«سرزمین پیامبران»؛ مستندی قرآنی پیرامون مزار انبیای الهی در ایران
کد خبر: 3701367
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

«سرزمین پیامبران»؛ مستندی قرآنی پیرامون مزار انبیای الهی در ایران

گروه هنر ــ مستند قرآنی «سرزمین پیامبران» همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) برای نخستین بار از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

مستندی قرآنی پیرامون مزار انبیای الهی در ایران

عباس صالح مدرسه‌ای فیلمساز قرآنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا درباره اثر جدید خود اظهار کرد: در نوروز 97 مستندی بلند، تحت عنوان «سرزمین پیامبران» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت که من کارگردانی و تهیه‌کنند‌گی آن را برعهده دارم. در این کار نگاهی جدید به مزار انبیای الهی در ایران داریم و تاثیرات مختلف این قبور مطهر را بر زائران بررسی می‌‌کنیم.

وی افزود: البته طی 16 سال گذشته که بارها کار قبلی‌ام (پیامبران سرزمین ما) از شبکه‌های مختلف  پخش می‌شد خیلی‌ها معتقد بودند چون تاریخ مصرف ندارد با اقبال مخاطبان روبرو می‌شود. الان هم سعی کردم با نگاهی فراتر از زمان و مناسبت‌ها فیلم جدید را بسازم. مستند سرزمین پیامبران، فيلمي درباره مردم و نقش مزار انبیای الهی در ایران و ريشه‌های تاريخی و مذهبی آن است؛ فيلمي با زيبايی‌های بصري درباره مردم‌شناسی که جوهره آن وفاداری به مستندات است.

تهیه‌کننده و کارگردان سرزمین پیامبران عنوان کرد: هر يک از اساتيدي که با آنان گفت‌‌و‌گو مي‌شود نقطه نظراتشان را بيان مي‌دارند و اين فارغ از خطی است که روایت کلی چيده است. اين کمک خواهد کرد که فيلم از لايه‌هاي گوناگون و نقطه نظرات متنوع برخوردار باشد که در نهايت پرسپکتيوی از موضوع مي‌سازد و آن را تنها در سطح قرار نمی‌دهد. در انتهای سخنانم از همکاری‌های بی‌دریغ علی‌رضا فرید، محمد‌رضا نجفی و سعید رضا پیر که در پروژه قبلی پیامبران سرزمین ما قدردانی می‌کنم.

مستند بلند «سرزمین پیامبران»  محصول شبکه مستند سیما است. سایر عوامل این مستند عبارتند از: محمد هادی صالح(مشاور پژوهش)، اشکان ضیایی(تصویر بردار)،محمد جواد عرفانیان(صدابردار)، احمد وفایی(تدوینگر) و روح‌الله امیری(مشاور تولید). سرزمین پیامبران روز چهارشنبه یکم فروردین ماه ۹۷ ساعت  ۱۶:۳۰ روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود و تکرار آن پنجشنبه ۲ بامداد و ۷ صبح خواهد بود.

عباس صالح مدرسه‌ای نويسندگی و كارگردانی که 83 فيلم قرآنی را در کارنامه خود دارد. وی برای نخستين بار طی سفری تحقيقاتی، مرقد پيامبران الهی را در ايران به مردم معرفي كرد. سلسله مقالات «پيامبران سرزمين ما» در سال 1372 در تعدادي از مطبوعات كشور منتشر شد و دانشوران و صاحب‌نظران از آن استقبال كردند. نمايشگاه عكس‌های اين سفر در مراكز فرهنگي برپا و با اقبال عمومي و بين‌المللی روبه‌رو شد و بالاخره در سال 1380 حاصل اين تحقيقات را در تلاشی دوباره به صورت فيلم مستند «پيامبران سرزمين ما» ساخت؛ اين فيلم كه بارها سيمای جمهوري اسلامي ايران اقدام به پخش آن کرده، به جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی راه يافت و مورد تقدير قرار گرفت.

انتهای پیام

captcha