تلاش برای برگزاری همایش خادمان قرآن تا پایان تابستان/ مقاومت در برابر اعلام هزینه‌ها/ پوشش ناقص نمایشگاه از سوی رسانه‌ ملی
کد خبر: 3725269
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
در نشست خبری تشریح دستاوردهای نمایشگاه قرآن مطرح شد؛

تلاش برای برگزاری همایش خادمان قرآن تا پایان تابستان/ مقاومت در برابر اعلام هزینه‌ها/ پوشش ناقص نمایشگاه از سوی رسانه‌ ملی

گروه فعالیت‌‌های قرآنی ــ رئیس بیست‌وششمین نمایشگاه قرآن طی نشستی خبری به سوالات مختلف خبرنگاران در زمینه‌هایی همچون همایش خادمان قرآن، هزینه‌های نمایشگاه و ... پاسخ داد و در مورد سؤالات متعدد در مورد هزینه‌ها گفت: هزینه‌های کلی نمایشگاه، تاکنون احصاء نشده است.

نمایشگاه قرآن فقهی زاده

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری تبیین دستاوردهای بیست‌و‌ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم صبح امروز، چهارم تیرماه با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در این نشست طی سخنانی ضمن تقدیر از همکارانی که در نمایشگاه بیست و ششم همراهی و مشارکت داشته‌اند، گفت: در نشست خبری پیش از آغاز نمایشگاه قرآن، سه رویکرد اصلی را بر شمردم که به نوعی در راستای هدف اصلی ما از برگزاری نمایشگاه بوده است.

3 رویکرد اصلی نمایشگاه
وی اولین رویکرد از این دست را ایجاد تعامل سازنده با بدنه نخبگان، فعالان و مدیران قرآنی عنوان کرد و افزود: رویکرد دوم نیز نگرش دانش‌بنیان و تقویت محتوا و رویکرد سوم، برنامه محوری با رویکرد تحول‌آفرینی بوده است. هدف ما جریان‌سازی در سطح کشور و انعکاس آن در سطح بین‌المللی برای مخاطبان خارج از مرزها بود. به توفیق الهی و با همراهی رسانه‌ها که منعکس‌کننده نقاط قوت و ضعف‌ها هستید به خوبی این اتفاق رخ داد و تعامل خوبی با اهالی رسانه در نمایشگاه داشتیم.
فقهی‌زاده با اشاره به اینکه متناسب با رویکردهای مطرح شده توانستیم چند اقدام و راهبرد اساسی را عملیاتی کنیم، بیان کرد: نخستین راهبرد، عبارت از تقویت حضور طیف علمی، حوزوی و دانشگاهی و نیز تقویت سطح جنبه‌های علمی و هنری بوده است. به اعتقاد من حرکت در این بخش نسبت به گذشته موفقیت چشمگیری به حساب آمد از جمله مواردی که در این بخش شکل گرفت، بحث برگزاری نشست‌های تخصصی و سمینارهای تخصصی و نیز برگزاری کارگاه‌های و استارت‌آپ‌های آموزشی از جمله این موارد بود.

راه‌اندازی فروشگاه مجازی محصولات الکترونیکی برای اولین‌بار
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دومین اقدام اساسی را استفاده گسترده از ظرفیت‌های فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیز نسبت به سال‌های گذشته وضعیت مثبت‌تری را رقم زدیم. از جمله فعالیت‌ها در این بخش راه‌اندازی سایت نمایشگاه و باشگاه مجازی مخاطبان بود که افراد زیادی را جذب و مخاطب خود قرار داد. این باعث شده بود تا کسانی که امکان حضور در نمایشگاه نداشتند از این راه موفق به ارتباط‌گیری شوند. راه‌اندازی فروشگاه مجازی محصولات الکترونیکی برای اولین‌بار از دیگر دستاوردهای این رویکرد بود که البته امیدواریم این فروشگاه در ایام بعد از ماه رمضان و نمایشگاه قرآن نیز دایر باشد.

احیای تجربه موفق انتخاب رساله‌ دکتری پس از چهارسال وقفه
رئیس بیست‌و‌ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ادامه این بخش از صحبت‌های خود سومین اقدام اساسی را ورود به عرصه‌های جدید و ایجاد گفتمان تخصصی میان نخبگان پژوهش قرآنی عنوان کرد و افزود: 24 نشست تخصصی دانشگاهی در سطح بالا و در موضوعات سنتی و جدید که با رویکردهای روزآمد برگزار شد، از جمله دستاوردها در این بخش است. کار زمین مانده دیگری که احیا شد و تجربه موفقی را برای ما رقم زد، برگزاری جشنواره انتخاب رساله‌های دکتری پس از چهارسال وقفه بود. امیدواریم سال آینده نیز بتوانیم این تجربه جدید را استمرار دهیم.
وی چهارمین و پنجمین اقدام اساسی را توجه به موضوعات خاصی همچون حفظ قرآن و مشارکت در اجرای برخی برنامه‌ها با دیگر نهادها عنوان کرد و گفت: امسال برای نخستین بار در برنامه‌های کمیته محافل با مصلای امام خمینی(ره) همکاری داشتیم. همچنین در اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم در نمایشگاه قرآن با سازمان اوقاف و شورای توسعه همکاری داشتیم.

ارتقاء سطح جذابیت‌های بصری
فقهی‌زاده ششمین اقدام اساسی که مورد استقبال نیز قرار گرفت، احیاء بخش بین‌الملل عنوان کرد و گفت: نشان دادن فعالیت‌ها و قابلیت‌های قرآنی به مخاطبان خارجی هدف ما از این بخش بود. البته سطح رضایت ما براساس محدودیت‌هایی که وجود داشت در سطح بالایی نبود، اما خوشحالیم که این بخش مجدداً شروع به کار کرده است. اقدام دیگر ما راه‌اندازی کمیته‌های مستقل عترت، پژوهش و بخش رسانه و فضای مجازی بود. در نهایت نیز ارتقاء سطح جذابیت‌های بصری نمایشگاه در عین محدودیت‌های بودجه‌ای بود که وجود داشت از دیگر دستاوردها بود. این موضوع باعث شد تا سطح بیشتری از مخاطبان از طیف‌های گوناگون جذب نمایشگاه قرآن شوند.

غیبت نهادهای اصلی قرآنی کشور
فقهی‌زاده با تأکید بر اینکه همه این اقدامات باعث بالا رفتن سطح علمی و تخصصی نمایشگاه و بالاتر رفتن سطح مردمی و روزآمدی در شکل و محتوا بود، گفت: ما به بسیاری از اشکالات موردی و جزئی که وجود داشت، واقف هستیم، اما دو اشکال را بیشتر مورد توجه داریم که امیدواریم با مشارکت مؤثرتر بخش‌ها در سال‌های آینده شاهد پایین‌تر آمدن سطح این اشکالات باشیم. یکی از این اشکالات، غیبت نهادهای اصلی قرآنی کشور در برگزاری بزرگترین جشنواره قرآنی کشور در سطح ملی و جهانی است. ما خیلی شاهد مشارکت موثر برنامه‌ای و بودجه‌ای از سوی نهادهای بزرگ نبودیم و جای این نهادها خالی بود.

محدودیت‌های اعتباری
وی تصریح کرد: دومین اشکال نیز محدودیت‌های اعتباری و بودجه‌ای که وزارت ارشاد و معاونت قرآن برای رقم زدن به این رویداد دارد، بود. ما برنامه‌ریزی می‌کنیم تا در سال‌های آتی بتوانیم از کمک‌های اعتباری و بودجه‌ای برای رقم زدن رویداد فاخرتری استفاده کنیم و شاهد مشارکت نهادهای گوناگون مانند شهرداری، وزارت کشور، وزارت علوم و حتی نهادهای اقتصادی که دغدغه فرهنگی دارند باشیم.

تلاش برای برگزاری همایش خادمان قرآن تا پایان تابستان/ مقاومت در برابر اعلام هزینه‌ها/ پوشش ناقص نمایشگاه از سوی رسانه‌ ملی

نقد صدا و سیما
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتقاد از صدا و سیما پرداخت و گفت: ضعف پوشش از طرف صدا و سیما از جمله اشکالات نمایشگاه امسال بود. تصور ما این بود که سطح بیشتری از برنامه‌ها، خدمات و شخصیت‌ها و نهادهای قرآنی و مردمی در قالب نمایشگاه پوشش داده شود، البته شبکه قرآن و رادیو قرآن در این زمینه کمک داشتند. صدا و سیما در برخی شبکه‌ها حضور جدی داشت، اما از برخی شبکه‌های دیگر که می‌توانستند کارهای بیشتری انجام دهند، بیشتر انتظار داشتیم. امیدواریم این نقد یک نقد درونی تلقی و قلمداد شود.
رئیس بیست‌‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با تأکید بر اینکه با ایجاد ارتباط سالم و سازنده با شهرداری تهران توانستیم تبلیغات محیطی نسبتاً قابل توجهی را انجام دهیم و مخاطبان زیادی از این طریق جذب شوند، گفت: در روزهای ابتدایی نمایشگاه قرآن، مردم بهترین رسانه‌های ما برای جذب مخاطب بودند.

ایجاد شعب در دو استان

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست خبری به برنامه‌هایی که در آینده در مورد نمایشگاه قرآن در دست بررسی دارد اشاره و اظهار کرد: ما برای دست‌یابی به اقدامات فاخرتر و برای گسترش دایره زمانی و مکانی نمایشگاه قرآن حداقل در دو مرکز استان دیگر برنامه‌ریزی خواهیم کرد. صبح امروز با مدیران کل استان‌های فعال گفت‌وگو داشتم تا در سال‌ 98 یا نهایتاً 99 شاهد برپایی شعبه‌هایی از نمایشگاه قرآن نه لزوماً در ماه رمضان، رقم بزنیم. البته این کار با جلب مشارکت از طرف نهادهای بزرگ اقتصادی و فرهنگی در سطح ملی صورت خواهد گرفت. پیشنهاد من در این زمینه این بوده است که در دو استان بزرگ و فرهنگی کشور نمایشگاه بین‌المللی قرآن به عنوان شعبه‌ای از نمایشگاه تهران برپا شود.

آغاز به کار دبیرخانه دائمی
فقهی‌زاده با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های ما وارد شدن به عرصه برنامه‌ریزی و عمل است، گفت: این کار شروع شده و تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن که از امروز آغاز به کار کرده است، در راستای همین موضوع است. شاید قبلاً چنین نویدی داده شده اما عملاً دبیرخانه دائمی وجود خارجی نداشته است. ما به هر میزان برای رسیدن به اطلاعاتی از سال‌های ابتدایی نمایشگاه تلاش کردیم به موفقیت زیادی نرسیدیم؛ چرا که یک دبیرخانه دائمی وجود نداشته است تا این فعالیت‌ها ثبت شود. لذا از امروز دبیرخانه دائمی آغاز به کار می‌کند و کارشناسان آن در معاونت حضور دارند. امیدواریم این سامانه‌ای که طراحی شده است شکل دائمی پیدا کند و یکی از بازوان اجرایی دبیرخانه باشد تا ارتباط مستمری با فعالان حوزه مطالعات قرآنی ایجاد کند.

بازتولید محتواهای نمایشگاه قرآن
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بازتولید اطلاعات علمی و فرهنگی تولید شده در نمایشگاه قرآن در قالب تابلو، نرم‌افزار و کلیپ‌ و بارگذاری آن در سامانه طراحی شده اشاره و اظهار کرد: طبق شرایط و موقعیت در سال‌های گذشته با پایان یافتن فعالیت نمایشگاه، فعالیت ایستا شده و از یادها می‌رفت، اما امسال برنامه‌ریزی شده است با پایان یافتن عملیات نمایشگاه، آن بخش از فعالیت‌ها که قابل احیا و ارائه مجدد باشد، در قالب‌های مختلف بازتولید و بازپخش شود تا به احیای نمایشگاه در طول سال کمک کند.

معرفی و تجلیل از ایده‌های برتر
رئیس بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به طراحی نظام پیشنهادها در سامانه‌ای که راه‌اندازی شده است، گفت: در این سامانه هر سال به ایده‌های برتر جایزه اختصاص خواهیم داد تا راه برای مشارکت همگانی باز شود. در برنامه‌ریزی جدی دیگر و برای گسترش مشارکت‌ و نقش‌آفرینی نهادهای فرهنگی و غیرفرهنگی در جهت افزایش بودجه نمایشگاه قرآن برنامه‌هایی را مدنظر خواهیم داشت.

هزینه‌های نمایشگاه احصاء نشده است
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در بخش دیگری از این نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد، وی در ابتدا در پاسخ به سوالی در مورد هزینه‌های نمایشگاه بیست و ششم، با تأکید بر اینکه هزینه‌های نمایشگاه در حال حاضر مشخص نیست. گفت: وزارت ارشاد در این زمینه اعلام کرده که می‌خواهد پیش‌قدم باشد و هزینه‌های نمایشگاه‌ها را اعلام کند. ما نیز ا‌ن‌شاالله همین طور عمل خواهیم کرد. ضمن اینکه از سه قسط هزینه‌ها که پرداخت می‌شود، ممکن است بسیاری تمام اقساط را دریافت نکنند.

پرداخت قسط سوم منوط به گزارش کمیته نظارت

وی به وظایف کمیته نظارت و ارزیابی نمایشگاه قرآن اشاره و اظهار کرد: این کمیته در حین عملیات و پساعملیات وظایف خود را انجام می‌دهد و لذا پرداخت قسط سوم قراردادها منوط به اعلام رضایت این کمیته است. این موضوع نیز شاید از نوآوری‌های نمایشگاه قرآن باشد. با همه این تفاسیر هنوز هزینه‌های هیچ بخشی را درنیاورده‌ایم.

توجه به بحث هزینه‌فایده
فقهی‌زاده همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد تناسب بین هزینه و فایده در نمایشگاه قرآن، گفت: ما در برنامه‌ریزی‌های خود به این موضوع که هزینه‌ها متناسب با فایده‌های باشد، توجه داشته‌ایم، طبیعتاً هدفی جز تبلیغ قرآن و فعالیت‌های قرآنی با نیت گسترش و ارتقاء فرهنگ قرآنی مورد نظر نبوده و سعی شده است مراعات همه جوانب صورت بگیرد. لذا ما به رابطه بین هزینه و فایده توجه کرده‌ایم. این موضوع نیاز به تحلیل‌های پساعملیاتی بیشتری دارد که در جلسات مختلف پیگیری خواهد شد.
وی عنوان کرد: دستاوردهایی که ما آرزو و مشخص کرده‌ایم دستاوردهای عینی است و نه انتزاعی؛ طبیعتاً برخی ایده‌ها شاید خیلی قابل ظهور نباشند اما سعی داشته‌ایم کار عبث انجام نداده باشیم. بخش نظارت و ارزیابی مشغول تحلیل بخشی از دستاوردها هست که هنوز تکمیل نشده است.

هیچ‌گاه از قطعی شدن برگزاری همایش نگفته‌ام
رئیس بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در پاسخ به سوال دیگری در مورد همایش تجلیل از خادمان قرآن و اینکه چرا هر سال از اعلام قطعی برگزاری همایش سخن به میان می‌آید، اما در نهایت برگزار نمی‌شود، گفت: ما به طور قطع از مدتی قبل از شروع نمایشگاه و ماه مبارک رمضان، نامه‌ای با امضاء وزیر محترم ارشاد به دفتر ریاست جمهوری ارسال و در آن تأکید شده بود که تجلیل از خادمان قرآن یک رکن اساسی و بسیار مهم دارد و آن هم حضور رئیس جمهور است.
فقهی‌زاده با بیان اینکه در طول تاریخ برگزاری نمایشگاه قرآن تنها یک دوره رئیس‌جمهور حضور نداشته و وزیر ارشاد به نیابت حضور یافته است، گفت: من در نشست‌های خبری قبلی، هیچگاه از برگزاری قطعی این همایش سخن نگفته‌ام و اگر هم از قطعیت سخن گفته شده تاکید بر دعوت از رئیس‌جمهور برای برگزاری همایش بوده است. در عین حال با وجود تمام پیگیری‌ها قرار بود تا روز 27 ماه مبارک رمضان این همایش برگزار شود که به دلیل تراکم برنامه‌ها موفق به این کار نشدیم.

برگزار نشدن همایش خادمان قرآن نقص نمایشگاه نیست/ همایش به نمایشگاه اختصاص ندارد
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این بخش از صحبت‌های خود بر این موضوع که با برگزار نشدن همایش تجلیل از خادمان قرآن، هیچ نقصی به نمایشگاه وارد نمی‌شود، بیان کرد: برگزار نشدن این همایش اشکال نمایشگاه قرآن نیست؛ چرا که اختصاصی به نمایشگاه نداشته است. برخی سال‌ها شاهد بوده‌ایم که این همایش خارج از ماه رمضان و خارج از نمایشگاه برگزار شده است. با همه این تفاسیر امیدوار هستیم تا این همایش تا قبل از پایان تابستان برگزار شود.

نشست خبری نمایشگاه قرآن

هزینه‌های اجمالی نمایشگاه هم مشخص نیست

فقهی‌زاده در بخش دیگری از این نشست خبری و در پاسخ به سوال دیگری در مورد هزینه‌های اجمالی نمایشگاه قرآن و رقمی که از پیش برای برگزاری نمایشگاه مد نظر بوده است، گفت: با اینکه بودجه اجمالی را مد نظر داریم، اما بودجه هزینه شده مشخص نیست. ما در بودجه اجمالی دو بخش داریم که یکی از آنها برنامه‌ای و دیگری عملیاتی است. به عنوان مثال در بودجه‌های عملیاتی شاهد هزینه‌های اجاره محل برپایی نمایشگاه و ... هستیم. امسال تنها هشتصد میلیون تومان برای اجاره مکان برپایی نمایشگاه پرداخت شد که جا دارد از مسئولان مصلی به دلیل همکاری‌های بسیار خوبی که با ما داشتند، قدردانی کنم.
وی بیان کرد: در یکی از جلسات مختص نشست خبری نمایشگاه اعلام کردم که امیدوارم با وجود افزایش ملموس هزینه‌ها در سال جاری، بحث مالی نمایشگاه از سال قبل چندان فراتر نرفته باشد، این موضوع به خصوص در بحث هزینه‌های برنامه‌ای می‌تواند مدنظر باشد.

مشکلات مستند ایزوتسو
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در پاسخ به سوال دیگری در مورد علت عدم نمایش فیلم مستند ایزوتسو در نمایشگاه قرآن با وجود تمام شدن مراحل تهیه آن، گفت: فیلم ایزوتسو، مراحل لازم را نگذرانده و بحث قرارداد با سازنده فیلم و معاونت قرآن هنوز صورت نگرفته است و به همین خاطر امکان نمایش وجود نداشت. اگر سال آینده مشکلات قراردادی در این زمینه از بین برود نمایش داده می‌شود. مشکل قرارداد بین معاونت و سازنده فیلم وجود داشته و جلسات متعددی برای رفع این مشکل برگزار شده است.
رئیس بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همچنین در مورد استان‌هایی که قرار است، شعبه‌ای از نمایشگاه قرآن در آنجا دایر شود، گفت: یکی از استان‌ها که البته قطعی نشده است، اما در ذهن من قطعی است، شهر مشهد مقدس است آن هم به خاطر جایگاه معنوی و علمی که دارد، است.
فقهی‌زاده در پاسخ به سوال دیگری در مورد واگذاری تصدی بخش مردمی به بخش‌های دولتی نیز بیان کرد: در این زمینه، تلاش‌هایی صورت گرفت تا بخش مردمی در دست مسئولان موسسات مردمی باشد، اما این تلاش‌ها گسترده نبوده است. ما در این دوره از نمایشگاه قرآن توانستیم راه کمتر رفته‌ای را برویم و تجربه کسب کنیم که البته موفقیت‌آمیز بود. اینکه در سال‌های آینده درصد بالاتری از مدیران موسسات قرآنی را به کار بگیریم نیز می‌تواند وجود داشته باشد.

اعلام اسامی یارانه‌بگیران امکان ندارد
فقهی‌زاده در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا در مورد بی‌برنامه بودن پرداخت یارانه‌هایی که به فعالان قرآنی تعلق گرفت و نیز شفاف‌سازی در مورد افرادی که از این یارانه‌ها استفاده کرده‌اند، گفت: امکان اینکه فهرست افرادی که یارانه دریافت کرده‌اند وجود ندارد، در گذشته در ارائه این قبیل حمایت‌ها شاهد نظم کمتری بودیم، اما امسال این نظم بسیار بهتر شد.
وی افزود: موضوع دیگر این است که با توجه به برگزاری جشن‌های رمضانیه در استان‌های مختلف، امسال رقم قابل توجهی از یارانه‌ها به استان‌ها تعلق گرفت، امسال همزمان با ماه رمضان در 16 استان و 163 شهر جشن قرآن برگزار شد، بسیاری از این یارانه‌ها برای فعالان قرآنی در سطوح مختلف اختصاص یافته است که این مبلغ نزدیک به یک میلیارد بوده است. امسال در باشگاه همراهان نمایشگاه قرآن، 32 هزار نفر ثبت نام کردند که یارانه‌ای حدود 320 میلیون تومان دریافت کردند. آنچه که در این زمینه باید بگویم این است که پرداخت‌ها در کمال امانتداری بوده است.

گردش مالی بخش فروش 
وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایکنا در مورد گردش مالی نمایشگاه قرآن در بخش‌های فروش نیز گفت: در نمایشگاه قرآن چنین سیستمی که اعلام شود چه میزان گردش مالی در بخش‌های فروش داشته‌ایم، وجود ندارد و سامانه‌ای برای گزارش‌دهی دقیق نداریم، اما امیدواریم سال آینده بتوانیم چنین موضوعی را داشته باشیم.
رئیس بیست‌و‌ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در پایان و در پاسخ به سوالی در مورد برگزاری نمایشگاه قرآن در زمان بیشتر و خارج از ماه رمضان نیز گفت: مطلوب ما تلفیق نمایشگاه قرآن در دو ماه شعبان و رمضان است، ما به دنبال این هستیم که دهه آخر ماه شعبان و دهه اول ماه رمضان میزبان نمایشگاه قرآن باشیم تا استفاده از این نمایشگاه بیشتر شود. امسال به دلیل برپایی نمایشگاه کتاب، نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
یه هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۲۳:۳۰
0
0
اینکه خیلی از خانواده های ایرانی ایام برپایی نمایشگاه قران هرسال میان و میچرخن و حالشون خوبه این ایام و بهشون خوش میگذره بزرگترین دستاورده.. همونطور که قشری دیگه از هموطنان عزیزمون میرن کنسرت و جشنواره های فیلم و موسیقی و گردشگری و غیره و احساس حال خوب میکنن.. من سوال برام پیش اومده چرا فقط برا برنامه های مذهبی مدام دنبال ردیف کردن دستاورد هستند؟؟ من که تا حالا ندیدم نشست خبری بزارن دستاوردهای فلان جشنواره موسیقی یا فیلم!! یا مثلا یه برنامه پر هزینه تلویزیونی خیلی راحت و خوشحال میگه هدف ما خوب کردن حال مردمه!! همین.. خب این نمایشگاه قران هم حال جمعیتی رو که کم هم نیستن خوب می کنه.. چطور اونجا هزینه بشه خوب کردن حال مردم میتونه دلیل هزینه کردن بشه! اینجا خوب کردن حال مردم نمیتونه دلیل هزینه ها باشه؟!!. درسته که این نمایشگاه هرساله خیلی بهتر می تونه باشه ولی چه دستاوردی مهم تر از حال خوب اونایی که میان بازدید؟؟!! همه یه ملت هستیم.. به حال های خوب هم احترام بزاریم خب
captcha