سخنان ترامپ سبب تقویت وحدت ملی در کشور شد
کد خبر: 3654796
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵

سخنان ترامپ سبب تقویت وحدت ملی در کشور شد

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه ساری با بیان این که سخنان رییس جمهور آمریکا سبب تقویت وحدت و همبستگی داخلی در کشورمان شد، گفت: هرگونه تفرقه و اختلاف در داخل کشور موجب سوء استفاده دشمنان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندارن به نقل از  رسا، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان به مسئله نهضت حسینی اشاره کرد و با بیان این که تاریخ کربلا، تاریخ قیام و پیام است، گفت: افرادی در تاریخ هستند که قیام کردند جنگیدند اما قیام آنها پیام نداشت اما قیام عاشورا در روز عاشورا با ایثارگری و فداکاری‌ها و حماسه‌های جاوید در تاریخ بشریت ماندگار شد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) و یارانش رسالتش را انجام دادند، تصریح کرد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) دو پیام‌رسان چیره دست و مفسر و مقید که در عاشورا حضور داشتند و شاهدان عینی بودند و جنایات و قضاوت‌های بنی‌امیه را در کربلا دیدند.

آیت الله طبرسی با بیان این که می‌خواهند منبر و منطق را از ما بگیرند، گفت: باید مردم را با حقایق عاشورا آشنا کنیم نه اینکه به هر نحو و طریقی از مردم اشک بگیریم و شأن امامان باید حفظ شود.

امام جمعه ساری با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، این مراسم با عظمت را تفسیر واقعی عشق و دلدادگی به امام حسین(ع) دانست و افزود: عشق به امام حسین(ع) پیا بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که حضور میلیون ها زائر کربلای معلی که بسیاری از این افراد نیز از دیگر ادیان الهی هستند نشان می دهد که فرهنگ عاشورا و فرهنگ اهل بیت(ع) به سراسر جهان نفوذ کرده است، گفت: امروز زائران اربعین حسینی صحنه ای از عشق و ارادت خود به ائمه اطهار(ع) را به تصویر کشیده اند که جهانیان را متحیر کرده اند.

وی با بیان این که حضور پرشور مردم در این حرکت گسترده نشان می دهد که یاوه گویی های دشمنان اسلام در اراده ملت های آزادی خواه مسلمان بی تاثیر است، افزود: زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مؤمنان است و عزاداری برای سید و سالار شهیدان یکی از رموز ماندگاری قیام امام حسین(ع) است.

امام جمعه ساری با بیان این که مسلمانان در مذاهب مختلف عشق و ارادت خاصي به امام حسين(ع) دارند، يادآور شد: آنان در روز اربعين حسيني براي زيارت اين امام بزرگوار مسافت‌هاي طولاني را براي رسيدن به کربلاي معلي طي مي‌کنند تا در اين روز در اين مکان مقدس باشند.

وی از کربلا و امام حسین(ع) به عنوان محور وحدت امت اسلامی یاد کرد و افزود: كربلا و نهضت عاشورا اين خاصيت را دارد كه همه مسلمانان را حول يك محور متحد جمع كند چرا كه شعار امام حسين(ع) شعار جهاني است.

امام جمعه ساری مسأله عاشورا و شهادت امام حسين(ع) را حقيقتي بي‌بديل و حادثه‌اي بي‌نظير در تاريخ انسانيت دانست و افزود: با اينكه در طول تاريخ حوادث بسيار اتفاق افتاده اما حادثه كربلا با همه ويژگي‌هايي كه داشته به‌عنوان حادثه‌اي استثنايي در تاريخ بشريت پايدار مانده است.

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام براي از بين بردن دين اسلام، امام حسين(ع) و يارانش را به شهادت رساندند تا از اين دين چيزي در تاريخ اسلام باقي نماند، ادامه داد: اما حضرت زينب(س) براي زنده نگاه داشتن پيام و اهداف امام حسين(ع) قيام خود را بعد از ظهر عاشورا آغاز کرد تا پيام اين امام بزرگوار را به گوش جهانيان برساند.

آیت الله طبرسی با بیان این که امام حسين(ع) در اوج ايمان و تقوا و اطاعت‌پذيري‌، به يقين بالاترين مراتب عزت را هم در حيات دنيوي و هم در جهان آخرت و در پيشگاه قرب الهي دارد، گفت: از شاخص ترين فضايل امام حسين(ع) که هم در زندگي فردي و هم در زندگي اجتماعي و هم در رخداد عظيم حماسه حسيني، حضور پررنگ و برجسته دارد، عزتمندي و ذلت گريزي است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که حماسه عاشورا شورانگيز‌ترين حماسه تاريخ بشري است كه احساسات ميليون‌ها انسان را برانگيخته و قداست خويش را در ميان ساير اديان نيز حفظ كرده است، ادامه داد:  شیعه سرمایه‌های کلان دارد اما از این سرمایه‌ها مانند قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و دیگر منابع استفاده نمی‌کند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با محکوم کردن سخنان ابلهانه رییس جمهور آمریکایی ها در برابر ملت ایران، گفت: ترامپ فکر می کرد که ملت ایران از سخنرانی های او می ترسند، این در حالی است که ملت ایران مقتدرانه در برابر یاوه گویی های رییس جمهور آمریکا ایستادند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سخنان رییس جمهور آمریکا موجب تقویت وحدت و همبستگی داخلی در کشورمان شد، افزود: هر گونه تفرقه و اختلاف در داخل کشور موجب سوء استفاده دشمنان خواهد شد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که سخنان ترامپ نشان داد که آمریکایی ها به هیچ تعهد بین المللی پایبند نیستند، خاطرنشان کرد: ماهیت آمریکایی ها با این سخنان ترامپ بار دیگر برای ملت های جهان روشن شد.

وی با بیان این که ملت های جهان بدانند که چهره واقعی آمریکایی ها همین است که امروز ترامپ آشکارا آن را به رخ جهانیان می کشد، تصریح کرد: آمریکایی ها دشمن درجه یک ملت ایران هستند و ملت بزرگ ایران نیز با صلابت در برابر توطئه های آنها خواهند ایستاد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که در 38 سال اخیر به وضوح ثابت شده است که هیچ گاه دشمنان نتوانستند به ملت ایران ضربه ای وارد کنند، خاطرنشان کرد: وحدت ملی بهترین سد در برابر توطئه ها دشمنی های بدخواهان انقلاب اسلامی است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زیاده گوهی های ترامپ در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: سپاه حافظ وپشتیبان انقلاب اسلامی و عامل عزت و اقتدار کشورمان است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همه منافع آمریکایی ها در منطقه را با شکست مواجه کرده است، افزود: سپاه با نابود کردن گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا ضربات سنگینی را به این کشور وارد کرد.

آیت الله طبرسی با بیان این که سپاه و ارتش از جنس مردم و مولود انقلاب هستند و کسی نمی‌تواند به آنها چیزی بگویند، تصریح کرد: سپاه از جنس انقلاب و مردم است و تضعیف آن به معنای تضعیف انقلاب و نظام اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که باید به کار مردم به خوبی رسیدگی کنیم، خاطرنشان کرد: رانت‌خواری و نورچشم بازی را کنار بگذاریم و محکم بایستیم تا دشمنان خود را از پا در بیاوریم.

captcha