حضور نوجوانان دیگر کشورها و کارشناسان عرب‌زبان در «اسراء»
کد خبر: 3672527
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
محمدزاده خبر داد:

حضور نوجوانان دیگر کشورها و کارشناسان عرب‌زبان در «اسراء»

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با ارائه توضیحاتی پیرامون بین‌المللی شدن برنامه اسراء بیان کرد: این برنامه تا اواخر سال 96 و یا اوایل سال 97 تقدیم علاقه‌مندان می‌شود و از حضور کارشناسان و مجریان عرب‌زبان در آن بهره‌مند خواهیم شد.

پخش مسابقه بین‌المللی اسراء با کارشناسان عرب‌زبان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، یکی از برنامه‌های پرمخاطب که از شبکه قرآن و معارف سیما روی آنتن می‌رود، مسابقه تلویزیونی اسراء بود که در آن شرکت کنندگان در رشته قرائت تقلیدی از قاریان شهیر مصری مانند مصطفی اسماعیل، منشاوی و ... به رقابت می‌پرداختند که مورد توجه مخاطبان نیز قرار گرفت و محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه نیز از بین‌المللی شدن این برنامه خبر داد.
محمدزاده در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: قصد داریم در سری جدید و بین‌المللی اسراء با نوجوانان عرب زبان کار را پیش ببریم و اگر بشود دو شبکه الکوثر و هدهد نیز برنامه را به صورت همزمان و با یک فاصله روی آنتن ببرند.
وی با اشاره به سازوکار این برنامه تصریح کرد: سازوکار فعلی برنامه که مشخص است و سری بین‌المللی آن نیز به همین صورت است و قرار است که از بانک اطلاعاتی که از نوجوانان شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی در اختیار است، استفاده شود.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما بیان کرد: در این سری مجری و کارشناس عرب زبان نیز خواهیم داشت و از کارشناسانی نظیر سیدمهدی سیف و سیدعباس انجام بهره‌مند خواهیم شد، ضمن اینکه ممکن است در یک مرحله‌ای با یکدیگر رقابت کنند و از مرحله‌‌ای دیگر با نوجوانان ایرانی رقابت داشته باشند، ضمن این که تلاش ما این است که در مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان در ایران از برگزیدگان نیز تجلیل به عمل آوریم.
محمدزاده در مورد پخش این سری از اسراء تصریح کرد: سازوکار برنامه و نحوه تولید و پخش آن در حال بررسی است و سعی می‌کنیم تا اواخر سال 96 و یا اوایل سال 97 این برنامه تقدیم علاقه‌مندان شود.

captcha