نداشتن التزام برخی سازمان‌ها در اعطای تسهیلات به دارندگان مدرک تخصصی حفاظ
کد خبر: 3725085
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
سلطان‌نژاد بیان کرد:

نداشتن التزام برخی سازمان‌ها در اعطای تسهیلات به دارندگان مدرک تخصصی حفاظ

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نفر اول رشته حفظ قرآن در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از عدم التزام برخی سازمان‌ها در اعطای تسهیلات مصوب به دارندگان مدرک تخصصی حفاظ خبر داد.

عدم التزام برخی سازمان‌ها در اعطای تسهیلات مصوب به دارندگان مدرک تخصصی حفاظ

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آزمون‌ ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم هر سال طی چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود و طی هر سال نیز هزاران نفر از حفاظ قرآن کریم در اجزاء مختلف در این آزمون شرکت می‌کنند که بعضا نیز حائز رتبه‌های مختلف در این آزمون می‌شوند.
بنا بر مصوباتی که از گذشته از سوی نهادهای بالادستی مانند شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ... در زمینه ارائه تسهیلات به دارندگان مدرک تخصصی آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حفاظ وجود دارد، امتیازاتی برای این افراد مشخص شده که سازمان دارالقرآن الکریم پیگیر ارائه این تسهیلات به دارندگان مدرک است.
در همین راستا و جهت اطلاع از میزان عملیاتی شدن این تسهیلات برای دارندگان مدرک تخصصی حفاظ در سطح کشور به گفت‌و‌گو با هاشم سلطان‌نژاد، نفر اول رشته حفظ قرآن در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران پرداختیم که در ادامه بدان اشاره می‌شود.
سلطان‌نژاد در رابطه با میزان عملیاتی شدن تسهیلات اعطایی به دارندگان مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم گفت: احتساب این مدرک به عنوان مدرک استخدامی در برخی نهادها عملیلاتی می‌شود، ولی در برخی سازمان‌های دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد. همچنین، طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر احتساب این مدارک در بنیاد ملی نخبگان، دارندگان این مدرک به عنوان نخبه محسوب نمی‌شوند و تنها دارا بودن این مدرک امتیازی در این زمینه برای ایشان دارد و شرط کافی برای نخبه شدن نیست.
این حافظ بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: برخی از دوستان بنده با أخذ این مدرک توانستند در نهادهایی مانند آموزش و پرورش استخدام شوند ولی برخی از نهادها این مدرک را قبول نمی‌کنند. یکی از مواردی که در قانون وجود دارد این است که در قانون اشاره شده که تنها مدرک معتبر، همین مدرک حفاظ است ولی این امر هنوز در برخی نهادها و سازمان‌ها جا نیفتاده به طوریکه برخی نهادها این مدرک را اصلا نمی‌پذیرند و برخی دیگر نیز برای خود آزمون ورودی جداگانه قرار می‌دهند و اعتنای چندانی یه این مدرک نمی‌کنند.
نفر اول رشته حفظ قرآن در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران افزود: نهادی مانند آموزش و پرورش در گذشته جدای از طرح ارزیابی و اعطای مدرک به حفاظ، خود برای حفاظ قرآن کریم در اجزاء مختلف امتیازاتی قائل بود برای مثال در بحث نقل و انتقال فرهنگیان برای کسانی که حافظ قرآن بودند، تسهیلات و امتیازاتی قائل بود که البته هم‌اکنون برای کسانی که حتی مدرک آزمون ارزیابی را دارا هستند نیز این امتیاز را قائل نیستند و این افراد باید در آزمون جداگانه شرکت کنند و این مدرک برای نقل و انتقال و استخدام تنها امتیازی در کنار امتیازات دیگر محسوب می‌شود.
سلطان‌نژاد تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف این مدرک نیز این است که کسانی دارای مدارک تحصیلی سطح بالا مانند کارشناسی ارشد و دکترا هستند که دارا بودن این مدرک برای ایشان تسهیلات چندانی را فراهم نمی‌کند که مسئولان باید در این زمینه نیز فکری داشته باشند.

انتهای پیام

captcha