اجرای دقیق برنامه‌های فرهنگی، نیازمند اختصاص بودجه شفاف است
کد خبر: 3655239
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳

اجرای دقیق برنامه‌های فرهنگی، نیازمند اختصاص بودجه شفاف است

گروه اجتماعی: معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان یزد گفت: برنامه‌های فرهنگی تدوین شده در قوه قضاییه، برنامه‌هایی اثرگذار و متعالی است و باید بودجه و اعتبار مالی این برنامه‌ها نیز دقیق و شفاف دیده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، احمد بدیعی، معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان یزد صبح امروز در جلسه تبیین نقش رهبران فرهنگی در تحقق اهداف فرهنگی در دستگاه قضایی، اظهار کرد: در دهه چهارم انقلاب که دشمنان نظام اسلامی تمام حقد و غضب خود را با تهاجم فرهنگی و انگ زنی به نهاد های انقلابی به منصه ظهور گذاشته اند، ضرورت کار فرهنگی متعالی در جهت خنثی سازی این حربه های کثیف بر کسی پوشیده نیست اما اجرای برنامه های فرهنگی نیازمند اختصاص اعتبار و بودجه کامل است.
وی تدوین برنامه های جامع، کامل و اثر بخش فرهنگی را قابل تحسین و تقدیر دانست و بیان کرد: اجرای این برنامه های متعالی فرهنگی را وظيفه خود مي دانيم اما هزینه کرد در معاونت مالی تابع قواعد، قوانین و الزامات خاص خود است که همراهی مجموعه مالی را در همه برنامه ها با معذوریت همراه می سازد.
این مقام مسئول بر ضرورت تطابق دقیق و شفاف ردیف اعتبار برنامه های فرهنگی تأکید کرد و گفت: برنامه های فرهنگی به طور معمول اقتضائات خاص خود را دارد و باید طبق برنامه های زمان بندی شده اجرا شود و از این رو باید اعتبار و بودجه این برنامه ها نیز در موعد مقرر به استان ها واصل شود.
وی تأخیر در وصول بودجه و اعتبار برنامه های فرهنگی را جبران ناپذیر ذکر کرد و گفت: عدم وصول اعتبار مالی برنامه های فرهنگی، بر کمیت و کیفیت برنامه ها ضربه می زند که از این جهت باید به گونه ای عمل شود که حاصل تلاش ایده پردازان فرهنگی که بر اساس تحقیقات جامع و نیاز سنجی دقیق تدوین گردیده است در زمان اجرا با خلل روبرو نشود.
منبع: دادگستری یزد
captcha