی زیان‌باری برای جامعه دارد.
معاون دوره ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بارها آموزش و پرورش اعلام کرده که وجود نظام طبقاتی آموزشی در کشور می‌تواند منجر به ایجاد نظام طبقاتی در جامعه شده و بازخوردهای فرهنگی را ایجاد کند.
وی با بیان اینکه در محیط آموزشی فراگیر که هدف اصلی معاونت آموزش ابتدایی است توجه به تفاوت‌های فردی باید حائز اهمیت باشد، بیان کرد: توجه به تعدیل انتظارات در برنامه درسی کودکان در فضای کلاس همراه با توجه به تفاوت‌های فردی اقدامی است که باید سفیران آموزشی در محیط‌های آموزشی مورد توجه قرار دهند.
حکیم‌زاده با تاکید بر اینکه باید در برنامه درسی کودکان دیرآموز یک تجدید نظر اساسی توسط سفیران آموزشی انجام شود، افزود: هدف اصلی آموزش و پرورش از این اقدامات ایجاد یک اجتماع انسانی است و اینکه به اولیا و دانش‌آموزان دوره ابتدایی بگوییم اگر ضعفی در این افراد در زمینه یادگیری وجود دارد نباید منجر به تفاخر و دلسردی شود.
وی ادامه داد: احترام به این دانش‌آموزان در فضای آموزشی می‌تواند منجر به ظهور توفیقاتی در امر یادگیری آنها شود یعنی باید مهارت و تعاملات انسانی را در آنها ایجاد کرد.
معاون دوره ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان دیرآموز بسیار زودتر از دیگران بن‌مایه نگاه‌های ما را دریافت می‌کنند، گفت: باید رفتار معلمان با این دانش‌آموزان به صورت مثبت باشد چراکه آنها خشم، مهر، نگرانی و عطوفت را خیلی زود دریافت می‌کنند.
وی در خصوص ضلع دیگر آموزش فراگیر در مقاطع ابتدایی اضافه کرد: نقش مهم اولیای دانش‌آموزان و نحوه برخورد با آنها در خصوص تعدیل انتظارات آنها از فرزندانشان در زمینه تحصیل یکی از وظایف مهم سفیران آموزشی است که باید به خوبی انجام شود.
حکیم‌زاده با بیان اینکه در معاونت آموزش ابتدایی یکی از مهمترین تقاضاها از سفیران آموزشی به رسمیت شناختن کودک و اقتضاهای کودکی است، گفت: باید دوران کودکی پاس داشته شود و محیطی را فراهم کرد تا کودک تجربه بازی و اشتباه کردن را دارا شود.
وی در خصوص طرح ایده داستان که امسال به جای پیک نوروزی در مقاطع ابتدایی سراسر کشور در اختیار دانش‌آموزان در ایام تعطیلات عید نوروز قرار گرفت نیز اظهار کرد: در این طرح سعی شده که مهارت‌های مغفول دانش‌آموزان شامل تفکر نو و خلاقانه تقویت شود و کودکان حق انتخاب و تصمیم‌گیری فردی را داشته باشند.
انتهای پیام

captcha