کلمه‌ای در تضعیف نظام اسلامی ایران بر زبان آزادگان، جاری نشد
کد خبر: 3631670
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶

کلمه‌ای در تضعیف نظام اسلامی ایران بر زبان آزادگان، جاری نشد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: کلمه‌ای در تضعیف نظام اسلامی ایران بر زبان آزادگان، ساری و جاری نشد و شکنجه را در کشور عراق و دشمن تحمل، کردند و هرگز سر تسلیم، فرود نیاوردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از شبستان، عباسعلی رضایی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران، امروز 26 مرداد همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به خاک ایران در نمازخانه دستگاه فرهنگ و هنر این استان گفت: آزادگان، سروقامتانی هستند که در مقابل سختی ها و شکنجه های دشمن یعنی صدام تا دندان مسلح در سال 1369 به خاک ایران، وارد شدند.
 
وی اظهار کرد: آزادگان هرگز سر تسلیم در برابر صدام، فرود نیاوردند و از عزت، آزادیخواهی، کیان، نظام جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی(رحمت الله علیه) دفاع کردند.
 
رضایی بیان کرد: کلمه ای در تضعیف نظام اسلامی ایران بر زبان آزادگان، ساری و جاری نشد و شکنجه را در کشور عراق و دشمن تحمل، کردند و هرگز سر تسلیم، فرود نیاوردند.
 
وی ابراز کرد: آزادگان از امام راحل با عزت، نام می بردند و سختی های دفاع از امام را حتی تا پای جان، انجام می دادند که چنین چیزی در جنگ ها و اسارت ها، کم سابقه حتی بی سابقه است.
 
رضایی گفت: آزادگان همانند ایثارگران، خانواده صبور و معزز شهدا، جانبازان که سختی های ترکش و شیمیایی شدن را تحمل می کنند، جزء انسان های نجیبی هستند که کمتر سراغ دارم، آزاده ای را که از آن روزها بنالد.
 
وی اظهار کرد: آزادگان، اسارت را برای خود یک دانشگاه می دانند چرا که ساخته شدن خویش را مدیون روزهای اسارت، بیان می کنند.
 
رضایی بیان کرد: تجلیل، تکریم، تقدیر شناسی از آزادگان نباید به مناسبت ها، ختم شود زیرا تمام روزها، آرامش داریم و پنج دقیقه از سختی های این سروقامتان را در شکنجه، قابل تحمل برای ما نیست.
 
وی ابراز کرد: برزگر یکی از جانبازان که 10 سال در اسارت بوده است، خاطرات بسیاری نظیر خوردن غذا در یک ظرف و دفع در همان ظرف و همچنین تحمل سختی های اسارت را بیان می کند که می طلبد در حفظ آن خاطرات، کوشا بود.
 
رضایی گفت: بلندی قامت و استواری نظام در عرصه های بین المللی و درخشش آن، مرهون آزادگان است و باید قدردان آنها بود و قدر شناسی از آنها به بهترین صورت، انجام شود.
 
وی اظهار کرد: درک صحیح از فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی، لازم است و شهدا و ایثارگران به خود، فکر نمی کردند و حفظ و صیانت از نظام و ولی فقیه، وجه همت آنها بود نه اینکه بی خیال بودند بلکه خود را فدای دیگران کردند.
 
رضایی بیان کرد: کسب رضای خدا، ائمه اطهار(علیهم السلام) و حفظ کیان تنها اهداف رزمندگان دوران دفاع مقدس بود و از تمام هستی خود برای صیانت از نظام گذشتند و مقاومت و ایستادگی کردند و منویات و اهداف امام خمینی(رحمت الله علیه) را در سرلوحه کار خویش، قرار دادند.
 
وی ابراز کرد: شهدا و ایثارگران نباید به فراموشی، سپرده شوند بلکه باید هوشیارتر از گذشته بود چرا که جنگ نرم در امروز از جنگ سخت دیروز، خطرناک تر است.
 
رضایی اظهار کرد: هنگام یادواره ها و یادکردن از شهدا نباید به سلسله مراتب آنها، توجه شود چرا که اولین قطره ریخته شده از هر شهید، پاک کننده گناهان وی به شمارمی آید که شهید طوسی به این امر هنگام تشییع جنازه خود و همرزمان خویش، سفارش یکسانی تشییع را داشتند.
 
وی بیان کرد: پیام رسان عاشورا از اهلش بودند یعنی زینب کبری(سلام الله علیها) و امام سجاد(علیه السلام) که پیام آن را به خوبی رساندند چرا که خود در آن صحنه حضور داشتند.
 
رضایی ابراز کرد: نقل قول دفاع مقدس باید از اهلش باشد و خود در صحنه جنگ و دفاع مفدس، حضور داشت و غلو آن دوران، شایسته نیست تا ایثار و شهادت به خوبی به آیندگان، منتقل شود و فرهنگ سازی خوبی از آن زمان، صورت گیرد.
captcha