اجرای طرح شناسایی نخبگان قرآنی مازندران
کد خبر: 3716756
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

اجرای طرح شناسایی نخبگان قرآنی مازندران

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اجرای طرح شناسایی نخبگان حوزه دین خبر داد و افزود: یک بخش از این پروژه مربوط به شناسایی نخبگان قرآنی است.

اجرای طرح شناسایی نخبگان قرآنی مازندران

احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران،  با بیان اینکه فعالیت‌های این اداره کل طبق نقشه مهندسی فرهنگی کشور است، گفت: تمام مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی همچون مصوبات مجلس حکم قانون را دارد و لازم الاجرا است.

 وی افزود: در قانون اساسی وقتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شد وظایفی در ذیل چهار بخش فرهنگ، هنر، رسانه و دین تعریف شد و اصول فعالیت‌ها برای وزارت خانه مشخص شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به نقشه مهندسی فرهنگی کشور، تصریح کرد: این نقشه در حقیقت تبیین همان اصولی است که حاکم بر وزارت فرهنگ و ارشاد بوده و از سوی مجلس شورای اسلامی به این وزارت ارشاد ابلاغ شد. 

وی با بیان اینکه اساس برنامه‌ای که وزرا برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی می‌دهند همان مصوبات شورای انقلاب فرهنگی است، افزود: در این نقشه اشاره شده که کشور جمهوری اسلامی در بخش فرهنگ هنر رسانه، پژوهش‌های قرآنی، دینی و... باید به چه مرحله‌ای برسد و چشم‌انداز این وزارت در حوزه، سینما هنرهای نمایشی، ادبیات، کتاب و ... مشخص شده است.

جاودانی اظهار کرد: یکهزار و 130 کانون‌ فرهنگی و هنری مساجد و موسسات قرآنی در اسنان مازندران فعالیت دارند که ابزارهای فعالیت‌های دینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه اعتبارات و بودجه‌هایی که در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است در چهار حوزه بخش فرهنگ، هنر، رسانه و دین هزینه می‌شود، افزود: بیشترین بودجه از میان این چهار بخش به اموردینی و فعالیت‌های قرآنی مربوط است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه 2 میلیارد و 700 میلیون تومان در سال 96 فقط بودجه فرهنگی قرآنی مساجد مازندران بود، افزود: 270 میلیون تومان در سال گذشته در حوزه فعالیت‌های قرآنی هزینه شد.

وی افزود: انجام فعالیت مشترک با حوزه علمیه، برگزاری جشنواره قرآن و عترت، و تولیداتی در حوزه هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه از جمله اقدامات سال گذشته بود.

جاودانی با بیان اینکه سال گذشته  بیش از 15 فیلم کوتاه در موضوعات قرآنی تولید شده است،  اظهار کرد: در جشن رمضان امسال 50 اجرای تئاتر که نشأت گرفته از آموزه‌های قرآنی است در سطح استان به اجرا درخواهد آمد.

وی تجلیل از فعالین حوزه دین را یکی دیگر از برنامه‌های جشن رمضان دانست و تصریح کرد: اجرای طرح شناسایی نخبگان حوزه دین در حال انجام است که یک بخش از این پروژه مربوط به شناسایی نخبگان قرآنی است.

انتهای پیام

captcha