اتحاد علیه اسلام‌هراسی در آلمان
کد خبر: 3725294
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

اتحاد علیه اسلام‌هراسی در آلمان

گروه بین‌الملل - نشست «اتحاد علیه اسلام‌هراسی و خصومت با مسلمان» ششم تیرماه در مرکز کنفرانس مطبوعاتی فدرال آلمان برگزار می‌شود.

اتحاد علیه اسلام‌هراسی در آلمانبه گزارش ایکنا؛ رایزنی فرهنگی ایران در آلمان به نقل از پایگاه خبری«اسلامیشه تسایتونگ» اعلام کرد: در ماه می یک زن در برلین به دلیل انگیزه‌های اسلام‌هراسانه مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در حال حاضر نیز یک راننده اتوبوس به یک زن مسلمان توهین کرده است. توهین، تهدید و همچنین حملات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان هر ماه در آلمان اتفاق می‌افتد. نفرت از مسلمانان و حملات اسلام‌هراسانه بار دیگر در آلمان باب شده است. به نظر می‌رسد که این پروژه به عمق جامعه نیز نفوذ کرده و مهار حملات فیزیکی کاهش یافته است.

در سال 2017 برای اولین‌بار، 1027مورد حمله علیه مسلمانان و موسسات اسلامی در آلمان به عنوان جرم ثبت شد، این در حالی بود که کارشناسان در این سال، تعداد بیشتری از جرایم و خشونت علیه مسلمانان را تخمین زده بودند.

اول ژوئیه روز مبارزه با نژادپرستی علیه مسلمان است و در همین ارتباط روز 27 ژوئن(ششم تیرماه)، جلسه‌ای با عنوان «اتحاد علیه اسلام‌هراسی و خصومت با مسلمان» در مرکز کنفرانس مطبوعاتی فدرال آلمان برگزار ‌می‌شود. این نشست در راستای پروژه اتحاد علیه نژادپرستی تشکیل خواهد شد.

قرار است شرکت‌کنندگان به همراه کارشناسان در مورد «شرایط مبارزه با اسلام‌هراسی در آلمان» صحبت ‌کنند. همچنین سوالاتی نظیر اینکه «برای مبارزه با اسلام‌هراسی در آلمان چه چالش‌هایی وجود دارد؟ نقش آلمان در مبارزه با اسلام‌هراسی و نژادپرستی در اروپا چیست؟ شهروندان آلمانی چه تجربیاتی در آلمان درباره نژادپرستی علیه مسلمانان دارند و چگونه مسلمانان در این کشور قربانی حملات اسلام‌هراسی می‌شوند؟» در این جلسه مطرح می‌شوند.

اتحاد علیه اسلام‌هراسی در آلمان

«توماس هپنر»، رئیس بخش «دموکراسی و تنوع» از وزارت امور خانواده، سالمندان، زنان و جوانان آلمان، «نینا موهه»، مدیر پروژه اتحاد علیه اسلام‌هراسی و خصومت با مسلمانان، «هتیسه دورماز» رئیس شورای دانشجویان و دانشگاهیان مسلمان، «زینب چتین» از شبکه مبارزه علیه تبعیض و اسلام‌هراسی، «اوا آندراده» از شبکه مبارزه با تبعیض در برلین-براندنبورگ، «فرید حافظ» از کمیته گزارش اسلام‌هراسی در اروپا از دانشگاه سالزبورگ و همچنین گروهی از قربانیان حملات با انگیزه اسلام‌هراسی از سخنرانان این جلسه هستند.

مسئولان پروژه «مبارزه با اسلام‌هراسی و خصومت با مسلمان» این پروژه را به عنوان یک اتحاد کامل اجتماعی علیه اسلام‌هراسی و نژادپرستی علیه مسلمان در آلمان می‌بینند. در کنار این پروژه، شبکه‌ای گسترده با 35 سازمان و پروژه در سراسر این کشور وجود دارد که بر روی موضوع اسلام‌هراسی و خصومت با مسلمانان کار می‌کند.

همچنین در قالب پروژه اتحاد علیه اسلام‌هراسی، فعالیت‌ها و برنامه‌هایی برای مبارزه با اسلام‌هراسی شکل گرفته و ساختارهایی برای آموزش و پیشگیری در این زمینه در جامعه ایجاد شده است. این پروژه زیر نظر وزارت امور خانواده، سالمندان، زنان و جوانان آلمان و در چارچوب برنامه «دموکراسی زندگی» کار می‌کند.

انتهای پیام

captcha