برگزاری مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله کوهستانی در بهشهر
کد خبر: 3593829
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله کوهستانی در بهشهر

گروه اجتماعی: چهل و پنجمین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله کوهستانی پنج شنبه شب هفتم اردیبهشت ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران، در روستای کوهستان بهشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از  رسا، چهل و پنجمین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله کوهستانی پنج شنبه شب هفتم اردیبهشت ماه با حضور علما و روحانيان استان مازندران و جمعی از طلاب و اقشار مختلف مردم و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران، در زادگاه و در جوار حوزه علمیه در روستای کوهستان بهشهر برگزار شد.

بر اسای این گزارش، اين مراسم همزمان با ايام ماه مبارك رجب و به مناسبت چهل و پنجمين سالگرد ارتحال عالم ربانی، آیت الله حاج شیخ محمد کوهستانی و والده مکرمه ( ام اطلاب) و بزرگداشت داماد مكرم ايشان آیت الله حاج شیخ محمد فاضل استرآبادی(ره) معروف به حاج آقا فاضل مدیر حوزه علمیه فیضیه مازندران برگزار شد.

 آیت الله محمد کوهستانی مازندرانی، از علمای برجسته مازندران، فقیه بزرگ، حکیم فرزانه و عارف وارسته‌ای بود که سراسر عمر با برکتشش را در مسیر تهذیب و تزکیه نفس سپری کرد و با تأسیس حوزه علوم دینی شاگردان بسیاری تربیت کرد که هرکدام امروز در جایگاه های مختلف کشوری و لشگری سکان دار هستند.

آیت‌الله محمد کوهستانی پس از تحصیل در ایران به قصد ادامه کسب فیض، به نجف اشرف سفر کرده و در آنجا نزد بزرگانی چون آیت‌الله شیخ محمدحسین نائینی، آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی و آیت‌الله ضیاء‌الدین عراقی به تحصیل و کسب فیض مشغول بودند و مهم ترین مسئله برای ایشان بر اساس وصف علما و روحانیت خدامحوری در زندگی و دل بریدگی از دنیا بود.

آیت‌اللّه کوهستانی در سایه حمایت‌های پدری پارسا و وارسته، حضرت آیت‌‌الله حاج شیخ محمدمهدی کوهستانی و دامان پر مهر مادری با ایمان، پاکدامن، خردمند و با کفایت رشد یافت و در هشت سالگی از نعمت وجود پدر محروم شد.

وی در زمان پهلوی اول به تأسیس حوزه علمیه در زادگاهش کوهستان مبادرت ورزید و آیت‌الله شیخ ابوالحسن ایازی، آیت‌الله شیخ عبدالله نظری، آیت‌الله شیخ حسین محمدی لائینی، آیت‌الله شیخ ابوالقاسم رحمانی خلیلی مازندرانی و آیت الله سیدتقی حسینی نصیری، و شهید هاشمی نژاد و بسیاری از بزرگان از شاگردان برجسته آیت الله کوهستانی هستند.
captcha