محرومیت 80 درصد کودکان از خدمات مهدهای کودک
کد خبر: 3592152
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

محرومیت 80 درصد کودکان از خدمات مهدهای کودک

گروه اجتماعی: مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: : امروز آموزش مهدهای کودک از طریق بهزیستی فقط 20 درصد را شامل می‌شود و 80 درصد از این آموزش ها محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران  سعید آرام امروز دوم اردیبهشت ماه در هم اندیشی کارشناسان مسئول امور کودکان و نوجوانان بهزیستی سراسر کشور که در مجتمع بهزیستی سازمان بهزیستی در ساری برگزار شد، گفت: بهترین زمان برای اموزش دوران کودکی است.
وی با تاکید بر ضرورت تغییر نگرش در آموزش مهدهای کودک، افزود: امروز آموزش مهدهای کودک از طریق بهزیستی فقط 20 درصد  را شامل می‌شود و 80 درصد از این آموزش ها محروم هستند.
مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه باید آموزش های مهد کودک را به درون خانه ها ببریم، تصریح کرد: دستورالعمل ها در تاسیس مهد کودک بسیار سختگیرانه است  و در بیشتر کلان شهرها فضا برای تاسیس این مهدها یافت نمی شود و مربیان مهدهای کودک قادر به فعالیت نیستند.
وی افزود:  امروز مراکز شبانه روزی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست باید به علوم روز مجهز شود و اداره آن از حالت حقوقی و هیئت امنایی خارج و به صورت حقیقی تغییر یابد تا مخاطبان با یک شیوه آموزش ببینند.
آرام با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا الگوی مشخصی در تربیت کودکان داشته باشیم، اظهار کرد: باید سازمان بهزیستی چارچوبی را در نظام تربیتی مهدهای کودک،  معین  کند تا بر اساس آن بتواند عملکرد مهدها را ارزیابی کند.
وی با بیان اینکه  بهزیستی مازندران بیش از 850 مهد کودک دارد که آموزش های زیر شش سال را بر عهده دارد،  افزود: پیشنهاد می کنم تا نحوه صدور مجوز برای کودکان بد سرپرست و بی سرپرست تغییر کند.
محرومیت 80 درصد کودکان از خدمات مهدهای کودک

captcha