داعش از ابتدا تا انقراض در مجموعه مستند «عراق سرزمین زخمی»
کد خبر: 3672801
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

داعش از ابتدا تا انقراض در مجموعه مستند «عراق سرزمین زخمی»

گروه هنر: «عراق سرزمین زخمی» عنوان مجموعه مستند به کارگردانی رضا برجی و محمود جوانبخت است که در آن داعش از ابتدا تا انتها مد نظر قرار می‌گیرد.

داعش از ابتدا تا انقراض در مجموعه مستند «عراق سرزمین زخمی»

رضا برجی، فیلمساز مستند در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به بیان این‌که مجموعه مستند «عراق سرزمین زخمی» آخرین مراحل فنی را طی می‌کند، اظهار کرد: در این کار من به اتفاق محمود جوانبخت کارگردانی کار را انجام داده‌ایم. این اثر که در آن موضوع مدافعان حرم و مبارزه با تکفیری‌ها مطرح می‌شود، قصه شکل‌گیری داعش از ابتدا تا انقراض آنها در عراق روایت می‌کند.

وی افزود: این کار به سفارش سیما و موسسه روایت فتح تولید می‌شود. این کار لوکیشن‌های متعددی دارد و شخصیت‌های بسیاری در 30 قسمت مجموعه مد نظر قرار می‌گیرند. اگر مراحل فنی طبق پیش‌بینی‌های انجام شده جلو رود فکر می‌کنم تا قبل از عید بتوانیم این مجموعه را از شبکه مستند روی آنتن بفرستیم.

برجی ادامه داد: برای این مستند دو سال زمان صرف شد تا کار به اینجا برسد. دلیل این زمان طولانی نیز این بود که می‌خواستیم، کاری کامل با محوریت تکفیری‌ها آغاز کنیم. برای همین لازم بود از ابتدا شکل‌گیری این گروهک تروریستی را مد نظر قرار دهیم و در پایان سرنوشت آنها را هم در کارمان ترسیم کنیم، البته این‌که توانستیم در همین زمان هم به خواسته خودمان برسیم به واسطه جانفشانی رزمندگانی است که در جنگ بر علیه تکفیری‌ها از هیچ ایثاری دریغ نورزیدند.

این مستندساز در پاسخ به این سوال که مراحل تحقیقاتی این مجموعه بر چه مبنایی شکل گرفته است، گفت: ما می‌خواستیم در این مجموعه نشان دهیم که تفکر تکفیری هیچ ربطی به اسلام ندارد، بلکه جریانی انحرافی است که ریشه آن را در سیاست‌های استکبار می‌بایست جستجو کرد، دلیل این اتفاق نیز این است که متاسفانه جریان‌های اسلام ستیز به شدت به روی این مسئله در بنگاه‌های خبر‌پراکنی خود تاکید دارند که اسلام واقعی آن چیزی نیست که تکفیری‌ها نشان می‌دهند.

captcha