برگزاری مسابقات قرآن وزارت دفاع همراه با مراسم جشن تکلیف + صوت و عکس
کد خبر: 3672853
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸

برگزاری مسابقات قرآن وزارت دفاع همراه با مراسم جشن تکلیف + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: دهمین دوره از مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مراسم جشن تکلیف ویژه فرزندان سازمان اتکا، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دهمین دوره از مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم وزارت دفاع و مراسم جشن تکلیف ویژه فرزندان سازمان اتکا، روز گذشته 23 آذرماه از ساعت 9 الی 12 در تالار پذیرایی هدهد واقع در خیابان شهید رجایی، پایین تر از میدان بهشت برگزار شد.

مسابقات قرآن 1396 وزارت دفاع به صورت منطقه‌ای در سراسر کشور برگزار شده است. سعی شده تا افرادی که در این مسابقات شرکت می‌کنند با کمترین دغدغه در محل برگزاری حاضر شوند. استان تهران، شامل پنج منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز است.

دهمین دوره مسابقات وزارت دفاع همراه با مراسم جشن تکلیف+صوت و عکس

روز گذشته پس از پایان مسابقات در بخش‌های مختلف تفسیر، مفاهیم، قرائت و حفظ قرآن در بخش آقایان و بانوان، مراسم جشن تکلیف ویژه فرزندان کارکنان سازمان اتکا نیز برگزار شد. در ابتدای این مراسم، سیدمحسن مدنی، قاری ممتاز کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. سپس سرود ملی جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

اولین سخنران این مراسم، حجت الاسلام میرنصراللهی، ریاست عقیدتی ـ سیاسی استان تهران بود که دقایقی درباره سن تکلیف و اولین وظیفه شخص مکلف با آغاز سن تکلیف سخنرانی کرد. وی با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) در کتاب شریف غررالحکم فرموده است که «أوَّلُ ما يَجِبُ علَيكُم للّهِ سبحانَهُ، شُكرُ أيادِيهِ و ابتِغاءُ مَراضِيه» گفت: نخستين چيزى كه بر شما در قبال خداوند سبحان واجب است، سپاسگزارى از نعمت‌هاى او و فراهم آوردن موجبات خشنودى اوست.

دهمین دوره مسابقات وزارت دفاع همراه با مراسم جشن تکلیف+صوت و عکس

در ادامه این مراسم، پسران و دختران مکلف شده از والدین خود جدا شده و در سالن های مجاور، مربیان تربیتی به بیان نکاتی پیرامون سن تکلیف و بحران‌های سنین نوجوانی پرداختند. همچنین حجت الاسلام درانی، دقایقی برای پدران و مادران  حاضر در سالن اصلی سخنرانی کرد و نکات مهم تربیتی پس از سن تکلیف را متذکر شد.

در ادامه تلاوت سیدمحسن مدنی و گزارش تصویری این مراسم ارائه می‌شود.

کد
captcha