گلایه «حامد ولیزاده» از مسابقات بین‌المللی پیش رو/ میراث‌دار رسم‌های خوب باشیم
کد خبر: 3590564
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶

گلایه «حامد ولیزاده» از مسابقات بین‌المللی پیش رو/ میراث‌دار رسم‌های خوب باشیم

گروه مسابقات: نفر اول دوره گذشته مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران ضمن آرزوی موفقیت برای نمایندگان کشورمان در این دوره از مسابقات، گلایه‌ای را نسبت به مسئولان برگزاری مطرح کرد.

گلایه «حامد ولیزاده» از مسابقات بین‌المللی پیش رو/ میراث‌دار رسم‌های خوب باشیم

حامد ولیزاده، نفر اول رشته قرائت سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه براساس رسمی قدیمی از نفر اول دوره گذشته مسابقات بین‌المللی برای تلاوت در افتتاحیه دوره جدید دعوت می‌کنند،‌ گفت: براساس تصمیمی که اتخاذ شده است قرار است در این دوره از شخص دیگری برای تلاوت در مراسم افتتاحیه دعوت شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته که فقدان شهید منا «حسن دانش» را داشتیم، صوت ایشان را به عنوان نفر اول دوره قبل‌ در مراسم افتتاحیه پخش کردند، افزود: اینکه چرا از من برای حضور در افتتاحیه و اجرای تلاوت دعوت نشده است واقعاً اطلاعی ندارم، ‌طی تماسی هم که با مسئولان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف داشتم پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکردم.

این قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به این سوال که چه پاسخی از سوی مسئولان اوقاف به استعلام شما داده شد؟ گفت: آنها اعلام کردند هیچ دلیل خاصی ندارد و تصمیم گرفته‌ایم امسال این رویه را تغییر دهیم که به اعتقاد من این یک پاسخ قانع‌کننده نیست.

ولیزاده همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اینکه حذف چنین رویه‌های کهنی که از قبل بوده است درست است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: اگر ما یک رویه و رسم غلطی داشته باشیم، اصلاح آن رویه خیلی کار پسندیده‌ای است و همه نیز با اصلاح آن موافق خواهند بود. مسئولان نیز دلایل خود را در مورد تغییر آن رویه اعلام می‌کنند. اگر اینگونه باشد جای قدردانی و تشکر هم دارد.

وی افزود: منتها اتفاقاتی رخ می‌دهد که یکی از آنها همین موضوع است، زمانی که رویه‌ای جا افتاده است و به نمادی از مسابقات تبدیل شده و همه مسابقات بین‌المللی مختلف آن رویه را رعایت می‌کنند، همه آن را می‌پسندند و کسی به آن انتقادی ندارد، آن را تغییر می‌دهیم و هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای آن تغییر نیز وجود ندارد،‌ این به اعتقاد من درست نیست. 

این قاری بین‌المللی اذعان کرد: ما سر هیچ چیز یک رویه جا افتاده را تغییر می‌دهیم آن هم رویه‌ای که جا افتاده است. این نشان می‌دهد که این موضوع صحیح نیست،‌ همه کارهای ساختارشکنانه فی نفسه بد نیستند، اما صرف تشخیص فردی برای تغییر یک ساختار درست نیست.

ولیزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه انسان چندان متوقعی نیستم و از روحیه متوقعانه‌ای نیز برخوردار نیستم،‌ گفت: این مسابقات‌ سال‌های بعد نیز ادامه دارد و اگر بتوانیم یک رسم خوب از خودمان جا بگذاریم خوب است، اما اگر نمی توانیم رسم خوبی جا بگذاریم حداقل رسم‌های خوب گذشته را از بین نبریم.

وی در پایان برای نمایند‌ه‌های کشورمان در این دوره از مسابقات آرزوی توفیق کرد و گفت: امیدوارم امسال نیز همچون سال قبل دو رتبه اول خوب و قاطعانه داشته باشیم تا شادی جامعه قرآنی را شاهد باشیم. 

captcha