اعلام برندگان هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی رواندا
کد خبر: 3725311
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

اعلام برندگان هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی رواندا

گروه بین‌الملل – برندگان هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری رواندا اعلام شد و طی مراسمی جوایز نفرات برتر اهدا گردید.

اعلام برندگان هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی رواندا/ انگلیسی

به گزارش ایکنا به نقل از نیو تایمز؛ مراسم اهدای جوایز در شهر نیامیرامبو واقع در استان کیگالی رواندا برگزار شد. 43 دانشجو از 17 کشور آفریقایی در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند. میان متسابقین، 22 نفر از دانشجویان از کشور میزبان مسابقات بودند.

مازو ابراهیم معاذ جوان 23 ساله اهل نیجر که برای اولین بار در مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت کرده بود، موفق شد مقام اول این مسابقات را کسب کند. معاذ با کسب امتیازی معادل 99.6 درصد، برنده یک میلیون فرانک رواندا و بلیط زیارت حج شد.

از بین شرکت کنندگان 19 دانشجو در مرحله پایانی باهم به رقابت پرداختند. دو دانشجوی اهل رواندا در میان 5 نفر اول متسابقین جای گرفتند.  نفر دوم این مسابقات، العبدی نصیر 12 ساله از کشور کنیا بود که با کسب امتیاز 98.70 درصد موفق به دریافت 500 هزار فرانک رواندا شد.

تنها متسابق خانمی که به مرحله نهایی مسابقات رسید، عایشه نیکوزه بود که با 98.27 درصد امتیاز موفق شد نفر سوم شود و 250 هزار فرانک رواندا دریافت کرد. در ضمن، به این دلیل که تنها زنی بود که توانست به مرحله پایانی مسابقات راه پیدا کند، 50 هزار فرانک از سوی سایر زنان مسلمانی که در مسابقه شرکت کرده بودند، دریافت کرد.

نفر چهارم شافی ایشیموه 98.17 درصد امتیاز کسب کرد و 180 هزار فرانک رواندا به عنوان جایزه دریافت کرد. نفر پنجم نیز اهل کشور نیجریه بود. امتیاز عبدالله صادق عمر 98.12 درصد بود و 150 هزار فرانک رواندا دریافت کرد.

مفتی رواندا در مراسم پایانی رقابت‌ها که روز شنبه برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری چنین مسابقاتی در تربیت و هدایت جوانان گفت: حفظ و قرائت قرآن نقش اساسی در رشد و تحول جوانان دارد.

وی همچنین خطاب به کسانی که اسلام و تروریسم را با هم مرتبط می‌خوانند گفت: دین اسلام، دین عشق و صلح است. خداوند در قرآن مسلمانان را به پرورش چنین خصوصیاتی در خود، توصیه و تشویق کرده است. کسانی که نام خود را مسلمان می‌گذارند و دست به قتل عام مردم بی‌گناه می‌زنند، مسلمان واقعی نیستند. زیرا قرآن مردم را به صلح، وحدت و احترام به حقوق بشر دعوت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش این کشور نیز از مسلمانان به خاطر حمایت از آموزش و رفاه مردم که آن را مایه پیشرفت کشور خواند، تقدیر کرد. وی همچنین از دولت به خاطر آزادی عمل موسسات وابسته به ادیان تشکر کرد و گفت برگزاری چنین مسابقاتی تفکر جوانان را شکل می‌دهد و باعث بروز رفتار و اعمال نیک و صالح از سوی آنها می‌شود.

انتهای پیام

captcha