نخستین نشست «كانون روحانيون خادميار» حوزه‌های علميه بانوان کشور برگزار شد
کد خبر: 3672868
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
در مشهد؛

نخستین نشست «كانون روحانيون خادميار» حوزه‌های علميه بانوان کشور برگزار شد

گره معارف: نخستین نشست كشوری «كانون روحانيون خادميار» حوزه های علميه بانوان سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اولين نشست «كانون روحانيون خادميار» حوزه های علميه خواهران سراسر كشور امروز، 24 آذرماه در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد.
در این برنامه که با تلاوت آیات قرآن توسط هادی طوسی، قاری قرآن کریم آغاز شد، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه زیارت، قصد امام است، ابراز کرد: زیارت یک سفر کامل الی الله است که انسان در این سفر از وادی ولایت امام سیر می‌کند و تا مقام لقاءالله هم پیش می رود.
وی با تاکید بر اینکه این سفر عین توحید است، اذعان کرد: باب توحید با امام گشوده می‌شود و سیر به سمت خدا با امام ممکن است.

نخستین نشست كشوري «كانون روحانيون خادميار» حوزه‌هاي علميه بانوان برگزار شد
آیت‌الله میرباقری مطرح کرد: زیارت یک نوع تجربه سفر الی‌الله است و هر کسی به تناسب ظرف وجودی خود، به درکی از جلال و جمال الهی می‌رسد.
وی با عنوان این مطلب که این زیارت دارای مراتبی است، اظهار کرد: زیارتی که پایانش لقاء‌الله است، دارای شرایطی است که از جمله آن می‌توان به غسل و طهارت نفس و آداب زیارت مانند مشغول بودن به اذکار الهی، داشتن آرامش در زیارت و عبادت و ... اشاره کرد.

نخستین نشست كشوري «كانون روحانيون خادميار» حوزه‌هاي علميه بانوان برگزار شد
یادآور می‌شود، ارائه برنامه حرم شناسی، مداحی و مرثیه سرایی، جرای تواشیح گروه عروه‌الوثقی و پخش کلیپ، از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

captcha