آثار موفق سینمای دینی را بازسازی کنیم
کد خبر: 3724760
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
عباس رافعی:

آثار موفق سینمای دینی را بازسازی کنیم

گروه هنر ــ یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: سینمای دینی می‌تواند برای موفقیت از بازسازی آثار فاخر این حوزه که در گذشته تولید شده‌اند بهره جوید تا اتفاقات خوبی در این ژانر رخ دهد.

آثار موفق سینمای دینی را بازسازی کنیم

عباس رافعی تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: شرایط برای تولید آثار سینمایی بسیار سخت و دشوار شده است، برای همین هم کیفیت کارها کاهش پیدا کرده است. این کم کاری در حوزه سینمای دینی و قرآنی شکل جدی‌تر دارد، زیرا این دست تولیدات به دلیل سیاست‌های گیشه اکران خوبی ندارند، به همین جهت طبیعی است دیگر تولیدات اینچنینی در سینمای ما رونق گذشته را ندارد.

وی افزود: در شرایط موجود من مهمترین راهکار را برای رهایی از این وضعیت ورود ارگان‌های دولتی در امر تولید می‌دانم، البته این همکاری نباید شکلی جهت‌دار باشد، زیرا سفارشی‌سازی خود آفتی بزرگ در حوزه تولیدات دینی محسوب می‌شود، اما می‌خواهم به نکته‌ای دیگر اشاره کنم که به نظرم در پایین آمدن کیفیت تولیدات سینمایی نقش بزرگی دارد. متاسفانه ما در حوزه کارهای اقتباسی یا بازسازی کارهای فاخر هم موفق عمل نکرده‌ایم، درصورتی‌که سینمای جهان بخشی از موفقیت خود را مدیون بازسازی کارهای موفق قبلی است. در چنین شرایطی من تلاش کردم با بازسازی فیلم سینمایی «گاو» در این زمینه تلاش مثمر ثمری داشته باشم.

رافعی ادامه داد: فیلم  «گاباره»  روایت مدرن و امروزی داستان عزاداران بیل، اثر غلامحسین ساعدی است. فیلمنامه گاباره توسط جواد مقیمی نوشته شده و نگاهی متفاوت به فیلم گاو ساخته داریوش مهرجویی دارد و در واقع برگردان امروزی اثر ماندگار داریوش مهرجویی است. رسول یونان (شاعر و داستان‌نویس) در نقش مش حسن در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازد.

وی بازیگران فیلمش را چنین معرفی کرد: لیلا موسوی، خاطره مهربان، ناهید نوبخت  حمید خدا بنده‌لو محمد حسین کردی و.. از جمله بازیگران این فیلم بشمار می‌روند. این فیلم طی هفته گذشته، میکس و صداگذاری آن توسط بهروز معاونیان به اتمام رسید و فیلم برای دریافت پروانه نمایش به وزارت ارشاد فرستاده خواهد شد. فیلمبرداری این فیلم در روستای نظر آباد  کرج در سرمای زمستان انجام پذیرفته است.

عوامل تولید فیلم گاباره عبارتند از؛ تهیه‌کننده‌: عباس رافعی، کارگردان: مصطفی الماسی، مجری طرح: خاطره مهربان، نویسنده: جواد مقیمی، تدوین: کاوه عزیزی، طراح گریم: مهرداد قلی‌پور مدیر تصویربرداری‌: عزت‌الله عزیزی، مدیرصدابرداری: بهروز معاونیان و طراح صحنه و لباس: الهه سعادتی.

انتهای پیام

captcha