مشکلات چهارمحال و بختیاری زیر سایه وحدت حل می‌شوند
کد خبر: 3672873
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
حجت الاسلام نکونام:

مشکلات چهارمحال و بختیاری زیر سایه وحدت حل می‌شوند

گروه سیاسی: امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه تمام مشکلات استان زیر سایه وحدت حل می‌شوند، ادامه داد: مسئله آب، بیکاری، راه‌هایی که مدام حادثه‌آفرین هستند، محرومیت‌زدایی از مناطقی مانند لردگان، کوهرنگ و اردل و ... باید در اولویت همه باشد؛ و این موضوع با سهم‌خواهی و کشمکش‌ها حل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 24 آذرماه در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت امروز استان نیازمند یک وحدت و هم‌دلی بین تمام مردم و مسئولان است تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.
وی با اشاره به اینکه تمام مشکلات استان زیر سایه وحدت حل می‌شوند، ادامه داد: مسئله آب، بیکاری، راه‌هایی که مدام حادثه‌آفرین هستند، محرومیت‌زدایی از مناطقی مانند لردگان، کوهرنگ و اردل و ... باید در اولویت همه باشد؛ و این موضوع با سهم‌خواهی و کشمکش‌ها حل نخواهد شد.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه برخی می‌گویند ما باید در عزل و نصب‌ها مؤثر باشیم و در واقع سهم‌خواهی می‌کنند، توضیح داد: بنده تاکنون به لطف خدا در هیچ عزل و نصبی در استان اعمال فشار نکرده‌ام و در مواردی که از من مشورت خواسته‌اند با محور قرار دادن صلاح استان نظرم را گفته‌ام و هیچ‌گاه نظرم را تحمیل نکرده‌ام؛ از نمایندگان مجلس و احزاب سیاسی انتظار می‌رود مدیریت اجرایی استان را کمک کنند و مشورت دهند ولی در تغییر مدیران اعمال فشار نکنند و به استاندار محترم هم توصیه می‌کنم در مدیریتش در استان مستقل عمل کند.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به سنت خوب شب یلدا به مردم توصیه کرد: شب یلدا برکات زیادی دارد و صله رحم و مجالس مهمانی که شکل می‌گیرد پسندیده است که مردم باید توجه کنند در این مجالس ریخت و پاش و اسراف نکنند زیرا در همین شرایط بسیاری از خانواده‌ها هستند که به همین حداقل‌ها نیازمند هستند و شاید هدیه دادن چند کیلو میوه به یک خانواده ضعیف دل چند نفر را شاد کند؛ سعی کنیم در این شب‌ها فقرا را فراموش نکنیم.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه در مهمانی‌ها باید به اصل شادبودن و خنده و نشاط توجه جدی شود، تصریح کرد: هرچند باید مرز شاد بودن و گناه کردن مشخص شود و مواظب باشیم در این ایام و در این جلسات سرگرم گناه، لهو و لعب و ... نباشیم.
وی با اشاره به نزدیک شدن به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی و اسلام همیشه از خشونت بیزار بوده و همیشه تاوان این مسئله را داده است، جمهوری اسلامی شهید مفتح، شهید مطهری، شهید رجایی، شهدای هسته‌ای و سایر شهدای ترور را فدا کرده و همیشه از خشونت بیزار بوده و این بزرگ‌ترین افتخار جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه نظام سلطه نمی‌خواهد این موضوع را بفهمد که جمهوری اسلامی بیزار از خشونت و افراطی‌گری است، تشریح کرد: نظام سلطه امروز در اوج خشونت و ظلم قرار دارد؛ تروریست می‌پروراند و در فلسطین آشوب به پا می‌کند و شعارهای زیبا چون حقوق بشر و آزادی و ... سر می‌دهند.
وی ضمن نابخردانه دانستن سخنان ترامپ در خصوص مسائل فلسطین اشغالی گفت: امروز مردم اعم از پیر و جوان و زن و مرد مسیر را شناخته و با قدرت ایستاده و امیدوارند به آینده قدس شریف؛ امروز انتفاضه شکل گرفته است و مردم به خوبی در دفاع از قدس ایستاده و جایگاه این مکان را به عنوان یک مسئله مهم جهان اسلام شناخته‌اند؛ امروز همه می‌دانیم که مسئله مستکبران قدس نیست و آن‌ها گام به گام پیش خواهند آمد و نگرانی آنان از جهان اسلام است.

captcha