آغاز فعالیت ایستگاه‌های قرآنی اربعین در جنوب عراق
کد خبر: 3654956
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

آغاز فعالیت ایستگاه‌های قرآنی اربعین در جنوب عراق

گروه بین‌الملل: شورای عالی قرآن عراق از آغاز فعالیت ایستگاه‌های قرآنی زیارت میلیونی اربعین در جنوبی‌ترین منطقه این کشور با همکاری اتحادیه انجمن‌ها و تشکل‌های قرآنی عراق خبر داد.

آغاز طرح برپایی ایستگاه های قرآنی در مسیر زیارت میلیونی اربعینبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قرآنی قاف، همزمان با آغاز مراسم پیاده‌روی اربعین که طبق سنتی همه ساله با آغاز ماه صفر از جنوبی‌ترین نقطه عراق آغاز می‌شود، ایستگاه‌های قرآنی زیارت اربعین نیز فعالیت خود را آغاز کردند.

«محمود خلیل منصوری»، مدیر اجرایی طرح برپایی ایستگاه‌های قرآنی در مسیر پیاده‌روی میلیونی زیارت اربعین در این باره گفت: پرسنل قرآنی استان بصره، اجرای این طرح را در منطقه «رأس بیشه» واقع در بندر فاو(جنوب شرقی استان بصره) آغاز کردند.

منصوری با اشاره به تجهیز ایستگاه‌های قرآنی استان بصره به امکانات لازم توسط شورای عالی قرآن وابسته به عتبات مقدسه و زیارتگاه‌های شیعی عراق گفت: این شورا طی چند روز گذشته بازدیدی از ایستگاه‌های قرآنی استان‌های بصره، ذی قار و میسان داشته است و این بازدیدها از دیگر استان‌های مجری این طرح که تعداد آن‌ها به 13 استان می‌رسد، ادامه دارد.

«علی راضی»، ناظر ایستگاه‌های قرآنی استان بصره نیز در این باره تصریح کرد: 10 مؤسسه قرآنی وابسته به انجمن قرآنیان بصره در اجرای این طرح که شامل 33 ایستگاه قرآنی در نقاط مختلف استان بصره و در مسیر راهپیمایی میلیونی زائران اربعین است، مشارکت دارند.
  
وی همچنین از بازدید تعدادی از ایستگاه‌های قرآنی از جمله ایستگاه انجمن قرآنی «الامام المنتظر(عج)» توسط «علی المالکی»، رئیس انجمن قرآنیان استان بصره و «سید نوار موسوی» یکی از فعالان رسانه‌ای خبر داد./

captcha