عدم منابع فرهنگی پایدار در مازندران و بروز ناهنجاری ها
کد خبر: 3613456
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۳

عدم منابع فرهنگی پایدار در مازندران و بروز ناهنجاری ها

گروه اجتماعی: رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به نبود منابع مالی و اعتباری در استان برای کفایت امور فرهنگی و اجتماعی مسافران، گفت: هجوم مسافران و نبود هرگونه مراکز و منابع فرهنگی پایدار، شرایط را برای بروز ناهنجاری‌های شدید اجتماعی و فرهنگی فراهم کرده است.

آیت ا... نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران درباره طرح‌های ساماندهی دریا گفت: هر ساله میلیون‌ها گردشگر و مسافر برای گذراندن تعطیلات تابستانی و استفاده از مواهب طبیعی از جمله گردشگاه‌های جنگلی و دریا، به استان مازندران می‌آیند بنابر این باید طوری برنامه‌ریزی کرد که از فرصت حضور گردشگران و مسافران برای رونق اشتغال و عمران و آبادانی منطقه بهره‌گیری شود.
وی با انتقاد از بخشی‌نگری مسئولان کشوری در ارتباط با سواحل خزر، افزود: سالهاست که بر ضرورت ایجاد نگرش ملی درباره استفاده از سواحل و دریا، پیشنهاداتی ارائه می‌کنیم اما تاکنون هیچ طرح و برنامه ملی و کلانی از سوی دولت مطرح نشده و با شروع فصل گرما مسئولان استانی را با هجوم مسافران تنها می‌گذارند.
 طبرسی تصریح کرد: زیرساخت‌های مازندران آماده پذیرش این همه مسافر و گردشگر نیست و هر ساله بر مشکلات عدیده استان از جمله فرسودگی راه‌های مواصلاتی، تبدیل مزارع ذیقیمت کشاورزی به ویلاهای تفریحی، آلودگی‌های زیست محیطی و نابودی منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی افزوده می‌شود و کشاورزان سخت‌کوش استان با کمبود آب زراعی و گرانی نهادهای کشاورزی و مشکل فروش برنج در فصل برداشت روبه رو  هستند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به نبود منابع مالی و اعتباری در استان برای کفایت امور فرهنگی و اجتماعی مسافران، گفت: هجوم مسافران و نبود هرگونه مراکز و منابع فرهنگی پایدار، شرایط را برای بروز ناهنجاری‌های شدید اجتماعی و فرهنگی فراهم کرده و اضافه شدن این مسائل بر مشکلاتی نظیر بیکاری و معضلات زیست محیطی موجب نگرانی شدید مومنین و متدینین شده است.
طبرسی عنوان کرد: وقتی ما نتوانیم از این همه ظرفیت‌های متنوع و منحصر به فرد برای رونق تولید و اشتغال و به نفع پیشرفت اقتصاد و فرهنگ استفاده کنیم، به طور حتم فرصت‌ها تبدیل به تهدید شده و دورنمای توسعه استانی را با چالش‌های جدی مواجه می‌سازیم.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: اکثر رودخانه‌های مازندران خشک و منابع آب زیرزمینی رو به اتمام و جنگل‌ها در حال عقب نشینی به سوی ارتفاعات هستند و علی‌رغم تلاش مسئولان هر روز مراتع و زمین‌های بکر کشاورزی تبدیل به سکونت‌گاه‌هایی می‌شود که فقط به مدت چند روز در سال مورد استفاده قرار می‌گیرند.
طبرسی از مسئولان ارشد استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تمامی نخبگان و دلسوزان در بخش‌های خصوصی و کارآفرینی خواست در یک فضای صمیمانه، نسبت به استفاده بهینه از مواهب طبیعی و خدادادی در جهت رونق تولید و اشتغال و ریل گذاری منطقی جهت توسعه پایدار استان اقدام کنند.
وی افزود: همه بدانند سهم فرزندان و آیندگان ما از مازندران در گرو تلاش و دلسوزی است که توسط ما در بخش های مختلف انجام می‌شود.

captcha