10 شهریور؛ آغاز دوره آموزشی مرحله منطقه‌ای مسابقات قوه قضائیه
کد خبر: 3635927
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

10 شهریور؛ آغاز دوره آموزشی مرحله منطقه‌ای مسابقات قوه قضائیه

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست اداره ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی گفت: دوره آموزشی ویژه راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن قوه قضائیه از روز 10 شهریورماه جاری در مشهد مقدس آغاز می‌شود.

10 شهریورماه؛ آغاز دوره آموزشی راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای مسابقات قوه قضائیه

علیرضا بایرامی، سرپرست اداره ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و متولی امور قرآن و عترت قوه قضائیه در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه که هم‌اکنون در سطح کشور در حال برگزاری است، اظهار کرد: مسابقات مرحله استانی هم‌اکنون پایان یافته و آماده برگزاری مرحله منطقه‌ای مسابقات هستیم.

متولی امور قرآن و عترت قوه قضائیه تصریح کرد: مسابقات قرآن قوه قضائیه در چهار مرحله شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود که در این راستا استان‌های کشور به پنج منطقه تقسیم شده است که در هر منطقه قرآنیان قوه قضائیه و سازمان‌های تابعه در شش استان به رقابت با یکدیگر پرداخته و نفرات برتر رشته‌های مختلف به مسابقات مرحله منطقه‌ای راه پیدا می‌کنند.

سرپرست اداره ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی قوه قضائیه ادامه داد: پنجمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت ترتیل و تحقیق، مفاهیم، حفظ موضوعی قرآن و اذان(ویژه آقایان) و ویژه همکاران، فرزندان و خانواده ایشان، سربازان وظیفه در دادگستری و بازنشستگان قوه قضائیه، همچنین، کارمندان شورای حل اختلاف برگزار می‌شود.

بایرامی ضمن تأکید بر پایان یافتن مسابقات مرحله استانی، تصریح کرد: طبق دستورالعملی که به مناطق مختلف کشور ارسال شده است، مسابقات مرحله منطقه‌ای نیز طی پاییز امسال و در یک بازه زمانی بین آبان و آذرماه سال جاری برگزار می‌شود. همچنین، طبق روال تقریبا همیشگی مسابقات مرحله شهرستانی قرآن قوه قضائیه هر سال طی فصل تابستان، مسابقات استانی در فصل تابستان، مسابقات منطقه‌ای در فصل پاییز و مسابقات مرحله نهایی و کشوری نیز طی فصل زمستان برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: هم‌اکنون میزبان‌های مرحله منطقه‌ای مسابقات نیز مشخص شده‌اند که در حال ایجاد تمهیدات و جهت برگزاری هرچه بهتر مرحله منطقه‌ای هستند که امیدواریم تا به فضل الهی این مرحله از مسابقات نیز به خوبی و در سطح بالایی برگزار شود.

متولی امور قرآن و عترت قوه قضائیه اظهار کرد: همچنین، طی برگزاری هر دوره از مسابقات قرآن قوه قضائیه و در فاصله زمانی مسابقات مرحله استانی و منطقه‌ای، یک دوره آموزشی ویژه راه یافتگان به مرحله منطقه‌ای برگزار می‌شود که این عزیزان خیلی بهتر و بیشتر در جریان روند برگزاری مسابقات قرار گرفته و آماده شرکت در مرحله منطقه‌ای شوند.

سرپرست اداره ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی قوه قضائیه افزود: امسال نیز این دوره آموزشی ویژه عزیزان راه یافته به مرحله منطقه‌ای مسابقات برگزار خواهد شد که از روز دهم شهریورماه جاری و به مدت تقریبا یک ماه و نیم در مشهد مقدس اجرایی می‌شود.

بایرامی تصریح کرد: در این دوره آموزشی تعداد 15 دوره برای تمامی استان‌ها و نفرات راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای برگزار خواهد شد که شامل بخش‌های مختلف آموزشی، علمی و ... خواهد بود و به همین دلیل است که این دوره تقریبا به مدت یک ماه و نیم ادامه خواهد داشت.

متولی امور قرآن و عترت قوه قضائیه با اشاره به اینکه مرحله پایانی و کشوری مسابقات نیز احتمالا طی اواخر بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه بنا به نظر بسیاری از قرآنیان سطح مسابقات قرآن قوه قضائیه در این چهار دوره‌ای که از برگزاری آن می‌گذرد بسیار بالا آمده و جهشی در این زمینه ایجاد شده است، باید برای برگزاری مرحله کشوری مسابقات ارزیابی دقیقی را از راه یافتگان به این مرحله و نیز محل اجرای مسابقات داشته باشیم که مسابقات به نحو احسن و حتی بهتر از سال گذشته اجرا شود.

سرپرست اداره ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی قوه قضائیه بیان کرد: مسابقات سال گذشته نیز که به میزبانی شهر تبریز برگزار شد از سطح بسیار مطلوب و بالایی برخوردار بود و حتی به اذعان برخی از داوران حاضر در مسابقات این مسابقات در سطح بین‌المللی برگزار شد که این امر نشان‌دهنده جهش خوبی در سطح مسابقات قرآن قوه قضائیه است.

بایرامی ضمن اشاره به سطح بالای مسابقات قرآن قوه قضائیه و ارائه مصداقی برای این امر اظهار کرد: یکی از قرآنیان قوه قضائیه به نام محمدرضا ابوطالبی، نفر اول رشته قرائت مسابقات قرآن قوه قضائیه در سال گذشته که در شهر تبریز برگزار شد، امسال به عنوان نماینده قوه در مسابقات کشوری اوقاف که در ارومیه برگزار می‌شود حضور خواهد داشت که این امر خود نشان‌دهنده سطح بالای مسابقات قوه قضائیه است.

متولی امور قرآن و عترت قوه قضائیه در پایان سخنان خود در این زمینه در رابطه با محل برگزاری مرحله کشوری این مسابقات طی سال جاری نیز تصریح کرد: به دلیل اینکه از چند استان کشور پیشنهاد برای میزبانی برگزاری این مرحله از مسابقات را داشته‌ایم، بنابراین در حال ارزیابی این استان‌ها از همه لحاظ مانند نحوه پذیرایی، اسکان و ... در رابطه با نفرات حاضر در این مرحله هستیم که به محض اینکه میزبان مسابقات مشخص شد زمان و مکان دقیق آن نیز اعلام و اطلاع‌رسانی می‌شود.

captcha