چین با محکومیت کشتار روهینگیایی‌ها هم‌صدا نمی‌شود
کد خبر: 3655080
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵

چین با محکومیت کشتار روهینگیایی‌ها هم‌صدا نمی‌شود

گروه بین‌الملل: مسئول بخش بین‌الملل حزب کمونیست حاکم بر چین حمایت کشورش را از آن‌چه تلاش دولت میانمار برای حمایت از صلح و ثبات خواند!، اعلام کرد.

اعلام حمایت چین از کشتار مسلمانان در میانماربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری afrigatenews.net،  مسئول بخش بین‌الملل در حزب کمونیست حاکم بر چین امروز (29 مهرماه) در گفت‌و‌گو با خبرنگاران ضمن اعلام حمایت پکن از آنچه اقدامات دولت میانمار برای تحقق صلح و ثبات خواند، اعلام کرد که دولت چین با دیگر کشورها در محکوم‌کردن اقدامات انجام‌شده علیه مسلمانان روهینگیا که بسیاری آن را «پاکسازی نژادی» می‌پندارند، هم‌صدا نمی‌شود. 

وی در ادامه، اقدامات برخی مسلمانان روهینگیا در دفاع از خود در برابر نیروهای امنیتی میانمار را خشونت‌آمیز و تروریستی خواند و اعلام کرد که پکن این اقدامات را محکوم می‌کند!

مسئول بخش بین‌الملل در حزب کمونیست چین در ادامه سخنان خود به روابط دوستانه و دیرینه کمونیست‌های چین و احزاب سیاسی میانمار اشاره و تأکیدکرد: این روابط مبتنی بر اصل عدم دخالت در امور یکدیگر بنا شده و چین معتقد است حکومت میانمار بدون هیچ کمک خارجی قادر به حل و فصل اوضاع کنونی خواهد بود.
 
گفتنی است، دولت چین در حالی از اقدامات دولت میانمار علیه مسلمانان مظلوم روهینگیا دفاع می‌کند که نهادهای بین‌المللی همه روزه نسبت به اوضاع وخیم مسلمانان این منطقه هشدار می‌دهند و روهینگیایی‌ها در اثر اقدامات خشونت‌آمیز ارتش و شبه‌نظامیان بودایی از خانه و کاشانه خود فرار کرده و به بنگلادش پناه برده‌اند./

captcha