عید سعید فطر ؛ روز تحکیم وحدت مسلمانان جهان
کد خبر: 3613514
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

عید سعید فطر ؛ روز تحکیم وحدت مسلمانان جهان

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در مازندران یکی از اهمیت های عید سعید فطر را مسئله وحدت دانست و گفت: عید فطر برای همه مسلمانان جهان است و در این روز باید برای وحدت بیشتر مومنان تلاش شود.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از شبستان، آیت‌الله نورالله طبرسی نمانیده ولی فقیه در مازندران امروز 5 تیر در جمع نمازگزاران عید سعید فطر در مصلی امام خمینی(ره) ساری گفت: اولین روز ماه شوال عید سعید فطر است و از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در نخستین از ماه شوال خداوند گناهان مومنان و روزه داران را می‌بخشد، اظهار کرد: امیدواریم همه ما از لطف و عنایت الهی برخوردار شویم و روزه های ما در ماه رمضان مورد قبول قرار گیرد.

 امام جمعه ساری بر لزوم پرداخت به موقع فطریه در روز عید سعید فکر تاکید کرد و گفت: پرداخت فطریه هرگز نباید فراموش شود و در این روز باید جایزه یک ماه روزه‌داری خود را استفاده کنیم.

 وی با اشاره به اهمیت پرداخت فطریه،  افزود: پرداخت فطریه در عید سعید فطر  بسیار دارای اهمیت است و اگر فطریه پرداخت نشود روزه ما دارای اشکال می شود.

 طبرسی با بیان اینکه خداوند در عید سعید فطر به روزه داران پاداش می‌دهد، اظهار کرد: کسب و تقویت تقوا فلسفه روزه است و باید از خدا بخواهیم این نعمت الهی را به ما عطا کند.
 
 وی یکی از اهمیت های عید سعید فطر را مسئله وحدت دانست و بیان کرد: عید فطر برای همه مسلمانان جهان است و در این روز باید برای وحدت بیشتر مومنان تلاش شود.

 نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: متاسفانه برخی کشورهای مسلمان منطقه از وحدت و یکپارچگی برخوردار نیستند و بر علیه یکدگیر اقدام می کنند که این مسئله به نفع دشمنان و استکبار جهانی است.

 وی بر لزوم بهره گیری مسلمانان جهان از وحدت در عید فطر، افزود: متاسفانه شاهد حضور داعش و گروه های تکفیری در کشورهای مسلمان جهان هستیم که بیشتر اینها به خاطر اشتباه خود کشورهای مسلمان است.

 امام جمعه ساری با بیان اینکه مثلث شوم استکبار جهانی به دنبال اختلاف افکنی در منطقه هستند، عنوان کرد: تمامی کشتارهای مسلمانان منطقه زیر سر آمریکا است و آمریکا از برخی کشورها مانند عربستان پول می گیرد، سلاح می دهد و مسلمانان را می کُشد.

 
captcha