متن قطعنامعه همایش بزرگ روحانیت استان مازندران
کد خبر: 3713911
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

متن قطعنامعه همایش بزرگ روحانیت استان مازندران

گروه اجتماعی- قطعنامعه همایش بزرگ روحانیت استان مازندران ظهر دیروز 22 اردیبهشت ماه توسط رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران در مصلای ساری قرائت شد.  

 متن قطعنامعه همایش بزرگ روحانیت استان مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران همایش بزرگ روحانیت استان مازندران ظهر دیروز 22 اردیبهشت ماه با حضور آیت الله نوری همدانی در مصلای ساری برگزار شد و در پایان این مراسم  قطعنامعه این همایش توسط حجت الاسلام شکریان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مازندران قرائت شد. متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قطعنامعه همایش بزرگ روحانیت استان مازندران 

حمد و سپاس بی حد خداوندی را سزاست که انسان را گوهر آفرینش و برترین و زیباترین موجودعالم آفرید( لقدخلقنا الانسان في احسن تقويم ) و برترين و زيباترين کلام را براي انسان نازل نمود (الله نزل احسن الحديث) و هدايت و ارشاد و تربيت انسان را به برترين انسانهاي روي زمين انبياء و اوليا و ميراث داران انبياء يعني علما سپرده است (العلماء ورثه الانبياء و امناءالرسل) در طليعه ورود به مهمانسراي بزرگ الهي، ماه ضيافت الله،‌ ماه تهذيب نفس و تبليغ رسالت الهي ، گردهمايي بزرگ علما و ائمه جمعه و جماعات و مبلغين و روحانيت استان با عنوان سفيران هدايت و سربازان ولايت حسب دعوت نماينده مکرم ولي فقيه در استان حضرت آيت الله طبرسي و با حضور مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي نوري همداني برگزار و موارد ذيل بعنوان قطعنامه اين گردهمايي اعلام مي گردد.

1-  ضمن تقدير و تشکر از تشريف فرمايي و ارائه رهنمود مرجع عظيم الشان حضرت آيت الله العظمي نوري همداني و آرزوي صحت و سلامتي براي ايشان ، ‌بدينوسيله حمايت قاطع خويش را از مواضع انقلابي ، ارزشي و مردمي معظم له، اعلام مي داريم .

2-  با توجه به فرمايش حضرت امام خميني (ره) که حفظ نظام جمهوري اسلامي از اوجب واجبات است وظيفه خود مي دانيم در حفظ و حراست از اصل نظام جمهوري اسلامي از هيچ کوششي دريغ ننموده و از همه دلسوزان و ارباب جرايد و رسانه ، مسئولين و دولتمردان انتظار مي رود از هرگونه اقدام که موجب تضعيف نظام مي شود جدا خودداري نمايند.

3-  با توجه به فرمايش حضرت امام خميني (ره) که "ولايت فقيه هديه الهي ست" . پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملکت شما آسيبي نرسد ،‌ روحانيت ولايتمدار مازندران معتقد است تنها راه مصون ماندن انقلاب اسلامي از ‌حوادث سهمگين و فتنه هاي پيچيده شيطان بزرگ آمريکا و اجانب آن و انحرافات قديم و جديد ، تمسک به حبل الله ولايت فقيه بوده و بار ديگر با ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله العظمي الامام خامنه اي تجديد عهد و پيمان مي بنديم.

4-  حمد و سپاس خداوندي را که کسوت پرقداست ميراث داري انبياء و مشعلداري هدايت جامعه و سربازي مولانا صاحب العصر و الزمان (عج) را به ما مرحمت فرمود و با توکل بر خدا و عنايت خاصه حضرت ولي عصر عج در ايفاي مسئوليت خطير الهي و ارشاد و تبليغ اسلام ناب محمدي از هيچ کوششي دريغ نخواهيم کرد.

5-  با توجه به نامگذاري سال جاري به نام سال حمايت از کالاي ايراني ،‌وظيفه خود مي دانيم که در فرهنگ سازي آن نهايت تلاش را نموده و از مردم عزيز ايران اسلامي تعصب خريد کالاي ايراني و از مسئولين محترم انتظار مي رود که در تحقق شعار سال و ارتقاي کيفيت توليدات داخلي، نهايت اهتمام را مبذول دارند.

6-  حفظ حرمت ماه مبارک رمضان مورد انتظار قاطبه مومنين و مومنات و مردم شريف استان مي باشد از نيروي انتظامي و دستگاه قضايي انتظار مي رود با حرمت شکنان حريم ماه رمضان در اماکن عمومي،‌ کنار جاده، سواحل دريا و پارکها برخورد قاطع داشته باشند.

7-  شيوع بي بندو باري و افزايش مظاهر فرهنگ مبتذل، بيگانه افزایش طلاق ، اعتیاد و فساد در سطح جامعه نگراني علما ،‌خانواه هاي معظم شهدا ، ايثارگران و دلسوزان جامعه را درپي داشته است از نيروي انتظامي و دستگاه قضايي  انتظار مي رود نسبت به جرائم مشهود در سطح جامعه از قبيل بي حجابي و بي بندو باري و حمل سگ و غيره... هيچ گونه تساهل و تسامح نداشته ، با متخلفين طبق ضوابط برخورد قاطع نموده ، از مسئولين مربوطه انتظار مي رود نسبت به کاهش آسیب های اجتماعی طلاق ،‌اعتياد ،‌فساد ، اقدام عملي و جهادي بيش از پيش مبذول نمايند.

8-  جنایت آمریکا، ‌اسراييل، ‌عربستان سعودي و هم پیمانانش در حمله به مردم مظلوم سوریه، ‌فلسطين، يمن و ميانمار و... که با سکوت مرگبار مجامع بین المللی باصطلاح حقوق بشر همراه مي باشد را شدیدا محکوم نموده و از دستگاه ديپلماسي ايران انتظار مي رود اين جنايات را با قاطعيت محکوم نموده و از طريق مجامع بين المللي  پيگيري نمايند.

9-  ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات دولت محترم ، انتظار داریم در حل مشکلات اساسی مردم ، از قبيل اشتغال ، مشکلات و معضلات کشاورزان ، تامين آب ، خرید تضمینی برنج و مرکبات ، توجه به توسعه ی مراکز صنعتی و زیر بنائی استان پيگيري لازم و مستمر مبذول نمايند.

 10-  ضمن اعلام انزجار از عهد شکنی آمریکا و محکوم نمودن حرف های سخیف و توهین آمیز رئیس جمهور بی عقل امریکا ، از دولت مردان انتظار می رود رهنمودهای مقام معظم رهبری را در مسئله برجام دقیقًا اجرا نموده و از هرگونه اعتماد بی پایه بر کشورهای اروپایی جداً خودداری نمایند.
آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمينجامعه روحانيت استان مازندران شعبان المعظم 1439- ارديبهشت 1397

انتهای پیام

captcha