مدافعان حرم؛ تندیس استقامت در سرزمین شام بلا
کد خبر: 3630514
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸

مدافعان حرم؛ تندیس استقامت در سرزمین شام بلا

گروه فرهنگی: قصه پرغصه اسارت آل‌الله با عبور از هزارتوی تاریخ، به عصر و زمانی رسیده است که تفکر تأسف‌بار یزیدی را همچنان بر تارک فلسفه و فرهنگ خویش دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، قصه پرغصه اسارت آل‌الله با عبور از هزارتوی تاریخ، به عصر و زمانی رسیده است که تفکر تأسف‌بار یزیدی را همچنان بر تارک فلسفه و فرهنگ خویش دارد. گویی جهل دِهشت‌برانگیز قریش، خیره‌سری و حماقت نهروانیان، مکر و حیله اموی و حیرانی و سرگردانی کوفیان، یکجا در انبوهی از جهال و فرومایگان عصر حاضر جلوه کرده است.

 تکفیری‌های ملعون، آئینه مجسم شمر و سنان و خولی در جاهلیت جدید و همچون کفتاران تشنه خون در امتداد زشتی و پلشتی جولان می‌دهند و محسن مظلوم ما تندیس استقامت در سرزمین شام بلا و دیوار به دیوار خاطرات اسرای کربلا و تفسیر کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا شده است و فریاد هل من ناصر خورشید بی‌غروب کربلا از ورای قرن‌ها، مردان عاشورایی را به استقامت بر مدار عشق و ایثار فرا می‌خواند.
حال مائیم و تقدیری که هر لحظه روح و جان ما را به سوی مغناطیس عشق به حسین(ع) می‌کشاند، همانی که نام و یاد او، کعبه آمال همه احرار و آزادگان در طول تاریخ است و خیمه‌های بر افراشته عاشورایی، تفسیر ایستادگی ملتی است که قریب به 4 دهه علم عزت و افتخار حسینی را بر دوش می‌کشد.
درود و سلام ما بر محسن و یارانش که همچون یک خاطره سبز از کرانه‌های گمنامی و بی‌نشانی گذشتند و کسی جز قاصدک‌های بی‌قرار بر مظلومیتشان گواهی نداد. درود و سلام ما بر یارانمان، همانانی که دنیا با همه دارائی هایش در مقابل اراده آهنین آنان احساس فقر می کرد و صیاد هزار نیرنگ هرگز قادر به صید آنها نبود. درود بر آنان و بر روزی را که از مادر زاده شدند و روزی را که مرگ سرخ را عاشقانه در آغوش گرفتند و بر روزی را که سرافرازانه در پیشگاه حضرت حق برانگیخته خواهند شد و ما بازماندگان در آنسوی خاطرات شرمنده دستهای بسته و سرهای بریده ایم و داغ فراقشان را تا لحظه دیدار با خود خواهیم داشت.
نام و یادشان گرامی باد....
یادداشت از  سرهنگ حمید نیک نژاد به مناسبت شهادت شهید محسن حججی

captcha