رتبه سوم یزد از نظر بیشترین سهم تبعه خارجی نسبت به جمعیت
کد خبر: 3655252
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵

رتبه سوم یزد از نظر بیشترین سهم تبعه خارجی نسبت به جمعیت

گروه اجتماعی: مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95، یزد دارای رتبه سوم کشوری از نظر بیشترین سهم تبعه خارجی نسبت به جمعیت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، فریبا آیت اللهی، مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، صبح امروز در جلسه آموزشی  دو روزه آشنایی با قوانین و مقررات اشتغال اتباع خارجی اظهار کرد: براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 یزد پس از استان های قم و سمنان دارای رتبه سوم کشوری از نظر بیشترین سهم تبعه خارجی نسبت به جمعیت است.
آیت اللهی به جمعیت 53 هزار و 643 نفری اتباع خارجی اشاره کرد و افزود: از این تعداد 51 هزار و 743 نفر افغانی و یکهزار و 900 نفر از سایر کشورها و یک هزار و 789 نفر اظهار نشده اند.
وی با بیان اینکه 3/24 درصد از جمعیت اتباع خارجی کشور، ساکن استان یزد هستند گفت: یزد  به لحاظ تعداد اتباع خارجی، رتبه هشتم کشوری را دارا است.
وی افزود: استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان سه استان نخست از نظر بیشترین تعداد اتباع خارجی کشور هستند.
آیت اللهی با تاکید بر اینکه یزد، استانی مهاجرپذیر است بیان کرد: براساس سرشماری سال 95 خالص مهاجرت استان بیش از 38 هزار و 700نفر بوده است.
وی ادامه داد: اکثر اتباع افغانی مجاز در صنایع ساختمان سازی، تیرچه بلوک، موزاییک سازی، کشاورزی، دامداری و حناسایی مشغول به کار هستند.
مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، فعالیت بیشتر متخصصان خارجی را در حوزه هایی چون صنایع کاشی و سرامیک، فولادسازی، کاغذسازی و طلا سازی عنوان کرد.
منبع: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد
captcha