نفی دستاوردهای برجام با مسلمانی و اخلاق اسلامی سازگار نیست
کد خبر: 3593827
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴

نفی دستاوردهای برجام با مسلمانی و اخلاق اسلامی سازگار نیست

گروه سیاست و اقتصاد: معاون پارلمانی و حقوقی رئیس جمهور گفت: برخی در روز روشن ادعا می‌کنند برجام یعنی هیچ، و دستاوردها و توسعه کشاورزی، رفع تحریم‌ها را در روز روشن منکر می‌شوند و این موضوع با مسلمانی و اخلاق اسلامی سازگار نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، حجت‌الاسلام مجید انصاری شب گذشته هفتم اردیبهشت ماه 96 در جمع خبرنگاران  در ساری،  گفت:  مردم در سال جاری بر اساس تقویم سیاسی کشور، برای تعیین شخص دوم کشور ‌پای صندوق رأی می‌روند و رئیس جمهور خود را انتخابات می‌کنند.

وی افزود: انتخابات تعیین کننده  سرنوشت کشور و مایه مباهات نظام است و در ایران اسلامی مردم‌سالاری دینی توسط امام راحل مهندسی شده که مایه فخر این کشور است.

 معاون پارلمانی و حقوقی رئیس جمهور با انتقاد از اینکه بسیاری از افراد و گروه‌ها به دنبال این هستند که تا با برجام دولت را تخریب کنند، تصریح کرد:  دستاورد برجام  بسیار زیاد است و انسان باید کور باشد که آثار برجام را نبیند.

وی افزود: به رسمیت شناختن انرژی هسته‌ای،  فروش کیک زرد و  پایان ایران هراسی از دستاوردهای برجام  است.

انصاری با اشاره به اینکه یکی از خلأهای عرصه سیاسی ما نبود احزاب ریشه دار فراگیر است، اظهار کرد: اگر احزاب واقعی و گسترده داشتیم می‌توانستیم بهتر در میدان انتخابات نقش‌آفرینی کنیم.

وی  با بیان اینکه انتخاب‌مان و تبلیغات‌مان باید قانونی باشد، افزود:  ما مسلمانیم و اسلام  دینی اخلاقی است و اولیا الهی بی انصافی حتی به دشمن را جایز نمی دانستند.
انصاری  با بیان اینکه متاسفانه شاهد شکستن حریم قانونی و اخلاقی در انتخابات هستیم، اظهار کرد: کاندیداها برنامه‌های خود را بیان کنند نه اینکه وعده‌های غیرقابل تحقق بدهند که به فهم و شعور مردم توهین شود و اگر رقیب را نقد می‌کنند با احترام و انصاف باشد.

وی افزود: روزنامه‌ها متعلق به عموم هستند و  طبق قانون حق ندارند به نفع و یا علیه  کاندیداها چیزی بنویسند در غیر این صورت اقدامات آنها رصد و برخورد می‌شود.
انصاری با اشاره به بی‌مهری رسانه‌ها در طول سه سال گذشته،  گفت: برخی در روز روشن ادعا می‌کنند برجام یعنی هیچ، و دستاوردها و توسعه کشاورزی، رفع تحریم‌ها را در روز روشن منکر می‌شوند و این موضوع  با مسلمانی و اخلاق اسلامی سازگار نیست.
انصاری با اشاره به اینکه دولت خدماتش بیشتر از آن است که در تبلیغات گفته می‌شود،  گفت: باید خدمتی که انجام می‌شود به مردم گفته شود و این به عنوان خودنمایی نیست  بلکه بیان این خدمات، نمایش خدمت کل نظام است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد دولت گرفتن حق غصب شده ملت ایران در حوزه هسته‌ای است، افزود: برجام موجب شد تا کشور در مصاف با دیپلماسی پیروز از میدان بیرون بیاید اما برخی در داخل با همه این دستاوردهای برجام همایش «برجام یعنی هیچ» را برگزار کردند.

captcha