نقش طلاب، روحانیان و نخبگان علمی کشور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3585714
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد:

نقش طلاب، روحانیان و نخبگان علمی کشور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: بخش فرهنگی و فرهنگ‌سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی نباید مغفول واقع شود و طلاب، روحانیان و نخبگان علمی کشور درباره این مقوله مهم باید کارهای پژوهشی و ارائه مقالات را آغاز کنند.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر دیروز  پنجم فروردین ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت شعار سال مقام معظم رهبری و بیانات معظم له در پیام نوروزی شان و فرمایشات ایشان در حرم مطهر در ابتدای سال، گفت:  شعار سال مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نیازمند عزم جدی مسئولین و فرهنگ سازی در این مهم است.
وی تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو همدلی و هم زبانی مردم و مسئولین دانست، و افزود: مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حجت را بر همگان تمام کرده و اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخش در حوزه اقتصاد نظام اسلامی است و باید همگان تمام تلاش خود را در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری انجام به کار گیرند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندارن اقتصاد مقاومتی را در گروه حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مهم  دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون‌زا و با هدف ایجاد رونق در بخش تولید و اشتغال مطرح شد که می‌تواند بسیاری از مشکلات را در بخش اقتصاد داخلی رفع کند.
وی فرهنگ سازی در بخش اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: نقش  روحانیون و طلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است و روحانیون نقش فرهنگ سازی را درباره این مقوله مهم ایفا کنند.
معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به نقش تبلیغ در جامعه اسلامی اظهار کرد: علما و روحانیون با بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف تبلیغ و با استفاده از این ظرفیت عظیم در جامعه اسلامی به تبیین منویات مقام معظم رهبری در بخش تولید و اشتغال بپردازند.
وی افزود: بخش فرهنگی و فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی نباید مغفول واقع شود و طلاب ، روحانیون و نخبگان علمی کشور درباره این مقوله مهم باید کارهای پژوهشی و ارائه مقالات را آغاز کنند.
این مدرس حوزه علمیه مازندران اظهار کرد: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر، تشکيل اعضاي هسته مرکزي تذکر لساني، فعال‌سازي شوراي امر به معروف و نهي از منکر در بيش از 600 مرکز و موسسه قرآني در سطح شهرهاي استان، برگزاري دوره آموزشي گروه‌هاي تذکر لساني با عنوان طلايه داران، برگزاري جلسات گروه‌هاي تذکر لساني در ادارات و نمايندگي تبليغات اسلامي شهرهاي استان و تهيه، ‌تنظيم و تکثير مصاديق امر به معروف و نهي از منکر و توزيع در بين ادارات شهرهاي استان از  سازمان تبلیغات اسلامی مازتدران در استان بوده است.
وی ادامه داد: برگزاري نمايشگاه با استفاده از پوسترهاي حجاب و عفاف، ‌سبک زندگي، تهيه و توزيع کتابچه قانون حمايت از آمران امر به معروف  و نهي از منکر به تعداد 400 نسخه، تهيه و انتشار مقالات و مطالب با مضامين امر به معروف و نهي از منکر در فضاي مجازي، برگزاري گفتمان‌هاي ديني جوان با موضوع امر به معروف و نهي از منکر در ادارات و نمايندگي هاي تبليغات اسلامي  از دیگر اقدامات این سازمان است.
نقش طلاب، روحانیون و نخبگان علمی کشور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی

captcha