بازسازی واقعه غدیر در شهرستان جویبار
کد خبر: 3639711
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

بازسازی واقعه غدیر در شهرستان جویبار

گروه فرهنگی: از سوی سپاه ناحیه شهرستان جویبار و به کارگردانی آرش رمضانی فوکلایی دومین بار واقعه غدیر در منطقه انار مرز شهرستان جویبار بازسازی و اجرا شد.

آرش رمضانی فوکلایی کارگردان  در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت:  گفت:   واقعه روز غدیر از سوی سپاه ناحیه شهرستان جویبار پنج شنبه 16 شهریور ماه با  همکاری سازمان‌، نهادها و ادرات این شهرستان در منطقه انارمرز این شهرستان با توجه به شباهت منطقه جغرافیایی آن با موقعیت جغرافیایی غدیر  با حضور بیش از 40 نفر از هنرمندان تئاتر  و تعزیه و بیش از 180 نفر از  گردان های بیت‌المقدس و کوثر این شهرستان بازسازی شد.
 
وی افزود:  سرهنگ پاسدار نادعلی فرماندهی سپاه ناحیه جویبار،  سرهنگ پاسدار فضلی جانشین فرماندهی و مسول هماهنگی سپاه ناحیه جویبار، احمدی مسول اردویی و سلیمانی پشیبانی سپاه ناحیه جویبار از مجریان طرح در این نمایش بودند.

فوکلایی با ارایه  این مطلب که این باز سازی  واقعه غدیر سومین کار از گروه مجری است، ادامه داد:  اولین باسازی واقعه غدیر توسط گروه در سال392  در بابل انجام شد و  در  سال94  نیز در شهرستان  جویبار افتخار باز سازی واقعه غدیر را داشتیم  و امسال نیز  توفیق پیدا کردیم که  برای دومین بار  به شکر الهی  در روز  پانزدهم شهریور ماه 96 برای سومین بار واقعه غدیر  را با حضور هنرمندان  تئاتر و شبیه خوانی در جویبار بازسازی کنیم.
وی افزود: امید است که این شیوه نمایشی اثرات مطلوب خود را برای بازخوانی پیام غدیر به عنوان بزرگترین حادثه تاریخ اسلام برای جوانان و نوجوانان  به همراه داشته باشد.
در ادامه کار گردان باز سازی واقعه غدیر در شهرستان جویباربا اشاره  به عوامل بازیگر و اجرایی در این باز سازی  گفت: علیرضا دشتی در نقش حضرت رسول ، محمدرضا مهدی زاده در نقش علی (ع)، عقیل پور نوروز در نقش ابوذر، عرفان پورنوروز در نقش بلال حبشی، محمدزمان مرتضی پور در نقش عمار، عسگری رییسی در نقش ابوسفیان، حمیدرضا گل محمدی  تواندشتی در نقش ابولهب، محمد اسدی و حسین عرب لاریمی در نقش کاتب،  مهدی محمد علیزاده، حسین منتظری، غلامعلی ذوالفقاری، رضا پور اسماعیل، علی رمضانی،  سید مجیدکاشفی پور ، علی عرب لاریمی در نقش اشقیا  در کنار بیش از180 نفر از بسیجیان گردان های قدس  و کوثر به هنرنمایی پرداختند.  
وی در پایان گفت: قبل از اجرای این بازسازی در منطقه انار مرز در  بعداز ظهر روز پانزدهم کاروان غدیر از میدان کشتی شهر جویبار تا میدان سپاه نیز عبور داده شد.
فوکلایی اظهار کرد:  آرش رمضانی فوکلایی از کارگردانان و تهیه کنندگان صدا و سیمای جمهوری اسلامی شبکه تبرستان است که سابقه ساخت سریال تلویزیونی روزگار تلخ و شیرین ،برنامه های ظنز تلویزونی روجین، قزلاق، برنامه‌های تلویزیونی، غریب آشنا،  در وادی عشق، معجزه فتح، در سوگ خورشید، در آغوش اسمان  و چندین برنامه های دیگر را در کارنامه فعالیت های هنری خود دارد. 
لازم به ذکز است: برنامه تلویزیونی نمایش بازسازی واقعه غدیر در شهرستان جویبار در دو قسمت 45 دقیقه‌ای جمعه  17 شهریور ماه و شنبه 18 شهریور ماه ساعت 8 صبح از شبکه تبرستان پخش می‌شود.

captcha