25 درصد؛ سهم خیرین در ساخت مدارس کشور
کد خبر: 3591573
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

25 درصد؛ سهم خیرین در ساخت مدارس کشور

گروه سیاست و اقتصاد: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروررش با بیان اینکه سهم خیرین در ساخت مدارس در کشور 25 درصد است، گفت: در دولت تدبیر و امید با ترویج همدلی و رونق مشارکت مردمی تلاش شد زمینه برای حضور خیرین بیش از گذشته فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندارن  علی زرافشان  معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروررش امروز 31 فروردین ماه در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مازندران که در اردوگاه دانش‌آموزی بادله برگزار شد، گفت: اگر امروز شاهد موفقیت دانش آموزان در سراسر کشور هستیم و یا اگر امروز استان مازندران در اکثر شاخص‌ها بین چهار استان برتر کشور قرار دارد این توفیقات نتایج تلاش خیرینی است که بستر را برای آموزش و پرورش  و تحصیل دانش‌آموزش  فراهم کردند.
وی با بیان اینکه  سهم خیرین در ساخت مدارس در کشور 25 درصد است، افزود: در دولت تدبیر و امید با ترویج همدلی و رونق مشارکت مردمی  تلاش شد زمینه برای حضور خیرین بیش از گذشته فراهم شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت اموزش و پروررش  با اشاره به اینکه در حال حاضر تعهدات خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور نزدیک اعتبارات دولت برای ساخت و ساز مدارس است، تصریح کرد: با توجه به رای زنی های انجام شده با نمایندگان مجلش شورای اسلامی در برنامه ششم  موفق شدیم برای نوسازی مدارس  رقم قابل توجهی را در نظر بگیریم تا  در پایان برنامه ششم هیچ مدرسه‌ای در سراسر کشور فاقد استاندارد لازم نباشد.
وی با بیان اینکه 30 درصد از مدارس کشور نیازمند بازسازی و نوسازی هستند، افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاه ویژه ای به فعالیت های اموزشی شده است و در این دیدگاه عرصه‌های تحول فقط عرصه علمی نیست.
زرافشان با تاکید بر اینکه باید امکانات لازم برای همه ساحت‌های آموزش و پرورش در مدارس فراهم شود، اظهار کرد: برای فراهم شدن امکانات باید مدارس به صورت مجتمع‌های آموزشی ساخته شوند، حتی پیش‌بینی شده هر پایه باید دو کلاس داشته باشد و یک ومجتمع با 26 کلاس پیش بینی شود که نمازخانه، آزمایشگاه، کارگاه، کتابخانه و سالن ورزشی داشته باشد.
وی با بیان اینکه 105 هزار مدرسه در سراسر کشور داریم  که 43 هزار از مدارس،  زیر 50 نفر دانش آموز دارد، افزود:  دادن امکانات به دانش آموزان با جمعیت پایین میسر نیست و اگر مدارس را به صورت مجتمع احداث شوند فراهم کردن امکانات ممکن می‌شود.
معاون وزیر عنوان کرد: هدف بزرگ وزارت آموزش و پرورش این است تا دانش‌آموزان طی 13 سال با یک مدیریت آموزش ببیند و همه امکانات برای آنها فراهم شود.
وی افزود: مدرسه نباید فقط کلاس درس باشد و باید محیط های یادگیری دیگری در مدرسه وجود داشته باشد تا پاسخگوی سند تحول و نیازهای دانش آموزان باشد.
زرافشان  با بیان اینکه  دانش آموزان در مازندران به سبب وضعیت آب و هوایی و بارانی بودن فرصت کمتری برای ورزش جسمانی در زمین های ازاد دارند، تصریح کرد: باید محیط هایی را برای ورزش جسمی دانش آموزان فراهم کنیم.
وی افزود: ما به دنبال ساخت مدرسه به صورت مجتمع‌ای هستیم تا دانش آموزان از امکانات ان بهره مند شوند.
معاون وزیر با بیان اینکه برای تحقق شعار سال نیاز به ساخت هنرستان‌های زیادی داریم، گفت: یک سال دیگر هنرستان‌های ما به جای یک پایه سه پایه خواهد شد و نیاز است تا خیرین به ساخت هنرستان‌ها و تجهیز مدارس و هنرستان‌ها روی آورند تا با مهارت پذیری بتوانند به اقتصاد کشور کمک کنند.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز،  توزیع تجهیزات و لوازم هنرستانها نیز افتتاح شد.
25 درصد؛ سهم خیرین در ساخت مدارس کشور


captcha