استان يزد سومين شهر ميزبان طرح ملي «شهر نماز» شد
کد خبر: 3591177
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

استان يزد سومين شهر ميزبان طرح ملي «شهر نماز» شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: طرح ملی «شهر نماز» 30 و 31 فروردین‌ماه در شهرستان‌های میبد، یزد و اردکان برگزار می‌شود.

استان يزد سومين شهر ميزبان طرح ملي «شهر نماز» شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اين طرح به عنوان طرح برتر نماز كودك با حمايت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و همكاری اداره‌كل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با محوريت و اجرای مؤسسه ريحانة‌النبي(س) تهران، دارنده رتبه اول كشوری جشنواره شيوه‌های نوين آموزش قرآن به كودكان اغاز شده است.
احيای سنت نماز دو ركعتي برای كودكان اول ابندايي مدارس و مراكز پيش‌دبستانی قرآنی و مؤسسات قرآني كودك محور و آموزش تكنيك‌های نوين دعوت خوش آغاز كودكان به نماز از جمله اهداف طرح است. 
ازجمله نكات بارز طرح سرعت بالا و عملی بودن و آسان بودن آن است كه با هدف الگوسازی والدين نماز و بهبود ارتباط والد و كودك در موضوع نماز انجام می‌گیرد.
مربيان پايه اول مدارس ابتدايي پسرانه و دخترانه با حضور در كارگاه شهر نماز در مدت سه ساعت با روش‌های نوين و تكنيك‌های تدريس آشنا شده و كتاب و تابلوهای تشويقي كلاسي و اشعار آموزشي و طرح درس را دريافت مي‌كنند. در ادامه هر مربي يك كارگاه آموزشي برای مادران كلاس برگزار كرده و در مدت سه ماه آموزش وضو و نماز دو ركعتي با اختصاص يك زنگ نماز شكوفه‌ها به مدت نيم ساعت در هفته اين طرح را به انجام مي‌رساند.
یادآور می‌شود، اين طرح مشترك در بيش از 10 استان كشور برگزار شده و با نتايج عالي روبرو شده است. در اين پنج استان اصفهان، كرمان، يزد، بوشهر و هرمزگان، آموزش تعداد دو هزار مربی توسط مهدی فاضلي، نويسنده و طراح كتاب و طرح كه خود تكنولوژيست و ارشد روانشناسي است، برگزار مي‌شود.
در استان يزد سه شهر يزد، ميبد و اردكان تحت پوشش اين طرح قرار گرفتند و اين در حالي بود كه به هر استان سهميه يك شهر نماز اختصاص پيدا كرده بود. همچنین برای اجرای هر چه بهتر این طرح آموزش و پرورش و مؤسسات قرآنی استان يزد نیز همکاری داشته‌اند.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۱۴:۳۸
0
0
برپایی این طرح افزایش یابد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۰۹:۲۹
0
0
اجرای این طرح باعث افزایش زمینه‌های دینی و مذهبی مخاطبان می‌شود
captcha