دزفول پایتخت مقاومت ایران/ اعلام برنامه‌های سالرزو سوم خرداد در مازندران
کد خبر: 3716378
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
ملکی مطرح کرد؛

دزفول پایتخت مقاومت ایران/ اعلام برنامه‌های سالرزو سوم خرداد در مازندران

گروه فرهنگی - مدیرکل حفظ ارزش های دفاع مقدس مازندران در زمان دفاع مقدس ساکنین دزفول علی رغم شدت بمباران خانه‌های خود را ترک نکرده بودند و همیشه بعد بمباران شروع به بازسازی می کردند از این رو این شهر پایتخت مقاومت ایران است.

درفول پایتخت مقاومت ایران/ اعلام برنامه‌های سالرزو سوم خرداد

به گزارش ایکنا از مازندران، سردار عبدالله ملکی، مدیر کل حفظ ارزش های دفاع مقدس مازندران امروز 31 اردیبهشت ماه در نشست مطبوعاتی که به مناسبت سوم خرداد سالروز ازاد سازی خرمشهر در این اداره کل برگزار شد با اشاره به اهمیت درس پایداری و حماسه آزادی خرمشهر، گفت: در آزادسازی خرمشهر رزمندگان و نیروهای مسلح جان برکف به همکاری عموم مردم طی 24 روز مبارزه و شهادت 6 هزار رزمنده توانستند خرمشهر را آزاد کنند.
وی با بیان اینکه آزاد سازی خرمشهر بر پایه ایمان و تفکر عاشورایی بود، افزود: که امام(ره) فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد.
مدیر کل حفظ ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه وحدت نیروهای سپاه و نیروهای مسلح و مردم آموزش دیده دست به دست هم داد تا آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد، تصریح کرد: رزمندگان و مردم گوش به دستورات رهبر و ولی فقیه خود بودند و این اقدامات سبب ایستادگی در برابر نیروی بعثی عراق شد.
وی با اشاره به طراحی خوب فرماندهان چون صیاد شیرازی در آزادسازی خرمشهر، افزود: در این فتح بزرگ حدود 6 هزار شهید به همراه 24 هزار مجروح و جانباز تقدیم ملت ایران شد.
ملکی درباره حضور مازندران در آزاد سازی خرمشهر، اظهار کرد: 10 گردان برای استان گیلان و مازندران بود که مازندران با سه تیپ نظیر بیت المقدس که اکثرا مازندرانی بودند و تیپ 27 نور و تیپ 25 کربلا در این نبرد نقش تعیین کننده‌ای داشتند.
وی با اشاره به فعالیت جهاد سازندگی در سازندگی خرمشهر، ادامه داد: در آزادسازی خرمشهر نیز مازندران فعلی با 225 شهید و مازندران قدیم با 280 شهید نقش ایفا کردند.
مدیر کل حفظ ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه خرمشهر ساعت 11 صبح بعد از 575 روز اشغال آزاد شد. عنوان کرد: رمز عملیات آزادسازی خرمشهر «یاامیرالمومنین» بود و آزاد سازی خرمشهر از اردیبهشت سال 61 تا خرداد همان سال رقم خورد.
وی ادامه داد: در طی این آزاد سازی، منطقه ای به وسعت 5380 کیلومتراز اشغال دشمن آزاد شد و منجر به تخریب و انهدام 550 تانگ و نفربر به همراه سرنگونی 53 هواپیما و 50 خودرو و 3 هلی‌کوپتر و هلاکت 16 هزار کشته و مجروح دشمن بعثی و 19 هزار اسیر شد.
ملکی با اشاره به برنامه سه روزه گرامی‌داشت سالزور آزادسازی خرمشهر، گفت: این سه برنامه در طی سه روز از دوم خردادماه تا چهارم خرداد 97 با عناوین درس و عبرت‌های حماسه آفرینان و فخرآفرینان، روز مقاومت ایثار و پیروزی پیشکسوتان فرماندگان و شهیدان، روز مقاومت و پایداری ولایت مداری و معنویت در پشت جبهه‌ها، اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس دزفول بعد از اهواز و آبادان بیشترین بمباران را داشت با این حال تنها شهری بود که ساکنینش خانه‌های خود را ترک نکرده بودند و در این حال رزمندگان را پذیرایی می‌کردند و همیشه بعد بمباران شروع به بازسازی می کردند از این رو این شهر پایتخت مقاومت ایران است.
ملکی شعار امسال را «ما توانستیم» اعلام کرد و با اشاره به فعالیت های کمیته‌های مختلف دستگاه‌ها، گفت: 3 هزار برنامه توسط رده بسیج سراسر استان برگزار خواهد شد و در راستای اجرای این برنامه‌ها از حضور سخنرانان و فرماندهان در نماز جمعه سراسر استان بهره‌گیری خواهد شد.

برگزاری همایش جنگ نرم در سالزور آزاد ساری خرمشهر
مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس از برگزاری مسابقه کتاب خوانی و نمایشگاه کتاب را زیر نظر کمیته فرهنگی و با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد و اعلام کرد: همایش جنگ نرم با برگزاری آثار تجسمی هنرمندان در سطح استان برگزار می‌شود.
وی از اجرای تتاتر خیابانی سوم خردادماه در بوستان ولایت ساری خبر داد و افزود: عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات جام رمضان و به صدا در آمدن بانگ کشتی و قطار هم زمان ساعت 11 روز آزاد سازی خرمشهر ز جمله برنامه‌های سالزور ازاد سازی خرمشهر در استان است.
ملکی از رسانه‌ها خواست تا در حوزه دفاع مقدس و انعکاس اخبار و برنامه‌های مناسبت‌های ارزشی همت بیشتری داشته باشند.
انتهای خبر

المیرا عنایتی

captcha