مسلمانان به هیچ وجه از قدس کوتاه نخواهند آمد
کد خبر: 3672857
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

مسلمانان به هیچ وجه از قدس کوتاه نخواهند آمد

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه اهواز تصریح کرد: امروز می‌بینید که قدس در خطر است. قدس اولین قبله مسلمانان و متعلق به اسلام بوده و یک معبد و مرکز اسلامی است. مگر می‌شود مسلمانان از قدس دست بردارند؟ مسلمانان به هیچ وجه از قدس کوتاه نخواهند آمد. امروز رییس جمهور آمریکا می‌گوید که قدس پایتخت اسرائیل است. می‌بینیم که خون تمام مسلمانان از این مساله به جوش آمده است و همه در حوزه، دانشگاه، ادارات و اقشار مختلف مردم دست در دست هم به پا می‌خیزند.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری امام جمعه اهوار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، اظهار کرد: هفته وحدت و روز ۲۷ آذرماه نزدیک است؛ موسس این روز موسس نظام جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) بود، البته موسس اصلی مساله ‌وحدت، پیامبر اسلام است.

وی افزود: وقتی پیامبر در مدینه بودند، احساس کردند مانع بزرگی در بحث وحدت در این شهر وجود دارد و آن اختلاف میان دو قبیله بزرگ مدینه بود که اغلب مردم این شهر را تشکیل می‌دادند. پیامبر درصدد حل این اختلاف و متحد کردن این دو قبیله برآمدند. این اولین خدمت پیامبر اکرم (ص) بود.

امام جمعه اهواز گفت: امام خمینی در آن زمان احساس نگرانی عجیبی از اختلاف میان حوزویان و دانشگاهیان داشتند، چرا که این دو قشر نسبت به یکدیگر بدبین بودند. حوزویان، دانشگاهیان را افرادی غرب‌زده و ملحد می‌دانستند، درحالی که این مساله کلیت نداشت و در میان دانشگاهیان نیز افراد متدین و انقلابی زیادی وجود داشت. دانشگاهیان نیز نسبت به علما بدبین بودند و آن‌ها را افرادی می دانستند که از قافله بشری عقب مانده‌اند، البته شاید برخی علما اینگونه بودند اما علمای روشن‌فکر و سیاسی زیادی نیز وجود داشت.

آیت الله موسوی‌جزایری ادامه داد: امام خمینی در سخنرانی های خود از این بابت احساس نگرانی می‌کردند و می‌گفتند تا زمانی که این دو قشر با یکدیگر متحد نباشند هیچ هدف بزرگی پیش نمی‌رود و انقلاب به پیروزی نمی‌رسد. علما و تحصیل کردگان دانشگاهی، پرچم‌داران انقلاب هستند. انقلاب زمانی پیروز شد که همه مردم، علما، مراجع، اساتید، طلاب و دانشگاهیان با یکدیگر متحد شدند و دیگر جایی برای طاغوت در کشور نبود.

وی تاکید کرد: اتحاد اعجاز آفرین و اختلاف بسیار مضر است. برخی می‌پرسند اتحاد حوزه و دانشگاه یعنی چه؟ مثلا یعنی نظام درسی حوزه و دانشگاه باید یکی شود؟ مقصود از اتحاد حوزه و دانشگاه این نیست؛ مقصود این است که ما باید در اهداف مشترک کنار یکدیگر باشیم. همه ما مسلمانیم و اهداف مشترک بزرگی داریم، آیا با اختلاف می‌توانیم به این اهداف برسیم؟

امام جمعه اهواز تصریح کرد: امروز می‌بینید که قدس در خطر است. قدس اولین قبله مسلمانان و متعلق به اسلام بوده و یک معبد و مرکز اسلامی است. مگر می‌شود مسلمانان از قدس دست بردارند؟ مسلمانان به هیچ وجه از قدس کوتاه نخواهند آمد. امروز رییس جمهور آمریکا می‌گوید که قدس پایتخت اسرائیل است. می‌بینیم که خون تمام مسلمانان از این مساله به جوش آمده است و همه در حوزه، دانشگاه، ادارات و اقشار مختلف مردم دست در دست هم به پا می‌خیزند.

آیت الله موسوی‌جزایری ادامه داد: این سیاست آن‌ها است که با برخی سخنان موجب موجی از اعتراضات مردم می‌شوند و سپس صبر می‌کنند تا مردم خسته شوند و بعد کار خود را انجام می‌دهند. این بار نباید اینطور شود، ما نباید فراموش کنیم و اجازه نمی‌دهیم قدس از حیطه اسلام خارج و یهودی شود.

وی با اشاره به حادثه تصادف اتوبوس دانش‌آموزان البرزی در سوسنگرد نیز گفت: حرکت تند یک اتوبوس موجب ایجاد فاجعه‌ای بزرگ شد که در آن چهار دانش‌آموز به شهادت رسیدند و عده‌ای مصدوم شدند. این مساله مصیبتی بزرگ برای خانواده‌ها و مردم بود. امیدواریم مصدومان حادثه هر چه زودتر شفا یابند. خانواده‌های آن‌ها نیز ما را در غم و مصیبت خود شریک بدانند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: خدمات زیادی این روزها انجام شده است. ما باید همیشه منصف باشیم. هر زمان که خدمتی می بینیم باید بگوییم و کتمان نکنیم. اشتباهات را نیز باید تذکر دهیم. افتتاح فاز اول کارخانه فولاد شادگان با تولید سالانه 800 هزار تن فولاد در سال و ایجاد شغل به طور مستقیم برای ۸۰۰ نفر یکی از این کارها است. قول‌هایی داده شده که تمام این 800 نفر از اهالی شادگان باشند.

موسوی‌جزایری ادامه داد: افتتاح شرکت نورد فولاد خرمشهر با تولید 6000 تن سالانه و ایجاد شغل برای سه هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، یکی دیگر از اقدامات مفید انجام‌شده است. سومین کاری که در این روزها انجام شده است، افتتاح فاز اول کارخانه آلومینیوم در نزدیکی مسجدسلیمان بود. در کنار آن، یک کارخانه پتروشیمی ساخته شده است که برای دو هزار نفر شغل ایجاد می کند.

وی ادامه داد: همچنین به 111 روستا در شهرستان اندیکا آبرسانی صورت گرفته است و باید این اقدامات را ببینیم، البته در طول این مدت تذکرات جدی به هیات دولت درباره مسأله آب استان و مساله اشتغال صورت گرفت. بحث‌هایی هم در شورای اداری رخ داد. بارها در خصوص بحث انتقال آب به طور مفصل صحبت کرده‌ایم و نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص آن گفته‌ایم، دیگر صحبت‌های گذشته را تکرار نمی‌کنم.

آیت الله موسوی جزایری گفت: در خصوص بحث استخدام نیز به طور مکرر گفته‌ام که اولویت با بومی‌ها است. اگر کاری در سوسنگرد وجود دارد، این خلاف شرع است که مردم و جوانان شهر بیکار باشند اما به بهانه‌های مختلف از نقاط دور، نیروی کار به سوسنگرد بیاید. اگر در بیرجند، معدن یا کارخانه ای وجود داشته باشد و مردم آن جا بیکار باشند، آیا ما می‌خواهیم که از خوزستان به آنجا نیروی کار ببرند؟ ما هرگز چنین حرفی را نمی زنیم.

وی ادامه داد: در شهرستان‌ها، نیروهای متخصص و بومی وجود دارد. اگر نیروی متخصص وجود نداشته باشد، منطقی است که نیروی کار از جای دیگری بیاید. در غیر اینصورت خدا نیز راضی نیست. می توان با برگزاری دوره‌های آموزشی، موجب تقویت توانایی‌های نیروها شد. 45 امام جمعه خوزستان به رییس جمهور نامه نوشتند و در خصوص استخدام‌ها اعتراض کردند. استاندار خوزستان نیز در همین زمینه به رییس جمهور نامه نوشته است. امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده، مشکلات به وجود آمده حل شود.

iqnakhouzestan@

captcha