ضرورت کاربردسازی؛ هدف مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده
کد خبر: 3725375
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷

ضرورت کاربردسازی؛ هدف مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده

گروه دانشگاه ــ در کنفرانس خبری آغاز به کار مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده، ضرورت دانش راهبردی و کاربردی‌سازی دانش در نظام مدیریت کشور به عنوان ضرورت و هدف این نهاد اعلام شد.

سیدسعید هاشمی
 
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ کنفرانس خبری آغاز به کار مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده امروز ۴ تیرماه، در محل مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد.
در این نشست سیدسعید هاشمی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی و ابراهیم مداحی، رئیس کمیسیون چشم‌انداز در امور نخبگان، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، توضیحاتی در خصوص این مرکز ارائه کردند.

مداحی در آغاز سخنانش گفت: در کشوری که همه امکانات مهیا است، حلقه مفقوده مدیران جهادی و انقلابی است و استراتژی به زبان ساده انتخاب بهترین اولویت‌ها در زمان محدود است. دانشگاه‌های ما توسعه کمی زیادی داشته‌اند و به آموزش، پژوهش و تجاری می‌پردازند، اما هدف سوم هنوز به صورت کامل محقق نشده است و باید تلاش بیشتری کرد.

وی تصریح کرد: انتقال دانش باید برای کاربرد و کف جامعه باشد و یکی از راهبرد‌ها این است که به تربیت مدیران راهبردی اقدام کنیم. جهاددانشگاهی و کمیسیون چشم انداز مجمع به این تفاهم رسیدند که دوره‌های برای تربیت مدیران راهبردی تاسیس کنند. مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از ۲۴ سال و با داشتن ۵۰ کمیسیون در حوزه سیاست‌گذاری فعالیت کردند، اما امروز اجرایی‌سازی و سیاست‌پژوهی پیش روی آن قرار دارد و تربیت مدیران راهبردی در این راستا است.

هاشمی در ادامه این نشست گفت: آموزش یکی از ارکان توسعه است و جهاد دانشگاهی در این راستا تلاش کرده است تا خلأ آموزشی را برطرف کنند و توجه ما به آموزش‌های کاربردی است.

وی ادامه داد: ما از لحاظ کمی در حوزه آموزش عالی از جهان جلوتر هستیم، اما بیکاری امروز یک مشکل جدی است و جهاد به دنبال تاسیس نهاد‌های برای آموزش مهارت‌های کاربردی است. آموزش‌های این مرکز در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته برگزار خواهد شد و ما امکان گسترش این دوره‌ها را در سراسر کشور داریم.

مداحی در پاسخ به این پرسش که چه تضمینی وجود دارد که مدیران فارغ‌التحصیل از این دوره‌ها در مسئولیت‌های راهبردی منصوب شوند گفت: تضمین این مسئله در ضرورت آن است، اما فعلا هیچ تضمین قانونی وجود ندارد هدف ما تربیت چنین مدیرانی است، اما با توجه به انقطاع نهاد‌های حکومت‌های از دوره‌های قبلی و تغییرات گسترده ضمانتی وجود ندارد.
انتهای پیام
captcha