راهپیمایی اربعین حسینی لرزه بر اندام دشمنان اسلام انداخته است
کد خبر: 3654794
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰

راهپیمایی اربعین حسینی لرزه بر اندام دشمنان اسلام انداخته است

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که راهپیمایی اربعین بار دیگر عظمت و بزرگی نهضت حسینی را به رخ جهانیان کشیده است، گفت: خروش با صلابت رهروان حسینی در روز اربعین لرزه بر اندام همه دشمنان و بدخواهان اسلام ناب انداخته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در بدرقه نخستین کاروان خادمان موکب خدام الحسین(ع) از فریدونکار به کربلا، خدمت به زائران امام حسین(ع) را افتخاری بزرگ دانست و گفت: راه‌اندازی موکب خدام‌الحسین(ع) در راستای ترویج دین و مذهب است.

وی با تأکید براین که باید از همه ظرفیت ها برای هر چه باشکوه تر برگزار تر کردن مراسم راهپیمایی اربعین حسینی بهره گیریم، افزود: مسؤولان نیز باید بسترهای لازم را برای آسایش و رفاه زائران پیاده امام حسین(ع) فراهم کنند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نباید برخی مسائل حاشیه ای موجب ایجاد زحمت برای زائران کربلا شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان هر چه می توانند قوانین سهل تری برای مردم مؤمن و عاشق اهل بیت(ع) در نظر بگیرند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که موج عظیمی که این روزها برای راهپیمایی اربعین حسینی در شهرهای مختلف کشور به راه افتاده به کشورمان حس و حال دیگری بخشیده است، تصریح کرد: این ظرفیت عظیمی که چند سالی است به برکت امام حسین(ع) ایجاد شده باید در هر شرایط حفظ و تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نباید قوانین سخت و دست و پاگیر موجب زحمت و دلزدگی مردم و عاشقان حسینی از حضور در این اجتماع عظیم جهانی شود، خاطرنشان کرد: هزین های اضافی و غیر ضروری برای حضور در این اجتماع عظیم باید در حد امکان کاهش یابد تا موجب زحمت برای زائران حسینی نشود.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در هیچ جای جهان چنین اجتماع عظیم خودجوش و مردمی دیده نخواهد شد، تصریح کرد: به وجود آمدن چنین عظمت جهانی نشان دهنده حقانیت اهل بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که امروز دشمنان و بدخواهان اسلام ناب از چنین حضور بی نظیر و باشکوه ملت مسلمان به ویژه شیعیان در این راهپیمایی معنوی متحیر هستند، خاطرنشان کرد: مردم مسلمان در حالی با پای پیاده در این راهپیمایی میلیونی شرکت می کنند که دشمنان اسلام ناب همواره این عاشقان حسینی را تهدید به بمب گذاری و کشتن می کنند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که شیعه و سنی با وحدت و همبستگی با حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی بار دیگر اقتدار و عظمت امت اسلامی را به رخ جهانیان می کشند، تصریح کرد: همه تلاش دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) برای کمرنگ کردن این اجتماع عظیم شکست خورده است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امت اسلامی و حتی برخی زائران غیر مسلمان نیز عاشقلانه در راه امام حسین(ع) با پیاده روانه کربلا می شوند، خاطرنشان کرد: این همه عشق و دلدادگی با هیچ گفتاری قابل وصف و بیان کردن نیست.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که راهپیمایی اربعین بار دیگر عظمت و بزرگی نهضت حسینی را به رخ جهانیان کشیده است، تصریح کرد: خداوند متعال با خلق چنین عظمتی بار دیگر خواسته جایگاه اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) را به جهانیان یادآوری کند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور گسترده و میلیونی زائران حسینی در راهپیمایی اربعین حسینی جوش و خروش درآمدن عاشقان حسینی در راه رسیدن به مولای و مقتدایشان است، افزود: چنین حرکت با عظمتی امروز به نماد وحدت و همبستگی مردم در برابر ظلم واستبداد تبدیل شده است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که اگر امام حسین(ع) و یاران باوفایش در روز عاشورا تنها 72 نفر بودند عاشقان حسینی در روز اربعین حسینی ثابت کردند امروز میلیون ها انسان عاشق ادامه دهنده راه و مسیر حسینی هستند، خاطرنشان کرد: خروش با صلابت رهروان حسینی در روز اربعین لرزه بر اندام همه دشمنان و بدخواهان اسلام ناب انداخته است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مردم عاشق امام حسین(ع) با حضور خود در راهپیمایی اربعین حسینی عشق همراه با ادب و اخلاق و همچنین وفاداری به سید و سالار شهیدان را یادآور می شوند، افزود: امروز هر چه داریم باید برای تقویت و گسترش فرهنگ عاشورا در جامعه جهانی بهره گیریم.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که رمز بقا و ماندگاری اسلام ناب، زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا است، خاطرنشان کرد: عاشورا نماد ایستادگی و مقاومت حق در برابر باطل است که امام حسین(ع) برای بقای دین و اسلام ناب آن را خلق کرد.

وی با بیان این که محبت و عشق به امام حسین(ع) یک سرمایه بزرگ برای شیعیان است، تصریح کرد: در مراسم معنوی اربعین حسینی عظمت اسلام و دلباختگی مردم به امام حسین(ع) به رخ جهانیان کشیده می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که راه اندازی موکب های عزاداری و اعزام آن به کربلا یک اقدام ارزشمند است، گفت: احیای اربعین اباعبدالله حسین(ع) سفارش ائمه معصومین(ع) است و یکی از علائم شیعه زیارت اربعین است.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: راه‌اندازی موکب از سوی مردم نشان از اخلاصی است که از قبل در قلب آن‌ها بوده و امسال در قالب این کار تجلی پیدا کرده که هم از نظر فکری و مالی کمک‌های زیادی کردند.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اعزام نخستین گروه از خادمان این موکب، گفت: خادم بودن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شاید دارای سختی‌ها، ناملایمات و مشکلاتی باشد که نسبت به این مشکلات باید صبور بود و صبر خادمان باید موجب تشویق دیگران برای خادمی این امام بزرگوار شود.
captcha