هنر از فضاهای بسته خارج و در خدمت مردم قرار گیرد
کد خبر: 3590801
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور:

هنر از فضاهای بسته خارج و در خدمت مردم قرار گیرد

گروه فرهنگی: رییس سازمان بسیج هنرمندان گفت: هنر باید از فضاهای بسته خارج و در خدمت مردم و رفع نیازهای آنها قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور عصر دیروز  28 فروردین ماه در مراسم روز هنر انقلاب اسلامی که با حضور مسئولان استانی، شهری و هنرمندان بسیجی سراسر استان مازندران در سالن آمفی تئاتر بندر نوشهر برگزار شد با اشاره به اهمیت هنر در جامعه، گفت: هنر نعمت خداوند است که بر بام دل و اندیشه انسان نازل شده است تا در پرتو کشش هنر، دیگران را به کوشش و برای گام نهادن بر پلکان سعادت فراخواند. 
وی افزود: هنر نردبان صعود است نه وسیله سقوط و تباهی و اگر شهید آوینی، سید شهدای اهل قلم زیب و زیور نامش می‌شود برای این است که با هنر خدادادی خود در یک فراخوان عمومی همگان را به کمال فراخواند.
منتظری با اریه این مطلب که  سازمان بسیج هنرمندان در سال 96  چند محور را به عنوان محور اساسی و اصلی خویش در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: نخستین محور، مسجد محوری است، چرا که ما بر این باوریم که مسجد مهمترین پایگاه رشد و نمو و بالندگی و کمال انسان است، انقلاب از مسجد برخاست و با مسجد به اوج می رسد. 
وی ادامه داد: براساس شیوه نامه جدید هر کانونی موظف است یک مسجد را به عنوان پایگاه هنری و ادبی خویش برگزیند و در طول هفته برای نمازگزاران خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارائه دهد.
کانون‌های فرهنگی آثار خود را در مساجد به اجرا درآورند
منتظری با تاکید براینکه هنر باید از فضاهای بسته خارج و در خدمت رفع نیازهای مردم  قرار گیرد، اظهار کرد: در سال 96 مقرر شده است که اولین اثر هنری که تولید می‌شود در مسجد به اجرا درآید تا مسجدی‌ها ببینند، در نماز جمعه مردم حضور پیدا کنند و در مزار شهدا و فضاهای فرهنگی، هنری و ادبی هنرمند پا به پای مردم حضور یابد چرا که هنر، هدفی جز پاسخگویی به نیازهای اساسی مردم با ظرف زیبایش ندارد.
وی افزود: وقتی سخن از ولایتمداری به میان می‌آید نباید لقلقه زبان باشد و هنرمندان، اهل قلم، نویسندگان، متفکران و روشنفکران رسالتی سنگین به ویژه در فرهنگ‌سازی تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری برعهده دارند. 
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به این مطلب که اگر غایت یک هنر جشنواره باشد، خطاست، اظهارکرد: تولیدات هنری هنرمندان پس از پایان جشنواره‌ها به بایگانی می‌روند و این یکی از آسیب‌های وارده بر جشنواره‌ها است و ما نباید تولیدات هنری خود را در جشنواره‌ها خلاصه کنیم بلکه پس از تولید آثار هنری باید این تولیدات از یک استان به استان دیگر انتقال داده شود تا اینکه  استان های دیگر از این تولیدات بهره مند شوند.
 در ادامه رمضانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نوشهر  با اشاره به این مطلب که امام راحل و شهید مرتضی آوینی کاری را انجام دادند که  کارشان جاودانه شده است، گفت: هنرمندان بسیجی بایستی در راستای انقلاب اسلامی حرکت کنند و حرکتی انجام دهند که کارشان همچون امام راحل و شهید اهل قلم شهید آوینی جاودان بماند.
نقش هنرمندان در خنثی سازی توطئه دشمنان
وی با بیان اینکه  دشمن  در این برهه از زمان برای رخنه در مردم و انقلاب از هر دری وارد می شود، افزود: هنرمندان بسیجی نقش و وظیفه بسیار مهمی را برای خنثی کردن توطئه دشمن  با گام برداشتن در مسیر اسلام بر گردن دارید.                                                       در ادامه این مراسم پس از اجرای چند برنامه متنوع هنری از قبیل شعر خوانی ،موسیقی و پخش نما هنگی از خانواده شهید  هنرمند شاخص مازندران شهید سید علی اصغر ربیع نتاج شاعر بسیجی با اهدای لوح تقدیر و جوایزی  تجلیل به عمل آمد .
در پایان این مراسم هنرمندان برتر هنر انقلاب اسلامی نیز تجلیل شدند.
هنر از فضاهای بسته خارج و در خدمت مردم قرار گیرد
هنر از فضاهای بسته خارج و در خدمت مردم قرار گیرد

captcha