درخواست تحقیق بین‌المللی درباره جنایات ائتلاف در «عمران»
کد خبر: 3725292
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳

درخواست تحقیق بین‌المللی درباره جنایات ائتلاف در «عمران»

گروه بین‎الملل ـ سازمان‌های مدنی جنایات جنگنده‌های سعوی ـ آمریکایی در شهر عمران یمن را که به کشته‌شدن 24 غیر نظامی انجامید، محکوم کرده و خواستار اجرای تحقیقات بین‌المللی در این باره شدند.

سازمان‌های مدنی حمله به شهر عمران یمن را محکوم کردند

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المسیرة؛ سازمان‌های مدنی «أصوات حرة للإعلام»؛ «مناصرون للحقوق والحريات» و «يمانيات للمرأة والطفل» با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله ائتلاف سعودی ـ آمریکایی به شهر عمران یمن، این حمله را جنایت جنگی در حق غیر نظامیان توصیف کردند.

در این بیانیه با اشاره به این که این جنایت متعمدانه و به صورت سازماندهی انجام شده، آمده؛ بدون شک این حمله بر اساس قوانینی بین‎المللی از جمله کنوانسیون چهارم ژنو و پروتوکل‎های الحاقی به آن جنایت جنگی به شمار می‌رود.

در ادامه تاکید شده؛ ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی عربستان این حمله را بدون تفاوت قائل شدن میان اهداف شهری و شهروندان و اهداف نظامی و نظامیان انجام داده‌اند.

در این بیانیه با تاکید بر این که این جنایت مستوجب عقاب و محاکمه بین‌المللی عاملان آن بر اساس قوانین بین المللی حقوق بشر است از نماینده سازمان ملل متحد در یمن، جامعه بین‌المللی و همه سازمان‌های وابسته به سازمان ملل متحد خواسته شده، با فشار بر شورای امنیت، خواستار اتخاذ تصمیمات فوری برای پایان دادن به جنگ ظالمانه علیه ملت یمن و برداشتن محاصره همه راه‌های هوایی، زمینی و دریایی این کشور شوند.

این سازمان‌های مدنی همچنین خواستار تشکیل کمیته بین‌المللی در خصوص جنایات ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان بر یمن و شهروندان بی‌گناه این کشور شدند.

در این بیانیه از همه وجدان های بیدار و آزادگان جهان خواسته شده که این جنایات و کشتارها را محکوم کرده و در کنار ملت یمن بایستند. در جددترین جنایات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در شهر عمران یمن دستکم ۲۴ غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام

captcha