ذخیره سازی 800 نمونه خون بندناف در کردستان
کد خبر: 3668412
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

ذخیره سازی 800 نمونه خون بندناف در کردستان

گروه اجتماعی: رییس جهادانشگاهی واحد کردستان گفت: دفتر بانک خون بندناف جهادانشگاهی کردستان در سال 88 در استان راه‌اندازی شد و تاکنون موفق به ذخیره سازی 800 نمونه خون بندناف شده ایم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، چیا سهراب نژاد، رییس جهاددانشگاهی واحد کردستان در همایش «بخشندگان خون ضامنان سلامتی» که امروز، 9 آذر ماه در مجتمع ایثار برگزار شد، اظهار کرد: بانک خون بند ناف از افتخارات جهادانشگاهی است.

وی افزود: دفتر بانک خون بندناف جهادانشگاهی کردستان در سال 88  در استان راه‌اندازی شد و تاکنون موفق به ذخیره‌سازی 800 نمونه خون بندناف شده‌ایم.

رئیس جهاددانشگاهی واحد کردستان با اشاره به اینکه آگاه سازی مردم از ذخیره سازی خون بندناف یکی از ضروریات حامعه است، بیان کرد: در این راستا ما کار تبلیغات و اطلاع رسانی آن را در سطح استان انجام دادیم.

وی، کار تبلیغات بانک خون بند بندناف در استان را شامل تبلیغات محیطی، توزیع بروشور در مطب دکترهای سطح استان، پخش کلیپ تبلیغاتی در تلویزیون شهری، برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی و ... دانست و اعلام کرد: امیدواریم با آگاه سازی مردم از ذخیره یازی خون بندناف بتوانیم در ارتقای سلامت جامعه کار اثرگذاری را انجام داده باشیم.

سهراب نژاد، با اشاره به اینکه ذخیره‌سازی خون بند ناف به معنای بیمه کردن سلامتی در آینده است، اعلام کرد: سلامت و امنیت دو موهبت الهی است که ما زمانی که آن را از دست می دهیم به وجود آن پی می بریم.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی بخشندگان خون ضامنان سلامتی عنوان کرد: شرکت کنندگان این کارگاه آموزشی می توانند نماینده افتخاری بانک خون در جامعه باشند و مردم استان را نسبت به ذخیره سازی خون بندناف آگاه کنند.

captcha