افزایش 2.8 برابری هزینه‌های فرهنگی مددجویان اردکانی
کد خبر: 3655242
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲

افزایش 2.8 برابری هزینه‌های فرهنگی مددجویان اردکانی

گروه جامعه: مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان از افزایش 2.8 برابری هزینه‌های فرهنگی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، یدالله مروتی، مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان بابیان اینکه ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان، دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت ازجمله اقدامات اصلی این نهاد است، اظهار کرد: ۸۸۴ مددجوی شهرستان اردکان از کلاس‌های آموزش خانواده، برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و خدمات مشاوره‌ای و اردوهای زیارتی، آموزشی کمیته امداد در شش‌ماهه نخست امسال استفاده کردند.
وی با اشاره به اینکه آموزش‌های فرهنگی و تربیتی خانوارهای تحت حمایت با تأکید بر خانواده محوری، مسجد محوری و تربیت محوری انجام می‌شود، بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد در قالب کانون‌های فرهنگی و تربیتی (دائم، موقت و پیروان ولایت)، آموزش خانواده و اردوهای فرهنگی و آموزشی به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود.
 مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان با اشاره به افزایش ۲,۸ برابری هزینه‌های فرهنگی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اردکان افزود: ۲۲۵ مددجوی شهرستان اردکان از کلاس‌های آموزش خانواده، ۴۰ نفر از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی، ۳۹۸ مددجو از خدمات مشاوره‌ای و ۲۲۱ مددجوی تحت حمایت از برنامه‌های اردویی کمیته امداد در شش‌ماهه نخست امسال استفاده کردند.
وی با اعلام رشد ۸۸ درصدی ارائه خدمات مشاوره‌ای به مددجویان و رشد ۴۶ درصدی اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی، آموزشی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، بیان کرد: ۲۱۳ دانش‌آموز و ۳۳ دانشجوی تحت حمایت از خدمات فرهنگی کمیته امداد شهرستان اردکان بهره‌مند هستند.
مروتی بابیان اینکه ۳۲ میلیون تومان برای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان شهرستان اردکان در شش‌ماهه نخست سال ۹۶  هزینه شده است، گفت: این خدمات در سرفصل‌های پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، تأمین هزینه دانش‌آموزان و دانشجویان بهره‌مند از امکانات خوابگاه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و اردوهای زیارتی و سیاحتی بوده است.
وی یادآور شد: ارائه خدمات مسکن و ساختمان، فرهنگی و آموزش، کمک‌هزینه تأمین جهیزیه و هزینه ازدواج، حقوقی و قضایی، بهداشتی و درمانی، بیمه تأمین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی،  اشتغال و خودکفایی ازجمله فعالیت‌های این نهاد در حمایت از خانوارهای تحت حمایت و اقشار نیازمند جامعه است.
منبع: کمیته امداد یزد
captcha