یادنامه مداح اردبیلی چاپ و منتشر می‌شود
کد خبر: 3618100
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

یادنامه مداح اردبیلی چاپ و منتشر می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: یادنامه مداح و پیرغلام حسینی محمدباقر تمدن اردبیلی در قالب کتاب چاپ و منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل روز گذشته 20تیرماه در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت محمد باقر تمدن اردبیلی که در اداره کل تبلیغات اسلام اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: یادنامه مداح و پیرغلام حسینی محمد باقر تمدن اردبیلی در قالب کتاب چاپ، و همزمان با برگزاری آیین تجلیل از این مداح پیشکسوت در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
وی گفت: این کتاب در پنج بخش تقسیم می‌شود که قسمت اول معرفی بیوگرافی و خاطرات محمد باقر تمدن از بدو تولد تا به امروز است.
حجت الاسلام ستوده افزود: بخش دوم و سوم این کتاب به مقالات، یادداشت ها و مصاحبه ها و اشعار شاعرانی که برای یادنامه استاد تمدن شعر می دهند اختصاص می یابد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی، معرفی تاریخچه هیات عباسی و همچنین تصاویر و اسناد قدیمی محمد باقر تمدن را از دیگر بخش های این کتاب عنوان کرد و تصریح کرد: فرایند نشر این کتاب از جمله دریافت مجوز و چاپ کتاب توسط حوزه هنری اردبیل انجام می‌شود.
حجت الاسلام ستوده به اطلاع رسانی آئین نکوداشت مداح پیشکسوت استان اشاره کرد و افزود: پوستر و دعوتنامه مورد نظر این آیین معنوی به همت هنرمندان حوزه هنری آماده و چاپ می‌شود.
ستوده گفت: بخش اول مراسم نکوداشت، در دهه آخر شهریور با حضور مسئولان ارشد استان، شاعران و مداحان برجسته کشوری و مردم حسینی اردبیل در محل سالن ولایت اردبیل و بخش دوم، با حضور هیأت‌های مذهبی اردبیل در مسجد محمدیه اردبیل برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: محمد باقر تمدن پیشکسوت مداحی و چهره محبوب جامعه حسینی اردبیل است که بدون شک از چهره‌های ماندگار پیرغلامان حسینی در سطح استان و کشور محسوب می‌شود و در طول عمر با برکت خود، نقش تأثیرگذار و شایانی در عرصه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) داشته است.  مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به تولید مستند زندگانی این پیر غلام حسینی اشاره کرد و ادامه داد : با همکاری صدا و سیمای اردبیل مستندی از زندگی خانوادگی و اجتماعی استاد تمدن تهیه و از رسانه ملی پخش خواهد شد.
captcha