ضرورت برنامه‌ریزی در ارتقای فرهنگ شهروندی
کد خبر: 3715557
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۲

ضرورت برنامه‌ریزی در ارتقای فرهنگ شهروندی

گروه فرهنگی - شهردار ساری، اطلاع‌رسانی را از وظایف روابط عمومی برشمرد و گفت: باید هزینه‌ها به سمت مقوله فرهنگ‌سازی سوق پیداکرده و برای ارتقای فرهنگ شهروندی برنامه‌ریزی شود.

ضزورت برنامه ریزی در ارتقای فرهنگ شهروندی

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی عبوری عصر دیروز 28 اردیبهشت در  نشست با مدیران و کارکنان روابط عمومی شهرداری، مناطق سه‌گانه و سازمان‌های تابعه به حمایت از ارائه طرح‌های جدید و مؤثر توسط روابط عمومی برای توسعه شهر ساری اشاره کرد و افزود: روابط عمومی شهرداری می‌تواند با همکاری سایر واحدها و با ارائه طرح‌های جدید و مؤثر گام بلندی برای توسعه شهر ساری بردارد.
عبوری روابط عمومی را چشم و گوش مدیر دانست و ادامه داد: با ارتباطی که روابط عمومی میان مجموعه و شهروندان برقرار می‌کند می‌تواند در به حداقل رساندن کاستی ها و تقویت ظرفیت‌های موجود نقش بسزایی داشته باشد.
شهردار ساری با تقدیر از تلاش‌های روابط عمومی شهرداری درزمینهٔ ایجاد ارتباط دوسویه با شهروندان تصریح کرد: ایجاد راه‌های وحدت رویه در حوزه اندیشه از انتظارات بنده از روابط عمومی شهرداری است.
در ادامه این نشست عبوری سند چشم‌انداز ۲۰ ساله را موردتوجه قرارداد و اظهار کرد: توجه به توسعه گردشگری به‌عنوان تنها راه برون‌رفت از مشکلات ساری رویکرد مدیریت شهری قرارگرفته و در  این مسیر روابط عمومی کمک‌حال مدیریت شهری قرارگرفته است.
شهردار ساری اعتماد میان مدیریت شهری و شهروندان را حلقه مفقوده عنوان کرد و افزود:با ایجاد نشاط شهروندی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجرای پروژه‌های عمرانی مختلف این حلقه مفقوده‌ترمیم شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برجسته کردن نقاط مثبت و قوت اقدامات مدیریت شهری اشاره کرد و ادامه داد: باید کار و تلاش مجموعه شهرداری اثر مثبت برجای گذارد و کاستی ها را به نقاط مثبت تبدیل کند تا افزایش مطالبات به‌حق شهروندان را در پی داشته باشد.
عبوری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درزمینهٔ ایجاد امیدآفرینی گفت: امیدآفرینی فقط باکار ، تلاش و سازندگی به وجود می‌آید که این همان عمل‌گرایی است.
شهردار ساری توسعه گردشگری را زمینه‌ساز ایجاد اشتغال دانست و ادامه داد: با احداث فاز دوم بوستان ملل و نیز بهره‌برداری از ۱۲۰۰ هکتار پارک جنگلی شهید نوبخت ضمن رونق گردشگری مرکز استان ، اشتغال شهروندان را نیز در پی خواهد داشت.
وی افزود: هدف مدیریت شهری افزایش رضایتمندی شهروندان است و در این زمینه روابط عمومی‌ها نقش مهمی را بر عهده خواهند داشت.
عبوری به کار تخصصی در روابط عمومی اشاره نموده و اظهار داشت: امروز دنیا فراتر از دهکده جهانی است بلکه به یک اتاق شیشه‌ای تبدیل‌شده است و اگر اقدامات تخصصی در روابط عمومی انجام گیرد حتماً نتیجه خواهد گرفت و مؤثر خواهد بود.
شهردار ساری روابط عمومی‌ها را بازوی توانمند و اجرایی مدیریت شهری عنوان کرد و ادامه داد: روابط عمومی با اطلاع‌رسانی به‌موقع و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی موجود می‌تواند اعتماد شهروندان به مدیریت شهری را افزایش دهد.
وی در پایان با قدردانی از تلاش‌های کارکنان مجموعه روابط عمومی شهرداری و سازمان‌های تابعه خاطرنشان کرد: برای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی رویکرد پروژه محوری سرلوحه اقدامات روابط عمومی قرار گیرد.
در ادامه این نشست رضازاده مدیر روابط عمومی شهرداری ساری در سخنانی با قدردانی از حمایت‌های شهردار ساری اظهار داشت: عملکرد مؤثر شهرداری ساری در سال‌های اخیر به‌واسطه شجاعت ، درایت و تلاش شهردار بوده است که بازخورد آن حضور حماسی شهروندان در مراسم شهروندان ازجمله بوستان ولایت است.
وی به ضرورت ایجاد کمپین های مختلف برای آموزش و فرهنگ سازی اشاره نموده و افزود: در این زمینه طرح های جدیدی را برای عملیاتی شدن ارایه خواهیم کرد.
رضازاده با اشاره به  مشارکت شهروندان در اجرای طرح ها ادامه داد: در بحث مسئولیت اجتماعی نیاز به مشارکت و همکاری شهروندان برای خروج از شهر نشینی به سوی شهروندی هستیم.
در این نشست مدیران و کارکنان روابط عمومی شهرداری و مناطق سه گانه و سازمان های تابعه به ارایه پیشنهادات و نظرات پرداختند.

انتهای پیام

captcha